Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia laptop ~€1000,-

Pagina: 1
Acties:

• Mitchrps
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-10 11:51
Tweakers,

de tijd is (helaas) aangebroken om weer een nieuwe laptop te kopen. Echter zit ik net met een budget waar ik compromissen moet sluiten, misschien kunnen jullie mij verder helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop zal gebruikt worden voor muziek, films maar hier en daar ook voor een game. Ook zal ik Lightroom en Photoshop gebruiken, het is dus belangrijk dat er een mooi schermpje en voldoende ram bij zit. Het scherm wil ik wel bij 15 inch houden, 17 is te groot.

Wat is je budget?
Het budget staat nu op €1000,-
Het liefst ga ik hier niet over heen, het is echter geen vast budget.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Deze laptop zal alleen binnenshuis gebruikt worden, dus vooral van bank naar bureau en voor in bed. Een vaste pc is dus ook geen optie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb op dit moment twee laptops op het oog.

acer-aspire-v15-nitro-vn7-571g-53xf
128gb SSD en 500GB hdd
gtx 850m

acer-aspire-v15-nitro-vn7-791g-56de
1tb hybrid-hdd
gtx 860m

Beide laptops hebben een IPS scherm.

Dit is dan ook meteen het dilemma. Ga ik voor meer grafische kracht of voor een SSD.
De HDD vervangen door een SSD is wel mogelijk, maar dat zie ik niet zo zitten nadat ik er een youtube filmpje over heb bekeken.

Ik heb ook diverse laptops bekeken van Asus, echter heb ik daar persoonlijk geen goede ervaring mee.
Lenovo laptops in deze prijsklasse zijn ook niet echt top volgens verschillende berichten hier.

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Op dit moment zijn inderdaad de Acer Nitro of Asus N-modellen je beste opties. Al heeft MSI ook wat soortgelijke modellen op de markt..
Ik ben zelf ook aan het kijken naar 1 van deze modellen maar dan de 17" varianten.
Van het weekend in de winkel de Asus en Acer in m'n handen gehad. En heb nog steeds geen keuze kunnen maken. De Asus (N751) voelt wat steviger/robuuster aan en heb wat meer vertrouwen in de koeling. Maar hij is niet echt mooi. (persoonlijke mening)
De Acer ziet er vrij strak uit, maar heeft een soort stroeve 'anti-slip' voelende behuizing wat ik persoonlijk niet prettig vind aanvoelen. Is tevens vrij dun, waardoor er denk ik eerder koel/stof- problemen ontstaan. Bovendien is de hardware zeer moeilijk toegankelijk, dus later upgraden wordt een crime.

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:47:
Op dit moment zijn inderdaad de Acer Nitro of Asus N-modellen je beste opties. Al heeft MSI ook wat soortgelijke modellen op de markt..
Ik ben zelf ook aan het kijken naar 1 van deze modellen maar dan de 17" varianten.
Van het weekend in de winkel de Asus en Acer in m'n handen gehad. En heb nog steeds geen keuze kunnen maken. De Asus (N751) voelt wat steviger/robuuster aan en heb wat meer vertrouwen in de koeling. Maar hij is niet echt mooi. (persoonlijke mening)
De Acer ziet er vrij strak uit, maar heeft een soort stroeve 'anti-slip' voelende behuizing wat ik persoonlijk niet prettig vind aanvoelen. Is tevens vrij dun, waardoor er denk ik eerder koel/stof- problemen ontstaan. Bovendien is de hardware zeer moeilijk toegankelijk, dus later upgraden wordt een crime.
De Asus is geen thin en light, hij weegt zeker een kilo meer. Daarnaast is het ook een 17" laptop en de OP heeft het over een 15". De Asus is zeker degelijk goede laptop, maar qua prijs vind ik hem tegenvallen.
reviews: Laptop Best Buy Guide: december 2014

De acer is een schot in de roos voor dit segment (€800 - €1200), goed IPS scherm, nette i5/i7 CPU, zonder ulv, M.2 sata slot, instap high end GPU en zelf up te graden ram en ssd. Er zijn momenteel volgens mij geen laptops die in de buurt komen van deze specs en prijs. https://www.youtube.com/watch?v=nl8dd7R555s

Mijn advies, koop de meest kale versie en zet er zelf 16GB ram en een SSD in. Als je een schroevendraaier hebt.

