Toon posts:

Asus 50x cd-rom + Plextor Plexwriter 16/10/40A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het samenstellen van m'n aankomende pc-tje zit ik aan deze combinatie te denken.

Beide op IDE en zijn redelijk betrouwbaar, getuige de overwegend positieve reakties over deze 2 cd-kastjes.

Toch ff een concrete mening: is deze combinatie goed te doen? Ook voor het vlot branden van allerlei cd-tjes?

Iemand die wat meer specifieke info kan geven? (en nee, kom nou niet met de search - daar heb ik al gekeken)

Ho, verkeerd deelforum |:(
Kan ie misschien verplaatst worden of niet nodig?

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 15:25
lijkt me geen probleem :)

Verwijderd

goede keus

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:48
De combinatie zal het best doen, maar ik weet niet of je hiermee wel on the fly kunt branden op 12x of 16x. Dan moet je weer eerst de cd naar je HD zetten en vervolgens op cdr branden. In het geval van een SCSI brander en cd-rom kan het in ieder geval wel. Bijvoorbeeld de Plextor 12x10x32x scsi brander en de Plextor 40x cd-rom. Echter betaal je hier wel een flinke duit meer voor, maar dat is de keuze die je moet maken.

Maargoed, zoals ik al zij weet ik niet of het ook met de IDE kan, wellicht kun je daarmee ook gewoon on the fly branden. Iemand ervaring met die combo?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

goede keuze hoor!
heb zelf ook deze combo
enige wat ik kan opmerken is dat ik hd en asus op 1e controller heb en plextor op de andere controller! maar dat moet volgens mij met dat burnproof niks meer uitmaken!

on-the-fly kopieren gaat hartstikke goed, in 5 min. een cd'tje gekopieerd... wat je wil nog meer?
(nee, geen hele verlanglijsten) :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 09:29 schreef Eddo het volgende:
goede keuze hoor!
heb zelf ook deze combo
enige wat ik kan opmerken is dat ik hd en asus op 1e controller heb en plextor op de andere controller! maar dat moet volgens mij met dat burnproof niks meer uitmaken!
2 controllers :?

leg eens uit

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:12

Beaves

Usque ad Finem

2 controllers
Hij bedoeld de twee IDE kanalen op je moederbord, het wordt aangeraden om je brander en je cd speler op een apart kanaal aan te sluiten.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
met burnproof maakt het niet uit, heb mijn Aopen 48x en mijn Lite on 12x10x32 aan 1 IDE zitten als master en slave en on the fly doet het perfect: 700MB in 5min

Verwijderd

Toevallig zit ik hier in de TU, en er zit hier 50x ASUS in.
Ik ben films aan het uppen, en moet ze daarvoor eerst op de HD zetten.
Die CDROM speler is echt snel, ik denk wel dat ie op 12 speed en misschien zelfs 16x gewoon 1 op 1 kan branden.

Een goede keuze dus als je voor IDE gaat..

Verwijderd

En vanwaar deze vraag trouwens, je brander is toch burnproef? 8-)
Die ene keer dat die Asus misschien de fout in gaat doet burnproef ff ze plicht..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 12:09 schreef NL_SCSI het volgende:
En vanwaar deze vraag trouwens, je brander is toch burnproef? 8-)
Die ene keer dat die Asus misschien de fout in gaat doet burnproef ff ze plicht..
Nou, ergens in één of andere review las ik dat de snelheden voor het branden van cd's bij de Asus niet op 8x en 12x kon :?

Echt heel vreemd, dus vandaar de vraag of de combinatie wel goed is en dan met name de onderlinge snelheden (had ik iets duidelijker moeten aangeven wellicht :) )

Verwijderd

Als ik jou was zou ik ze niet op dezelfde controller zetten. Heb zelf ook die Asus 50x en als ik de tray dichtdoe neemt dat ding de hele controller over. Gevolg: cdbrander nokt ermee (het is wel geen burnproof).
Er zijn toch wel een paar dingen waar ik me aan erger bij mijn Asus 50x.

1. De ongelofelijke herrie die dat ding maakt.
2. Het totaal innemen van de controller bij het verwisselen van cd's . Met als gevolg dat de pc een tijdje totaal niks doet behalve wachten op de cdromspeler.
3. De lange opspintijd.

Een plus is weer dat je door middel van het drukken op de playknop (bij een data-cd) de speler op een lagere snelheid kunt zetten.

Mijn advies:
Koop je een dvdspeler bij die cd-writer.

• delorean7
  • Laatst online: 02-05 16:52

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik denk niet dat je hiermee on-the-fly kunt branden.

Ikzelf heb de Plextor 12x en daarnaast een 16x/40x pioneer DVD speler. Dat gaat wel.

Ik heb nog geen enkele gewone CD-rom speler gezien (Aopen/asus/lite-on) die het voor elkaar krijgt om 'constant' genoeg (want dat is het toverwoord bij CD'tjes fikken) Data te kunnen aanleveren zoals een DVD speler dat doet.

Verwijderd

Ik heb bij de writer de Pioneer DVD 106S geplaatst (16X 40X) Werkt als een trein (geen NS ;-) on the fly. voordeel: je kunt ook nog DVDtjes loeren.

Nadeel: ze kunnen niet samen op 1 IDE poort want dan krijg je je pioneer niet meer in DMA mode aan gaan je DVDtjes schokken en kun je on the fly niet sneller dan 8X :(

Maar de Plex op IDE 0 als slave onder de Hdisk en de Pioner als master op IDE 1 perfect combination :)

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 12:00 schreef Kev0867 het volgende:
met burnproof maakt het niet uit, heb mijn Aopen 48x en mijn Lite on 12x10x32 aan 1 IDE zitten als master en slave en on the fly doet het perfect: 700MB in 5min
Right. Als je het uitrekent klopt het al niet.
12x = 1.8MB/s
700/1.8=368s
Daar komt nog TOC bij. Dus ruim 6 minuten.
Maar toch het blijft lekker snel :9~

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] ;)

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 08:49
Als je je cd-rom speler en brander (die jij wil) op 1 ide hangt kan je iig niet on the fly kopieren.

Ik weet niet of dat met andere merken wel kan

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Ik heb het dus vandaag net gemerkt, plextor 12 speed bp met liteon dvd12X40 deed gewoon 13 minuten over een CD tje fikken. Ik kreeg advies om op een IDE te zetten om je HD te onlasten ? ik vond het een vreemd verhaal toch ff geprobeerd maare loopt voor geen meter, draaide onder w2k btw, zal weekend ff op win98 proberen

...

• Beaves
  • Laatst online: 17:12

Beaves

Usque ad Finem

2. Het totaal innemen van de controller bij het verwisselen van cd's . Met als gevolg dat de pc een tijdje totaal niks doet behalve wachten op de cdromspeler.
3. De lange opspintijd.
2: Dan heb je toch iets fout ingesteld, want ik heb mijn Plextor en mijn Asus aan dezelfde controller hangen en ik kan gewoon mijn laadje open en dicht doen tijdens het branden.
3: Moet je goede cd's gebruiken, mijn Asus doet er alleen lang over als het slecht gebrande cd's zijn. (Of beschadigde).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1