Game Monitor (1ms 144hz)

Pagina: 1
Acties:

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Voor competetief gamen zoek ik een nieuwe monitor welke niet absurd duur is.
Hierbij heb ik gekeken naar 3 monitoren bij de mycom (krijg personeelskorting)

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ XL2430T Zwart€ 338,90€ 338,90
1Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart€ 271,10€ 271,10
1LG 24GM77-B Zwart€ 325,40€ 325,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 935,40

Dit zijn de 3 monitoren die Full hd 1ms respons en 144hz zeggen aan te bieden.
Qua prijs zou ik zeggen de iiyama, maar na wat recensies te hebben gelezen zijn me wat dingen opgevallen.

-De iiyama monitor krijgt bij reviews een responstijd van 4ms.
-LG krijgt bij reviews 1ms responstijd grijs tot grijs en overall 4ms responstijd.
-BenQ kon ik niets over vinden.

Ik vind dit erg verwarrend; ze beloven 1ms responstijd (in het geval van de LG monitor zelfs <1ms ) en uiteindelijk geven de tests bij reviews wat anders aan. Ik wil gewoon de monitor waarmee ik het snelste kan reageren op wat er in het spel gebeurd.

Hopelijk kan iemand me helpen met echt de juiste game monitor te kiezen. Ik speel vooral counter-strike en call of duty.

Alvast bedankt.

p.s. Ik wil geen discussie over responstijd "ja maar dat verschil zie je toch niet" :P

Verwijderd

ik wou al beginnen over "het verschil zie/merk je toch niet", toen zag ik de ps :p.

ontopic: volgens mij heeft de benq een mooier scherm met meer opties maar is wat duurder. en is de Liyama meer bang for buck. LG weet ik niet zoveel van.

maak je over die tijden maar niet heel druk. hier word bijna overall wel mee gesjoemeld. deze schermen zijn allemaal razendsnel en je zal bijna geen verschillen merken.

dus de hamvraag is wil je meer betalen voor iets beter scherm of wil je wat minder besteden en toch de 144hz hebben.

als je nog wat meer wil betalen daan raad ik dit scherm aan http://tweakers.net/price...2421-zwart/specificaties/, deze heeft niet zon belabert tn paneel.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren

• Eddy001
Xbladee, bedankt voor je reactie.

Ik heb even een review opgezocht van het beeldscherm wat jij opnoemt;

http://nl.hardware.info/r...-reactietijd-en-input-lag

Maar de responstijd zit bij deze monitor rond de 10 ms, 6ms verschil. Aan de andere kant heb je wel een monitor met veel mooier beeld.

Nog meer keuzes.. :P

• Razor punk
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-03-2025
kijk eens op http://www.blurbusters.com voor meer info.

Zelf gebruik ik een Benq XL2411T.Met de lightboost hack,dat houdt in dat bijna tot geen input lag meer hebt. :*)

Deze review van immetjes legt het goed uit wat lightboost in houdt,
productreview: BenQ XL2411T Zwart review door immetjes

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-02 12:28
Deze is prijstechnisch nog beter dan de rest, en als het gaat om de electronica net zo goed.
Dit scherm is ook werkelijk 1 MS met een constante refreshrate van 144hertz

pricewatch: AOC G2460FQ Zwart

• Eddy001
Wat vinden jullie van deze monitor dan?

http://www.digitalversus....-xl2430t-p21350/test.html

Deze heeft een "legendary" respons tijd, nummer 1 monitor op dit moment voor gamers volgens die website. :D

Ben al mijn hele zondag recensies aan het lezen omg :p Tijd om de knoop te gaan doorhakken

Update: De AOC monitor van vorige post heeft een gemeten waarde van 13ms input lag.

Denk toch dat de BenQ van het lijstje mijn keuze gaat worden. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Eddy001 op 28-12-2014 17:14 ]

Verwijderd

Eddy001 schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:10:

Deze heeft een "legendary" respons tijd, nummer 1 monitor op dit moment voor gamers volgens die website. :D

Ben al mijn hele zondag recensies aan het lezen omg :p Tijd om de knoop te gaan doorhakken

Update: De AOC monitor van vorige post heeft een gemeten waarde van 13ms input lag.

de benQ is een prima monitor.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Eddy001 schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:10:

Als je het goed had gelezen heeft deze BenQ een input lag van 16ms, al zegt displaylag.com 10ms

• Eddy001
Zodra je overdrive aan zet zakt dit naar 4 ms

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

toch even een ander vraagje; is je GPU sterk genoeg om 144 frames per seconde naar de monitor te sturen? anders kun je nog zo'n goede monitor hebben, maar is 't alsnog niet beter geworden

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Eddy001 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:03:
Zodra je overdrive aan zet zakt dit naar 4 ms
Response time en input lag zijn niet hetzelfde ... Input lag is de tijd vanaf je de knop indrukt totdat het is uitgevoerd en response time is daar een onderdeel van; het deel van als er iets begint te veranderen op het scherm totdat het klaar is). Zo worden ook tv's tegenwoordig gemeten in reviews en niet op basis van alleen best-case scenario response time waar bij monitoren nog steeds mee geadverteerd wordt maar in de praktijk sterk varieert. Overigens is 16ms nog steeds goed genoeg en werd vergeleken met de XL2420Z die vast een stuk duurder is nog (valt dus wel mee, in de review stonden wat prijzen gelinkt maar in NL vergelijkbaar qua prijs). De Asus VG248QE wordt ook steeds aan gerefereerd in verschillende van hun reviews maar ik zie dat deze alletwee niet bij mycom te krijgen zijn ...
As for input lag, we've gone up to 16 ms from the 10 ms of the XL2420Z. In reality, though, the difference is negligible; the results are still some of the best we've seen and should be enough to satisfy even the most demanding gamer.
Random zoekresultaat: http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2411408
Wat hier ook gewoon al stond zie ik pas: *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

[ Voor 51% gewijzigd door apis29 op 15-01-2015 01:22 ]

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 11:06
Ben zelf een tijd terug ook aan het zoeken geweest en mijn eerste keuze na veel reviews en feedback van andere tweakers kwam uit op deze

pricewatch: AOC g2460Pqu Zwart
Pagina: 1