Verwijderd

duk3n schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:52:
[...]

De Asus is geen thin en light, hij weegt zeker een kilo meer. Daarnaast is het ook een 17" laptop en de OP heeft het over een 15". De Asus is zeker degelijk goede laptop, maar qua prijs vind ik hem tegenvallen.
reviews: Laptop Best Buy Guide: december 2014

De acer is een schot in de roos voor dit segment (€800 - €1200), goed IPS scherm, nette i5/i7 CPU, zonder ulv, M.2 sata slot, instap high end GPU en zelf up te graden ram en ssd. Er zijn momenteel volgens mij geen laptops die in de buurt komen van deze specs en prijs. https://www.youtube.com/watch?v=nl8dd7R555s

Mijn advies, koop de meest kale versie en zet er zelf 16GB ram en een SSD in. Als je een schroevendraaier hebt.
De Asus is inderdaad een stukje zwaarder. Verder had ik het over de N-modellen, dus ook de 15" varianten. Van de Acer zijn ook 17" modellen namelijk.
De hardware van de Acer is moeilijk te bereiken dus een nadeel voor sommigen.
Acer is i5 + GT860.
Asus is i7 + GT850.

Make a pick ;)

• duk3n
Goed dat pewpew daar nog even op wees.

Ik zag dat er dat versie in de link pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-53XF een versie met een Intel Core i5-4210U, deze moet je zeker niet nemen. Dit is een Ultra low voltage versie en presteerd een stuk minder dan bijvoorbeeld pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-791G-56DE deze met een i5-4210H.
Ik denk, maar dat is maar een mening, eerder een 850m ipv 860m dan een U versie CPU

Als €1000 echt een harde grens is en je wilt een SSD hebben, maar geen U versie cpu, gaat het denk ik niet lukken
Helaas kan je in de ASUS geen tweede hardeschijf zetten, dus dan heb je alleen een SSD van max 256GB pricewatch: Asus N551JK-CN157H

Voor €100 heb je echter al een 240GB m.2 SSD pricewatch: Crucial M500 M.2 240GB

• Mitchrps
duk3n schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:09:
Goed dat pewpew daar nog even op wees.

Ik zag dat er dat versie in de link pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-53XF een versie met een Intel Core i5-4210U, deze moet je zeker niet nemen. Dit is een Ultra low voltage versie en presteerd een stuk minder dan bijvoorbeeld pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-791G-56DE deze met een i5-4210H.
Ik denk, maar dat is maar een mening, eerder een 850m ipv 860m dan een U versie CPU

Als €1000 echt een harde grens is en je wilt een SSD hebben, maar geen U versie cpu, gaat het denk ik niet lukken
Helaas kan je in de ASUS geen tweede hardeschijf zetten, dus dan heb je alleen een SSD van max 256GB pricewatch: Asus N551JK-CN157H

Voor €100 heb je echter al een 240GB m.2 SSD pricewatch: Crucial M500 M.2 240GB
Bedankt voor de snelle reacties, en goed dat je dit aangeeft van de cpu! Was mij namelijk totaal niet opgevallen.

Alleen nog even voor de duidelijkheid, ik kan dus bij de acer met gtx860m gewoon een SSD met m.2 aansluiting erbij prikken zonder de hdd te vervangen?

Het budget is niet zo heel erg, voor die €100,- extra is het beestje meteen zoals ik het wil.

Zo ja, dan is de keuze al gemaakt en kan ik kijken waar hij op voorraad ligt.
Ik neem het uit elkaar halen dan maar voor lief.

