Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-11 22:14
Goedemiddag,

Situatie nu is als volgt:

Ik heb een Windows Server 2012 R2 server thuis staan, met foto's, documenten die worden gesynct vanaf mijn Macbook. Daarnaast worden er 2 Windows clients ook gesynct met de server.

De server dient dus als backup van de meeste lokale apparaten in huis, dit gaat gewoon met FTP of Netwerkschijf.

Maar nu heb ik een computer in een ander huis staan, die ik ook wil laten backuppen op de server. (Kleine bestanden, docx enzo). Dit moet echter wel automatisch.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Heb verschillende gratis pakketten geprobeerd maar die werken vaak niet. Het moet eigenlijk 1 keer instellen zijn, en er dan gewoon geen omkijken meer naar hebben.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mooiste product wat ik gratis ken is denk ik Crashplan, werkt ook met Mac.

Hiermee kun je cloudbackup doen, maar je kunt ook gratis een backup server opzetten voor andere apparaten en zelfs voor apparaten buiten je eigen netwerk (vrienden, etc)

Client installeren op die andere computer, eventueel backup schema instellen en klaar is klara.
Hiermee kun je tenminste ook éénvoudig point in time backups terughalen.

Dan is er nog Cobian backup, een backup client waarmee je backup via FTP kunt doen. Dan is het een kwestie van een FTP server opzetten op je server (als die niet al bestaat) en Cobian Backup instellen op de client. Schema tje aanmaken en je backups worden per FTP op je server gezet. Ik vind het omslachtig als je wilt restoren (maakt ZIP bestanden aan en zo..) maar er valt mee te werken en het is gratis he..

Als laatste is er natuurlijk ook Windows Backup.
Je zou op je server iSCSI kunnen instellen, een stukje schijfruimte reserveren en een LUN aan je client beschikbaar stellen. Vervolgens stel je eenvoudig Windows Server backup in op je client om te backuppen naar deze schijf.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Je zou ook een map via btsync kunnen laten syncen met die computer.
Dat stel je een keer in en loopt gewoon.

Maar als je ftp hebt kun je toch ook vanaf die externe computer ftp gebruiken? Dat is ook automatisch te doen met Allway Sync

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 16:31

nexhil

BAM!

Btsync of/en Rsync.

Zo backup ik zakelijk 1TB offsite.

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 01-01-2015 13:27 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Als je dit niet goed doet, dan zit heel internet op je backup.
Denk dat je iets van vpn moet maken. En heel goed beveiligen.

En je backup, is natuurlijk niet goed, je hebt een server, met 1 backup.
Je copie op je werk pc's hoort niet bij je backup.
En een virus zet op al je files encryptie, en je data is weg, je backup en je werk pc.
Pagina: 1