Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---Roel---
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-07 04:30
Toen ik de benchmark Random Access(read) van HD Tune Pro aanzette maakte mijn harde schijf een afgrijselijk geluid alsof die koppen in de platters aan het krassen waren. Het is geen geluid van een hoge frequentie. Is dit omdat ik een wd caviar green heb?(deze hdd heeft lagere RPM) Of wat ik vermoed slijtage en einde van levenscyclus?

Het is niet de nieuwste harde schijf: WDC WD6400AACS-00G8B (Western Digital caviar green 640GB)

Bedankt voor het lezen alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als de sodemieter proberen een backup van de data te maken en dan pas analyseren.
Maar kraken is nooit goed, klinkt idd alsof ie de geest geeft.
Zie ook OM FAQ
Als je daar herkenbare voorbeelden hoort weet je ook genoeg ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---Roel---
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-07 04:30
Bedankt voor je reactie
Niks echt herkenbaars maar bij andere computers in mijn huis is dit niet. Dus dat spreekt volgens mij voor zich. Ook vroeg windows vóór het booten om een check op hdd consistentie nu niet meer maar het was wel een probleem. Ook kon ik niet meer in de computer na het inloggen in windows. Dit zijn allemaal dingen die door de harde schijf worden veroorzaakt en dan ook nog dat geluid ik vertrouw deze schijf niet meer. Het geluid is hard genoeg dat ik het door de behuizing heen kan horen als ik een koptelefoon op heb(open drivers) waar ik muziek op luister.
nogmaals bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Heb dit ook eens gehoord op de zaak, die hdd was inderdaad ZWAAR naar de klote aan het gaan.

Bovenstaande advies is het beste: NU alles backuppen wat te backuppen valt, die schijf gaat ermee ophouden.

In ons geval was het een raidset (raid 1) waarvan de andere disk nog goed was, dus geen probleem, hopelijk is jouw data ook nog te benaderen.

Grote kans dat de hdd voor slijptol aan het spelen is met de koppen... die van ons toen wel, er zaten aardige groeven in, van een vrij korte tijd).

Succes!