Helden! _/-\o_

• duk3n
Als je zelf twijfelt over het uit elkaar halen van je laptop, kan je dat altijd laten doen bij een winkel, bij mij in Utrecht zijn er genoeg lokale winketjes die dat voor je willen doen. Paradigit dat dit geloof ik ook voor je, ze vragen hier wel iets van €25-€50 voor. Misschien kan je bij de winkel waar je de laptop besteld het ook laten doen.

Succes.

• Mitchrps
Het spul is besteld, dus de 56DE versie inclusief de 240gb SSD.
Als het spul geleverd is laat ik nog wat weten.

:)

EDIT:

Alles is binnen en geïnstalleerd, ben tot nu toe tevreden met de aankoop. Natuurlijk is er nog maar vrij weinig over te vertellen na een paar uurtjes gebruik.

Heeft iemand nog vragen over de laptop, laat maar een reactie achter of stuur even een berichtje!

[ Voor 53% gewijzigd door Mitchrps op 24-12-2014 21:50 ]

• Chrisivisi
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-11-2020
Mitchrps schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:07:

EDIT:

Alles is binnen en geïnstalleerd, ben tot nu toe tevreden met de aankoop. Natuurlijk is er nog maar vrij weinig over te vertellen na een paar uurtjes gebruik.

Heeft iemand nog vragen over de laptop, laat maar een reactie achter of stuur even een berichtje!
Ik zag de 56DE in de winkel liggen en dacht dat het best een aardig beestje was. Ben al tijden opzoek naar een goede 15' laptop waar ik ook games op kan draaien.
Hoe bevalt de laptop nu? Heb je al iets zwaars gedraaid zoals iets renderen of een game als bf3 spelen? :*)

• Mitchrps
De laptop bevalt erg goed! Tot nu loopt alles zoals ik hoopte. Ik speel op dit moment BF4 en CS:GO, bij beide spellen zit ik op 1920x1080 met medium/hoge settings. Hoeveel FPS ik behaal zou ik nog even moeten na kijken, maar het loopt erg lekker.

De extra euro's voor de SSD zijn het ook echt wel waard, wat een verademing vergeleken met mijn vorige laptop.

Een ding waar ik ontevreden over was, de touchpad. In het begin erg stroef en scrollen ging dus erg moeizaam. Dit lijkt nu na een paar dagen intensief gebruik wel een stuk minder te zijn, moet dus blijkbaar even inslijten. :p

Wat ook gezegd mag worden, voor een laptop heeft het beestje toch best wel een leuk geluid.

Erg stevig voelt hij trouwens niet aan, dit kun je als een nadeel zien als hij vaak meegenomen wordt. Voordeel hieraan is wel dat hij behoorlijk dun is en lekker licht.

Als je gaat gamen is het ook niet geheel onbelangrijk om te weten dat er één gedeelde aansluiting op zit voor microfoon of koptelefoon. Oftewel, je kan maar één van beide aansluiten tenzij je een usb headset hebt.

• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11 11:17
Mitchrps schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:07:

EDIT:

Ik ben van plan ook deze combi te kopen. Hoe was de SSD erin zetten? en hoe heb je het OS op de SSD gekregen?

• Mitchrps
Ssd zelf plaatsen was bijzonder makkelijk, volgens het youtube linkje een paar posts naar boven de stappen gevolgd. Ssd erin plaatsen en schroefje erin gedraaid (krijg je niet bij de SSD geleverd).

OS installeren kan op 2 manieren, je moet sowieso als eerste een usb stickje maken met w8.1 erop. Hierna kun je de hdd loskoppelen en via usb opstarten, dan loopt de installatie vanzelf.

Ik had zelf gewoon de HDD aangekoppeld gelaten. Geboot via usb en toen w8.1 op de SSD geïnstalleerd zodat ik een dual boot had. Dit was wat makkelijker met drivers downloaden en overzetten aangezien wifi drivers niet met de installatie op mijn usb erbij zaten.

Als je dan alles netjes in orde hebt gemaakt op de SSD, kun je de HDD formatteren door weer via je usb stick op te starten.

