Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 22:01
Ik heb een tijd geleden met behulp van Tweakers geïnvesteerd in fatsoenlijk 'geluid' voor mijn 'man cave/studentenkamer ;) Dit heeft tot nu toe deze degelijk starters-set opgeleverd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Pioneer VSX-422-K€ 0,-€ 0,-
1Boston Acoustics A 25 set 2.0 (Zwart)€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 89,-

Ik heb 2 x de A25
+
#ProductPrijsSubtotaal
1LG 32LE4500€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

+
Een onlangs aangeschafte dikke (game) PC die het centrum vormt van mijn multimedia beleving.

Ik heb binnenkort weer wat spaarcentjes over en wellicht dat ik het steek in een aanvulling van bovenstaande set-up. Waaraan precies heb ik nog twijfels.

Wat is je budget?
N.n.b. Ligt eraan wat ik precies ga kopen. Ik heb meer te besteden dan een paar tientjes maar het moet qua price range niet teveel mijn huidige set-up overschrijden. Twee extra boekenplankspeakers van B&W van 300 euro per stuk is me momenteel iets te gortig bijvoorbeeld.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik beluister nu het geluid van mijn fims/games/muziek e.d. middels een 2.0 opstelling. Ik zit er nu zelf aan te denken om te gaan werken aan een surround ervaring en dus twee leuke satellietspeakers aan te schaffen. De Boston Acoustics SoundWare 1.0 (die ideaal zijn qua grootte e.d. maar helaas nog slecht verkrijgbaar) leek mij een goede optie.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het enige waar ik mee zit is het feit dat ik dan een 4.0 opstelling draai, is dat een 'logische' stap gezien mijn huidige set-up? Of is het misschien een betere investering om een mooie center of subwoofer te halen? Over dit laatste (subwoofer) twijfel ik momenteel, aangezien ik een studentenkamer heb met benedenburen e.d. Opzich kan ik redelijk wat herrie maken (voor een studentenkamer blijft het geluid redelijk binnen de kamer en heb ik huisgenoten die niet teveel zeuren) maar ik ben bang dat een sub teveel gaat door dreunen.

Ben benieuwd naar jullie mening over 'welke volgende stap' en eventuele aanschaf ideeën :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12
Een sub kun je zo hard of zacht zetten als je wilt, dus het door dreunen heb je zelf in de hand.
Het voordeel is dat je ook bij lage volumes nog een beetje vol geluid kunt creëren.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 22:01
Goed punt. Ik heb geen ervaring met subs dus vandaar. Maar als ik het goed begrijp dan zou jij nu eerder een sub aanschaffen ipv sattelietspeakers? Wat zou een mooie sub zijn die past bij de A25's? Je hebt natuurlijk de Boston Acoustics ASW 250 maar er zijn wellicht ook nog andere/betere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
In jouw situatie zou ik juist de a25's inzetten als satellieten en met twee Boston a250's vloerstaanders uitbreiden. Die zijn voor een mooi bedrag te koop. Ik heb ze voor 169 euro p. st gekocht bij hificorner. Voor een studentenkamer geven die genoeg bas en heb je geen sub nodig. Met die setup kun je ook nog eens heel mooi stereo geluid voor muziek neerzetten. Op termijn nog een keer een center aanschaffen en dan heb je echt wel een toffe surround setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12
Je kunt beginnen met 2x de A25 en die later verschuiven naar de surrounds als je groter wilt (of dezelfde erbij kopen voor surround). Die SoundWare minispeakers zou ik persoonlijk overslaan, of je moet een kamer hebben van 2 bij 3.
Qua merk sub zou je het even moeten horen bijv. met muziek met een beetje een beat. Ik hou er niet van als de beat een halve maat achterloopt of wordt uitgesmeerd door een (te) kleine kastconstructie o.i.d. (Bose). Een sub van hetzelfde merk is gevoelsmatig het beste, maar in praktijk kun je gerust iets anders nemen.

Mijn Home Cinema in aanbouw