• Mozy
Acer levert geen dvd's met 8.1, hoe ben je aan de windows 8.1 installatie bestand gekomen? Ik wil namelijk morgen deze laptop ophalen bij een winkel die er dan ook meteen een ssd inzet, Zou jammer zijn als ik vervolgens thuiskom met een laptop zonder besturingssysteem.

• Mitchrps
Let sowieso op, deze laptop heeft geen DVD drive.

Wat (helaas) de bedoeling is, is dat je het bestand "nl_windows_8.1_with_update_x64_dvd_4048118.iso" van internet af plukt. Daar is genoeg hier op het forum over te vinden als je zoekt op ''windows 8.1 installatie''. Heb je dit gedaan dan kun je via de windows 7 installatietool van microsoft alles over zetten naar een usb stickje van minstens 8gb.

Microsoft biedt het bestand zelf niet aan op internet, een cd/usb verkrijgen van Acer kost ook veel.

Winkels bieden ook vaak het besturingssysteem installeren als service aan, dit is misschien ook een optie voor je. Gelijk van het gedoe af. :)

• Mozy
Mitchrps schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:09:
Let sowieso op, deze laptop heeft geen DVD drive.

Wat (helaas) de bedoeling is, is dat je het bestand "nl_windows_8.1_with_update_x64_dvd_4048118.iso" van internet af plukt. Daar is genoeg hier op het forum over te vinden als je zoekt op ''windows 8.1 installatie''. Heb je dit gedaan dan kun je via de windows 7 installatietool van microsoft alles over zetten naar een usb stickje van minstens 8gb.

Microsoft biedt het bestand zelf niet aan op internet, een cd/usb verkrijgen van Acer kost ook veel.

Winkels bieden ook vaak het besturingssysteem installeren als service aan, dit is misschien ook een optie voor je. Gelijk van het gedoe af. :)
Aha, Microsoft biedt wel een tool aan om een bootable usb te maken. Maar ik heb geen usb's hier liggen van 4 gb, dus wist niet of deze tool het installatie bestand van t web plukt of dat ik zelf een bestand moest aanleveren. Ik heb besloten om op een ander moment er een SSD in te zetten en in de eerste instantie even te genieten van mijn nieuwe laptop.

• Mitchrps
Mozy schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:11:
[...]

Aha, Microsoft biedt wel een tool aan om een bootable usb te maken. Maar ik heb geen usb's hier liggen van 4 gb, dus wist niet of deze tool het installatie bestand van t web plukt of dat ik zelf een bestand moest aanleveren. Ik heb besloten om op een ander moment er een SSD in te zetten en in de eerste instantie even te genieten van mijn nieuwe laptop.
Dat kan natuurlijk ook, ik denk ook niet dat het een probleem zal vormen. Ook zonder SSD is het een mooi apparaat!

Verder is het een kwestie van doen en niet te veel zorgen over maken, uiteindelijk komt het wel in orde.

• Mozy
Mitchrps schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:20:
[...]

Dat kan natuurlijk ook, ik denk ook niet dat het een probleem zal vormen. Ook zonder SSD is het een mooi apparaat!

Verder is het een kwestie van doen en niet te veel zorgen over maken, uiteindelijk komt het wel in orde.
Oke, ik heb t toch gedaan. (lekker wispelturig). Ik heb m.2 SSD besteld en mijn laptop gereserveerd in de winkel. Morgen dus met de SSD naar de winkel, laptop ophalen en meteen ssd erin laten zetten. Wel vraag ik me af wat ze er precies uithalen. Is het de 8gb van de hybrid? En heb ik straks dan niet een 1.2tb monster hybrid? of gewoon 2 losse schijven waar ik zelf de indeling van kan bepalen?

Heb overigens deze versie: pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX besteld. Met quad en 860m. Ik hoop dat dit niks uitmaakt. Bedankt voor al je hulp btw. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Mozy op 29-12-2014 19:03 ]

• Mitchrps
Er wordt helemaal niets uitgehaald, die 8gb van de hybride schijf blijft er netjes in zitten. Enige dat ze doen is die m.2 SSD erbij prikken, daar is namelijk een extra aansluiting voor.
Oftewel:

1tb hybride schijf met 8GB 'SSD' gedeelte - Dit gebruik je als opslag voor je films, foto's en muziek.
240GB SSD - Dit gebruik je voor Windows, je games en eventuele programma's.

Zelf kun je binnen die twee gewoon partities indelen.

Dus nergens gaat iets vanaf, alleen maar erbij. :)

Verder is het zo te zien ook allemaal toepasbaar op die versie.

Succes ermee, ben benieuwd hoe het je bevalt.

• Mozy
ben nu bezig met windows op de ssd te instaleren. Heb je daarna de HDD gewoon helemaal gewiped? ik zie namelijk dat die opgedeeld is in 4 partities, herstel partitie enzo. Aangezien ik toch een bootable usb heb is die ook niet echt meer nodig toch?

• Mitchrps
Ik heb die persoonlijk er nog op staan, die had ik nog nodig om wat bestandjes over te zetten van drivers. Als je internet werkt op de SSD boot dan kun je alles wissen op de HDD.

• Mozy
mijn cleaninstall wil niet de broadcom and artheros wireless lan en bluetooth drivers instaleren. Die van intel wel, wireless lan doet t perfect, bluetooth ook. Liep jij hier ook tegenaan?

• Mitchrps
Ik had wel wat problemen met installeren van drivers. Maar ik had mijn stomme kop de installatiebestanden gewoon uitgevoerd en niet uitgepakt. :p
Ik geef de schuld aan het gebruik van verschillende icoontjes tussen w7 en w8.

• Mozy
bij mij geven de drivers aan dat het apparaat niet is aangesloten. Ik zal kijken of ik tegen problemen aanloop, op t moment niet echt. :D

• Mozy
Zo, t meeste doet t redelijk goed. Wel vroeg ik me af, raak ik nu niet veel dingen kwijt zoals de dolby software die bij de bloatware zit en de acer dust protection voor de ventilatoren (eens in de drie uur de andere kant op draaien om stof naar buiten te blazen.)

• Mitchrps
De dolby zit tussen de driverfiles, ik ben aan het werk dus kan het even niet na kijken. Als je even google checkt is het vrij makkelijk terug te vinden. Dat van die fans heb ik geen antwoord op, was ik namelijk niet van op de hoogte. :p Als je dit tegenkomt, kun je mij daar dan het linkje van sturen?

Hoop verder dat je tevreden bent met het besluit om er toch zelf mee aan te slag te gaan. Je bent even bezig, maar je hebt dan wel wat.

• Mozy
Die dolbydriver zie ik niet zo op de driverpagina staan. Zou je daareens naar kunnen linken?

• Mozy
Wifi is erg onbetrouwbaar, internetten blijkt nagoeg amper mogelijk. Welke drivers heb jij allemaal geinstaleerd voor draadloos wlan? Kan t daar aan liggen?

• Mitchrps
Het Dolby programma zit binnen de Realtek driver die je download van ->hier<-.
hij staat binnen de map PCEE4, hier staat dolbyadvancedaudio.msi en dolbyhometheater.msi. Kies voor de eerste.

Verder is mijn wifi echt bijzonder goed vergeleken met andere apparaten in huis, lijkt dus een driver issue bij jou. Volgensmij had ik de intel driver, pin me daar echter niet op vast. Download ze alle 3 en probeer ze een voor een zou ik zeggen.

Edit: ik denk trouwens niet dat dit gedeelte van het forum hiervoor bestemd is, als dit geen probleem is reageer ik hier gewoon verder. :) Stuur anders maar een persoonlijk berichtje voor verdere vragen, er is vast ook wel een Acer topic dat bestemd hiervoor.

[ Voor 20% gewijzigd door Mitchrps op 30-12-2014 23:44 ]

Pagina: 1