Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
_Arthur schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:29:
[...]

Misschien moet de verkoper gewoon eens het fatsoen hebben om gewoon te reageren op vragen en/of mails.

TS heeft op 21 december de knaken over gemaakt en daarna is er bijna geen contact meer mogelijk met de verkoper. Op kennelijk een mailtje na "het is verzonden".

Na 3,5 week zou mijn geduld ook op zijn; zeker met verkopers die opeens totaal niet meer kunnen communiceren.
Ik zou het niet beter kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 19:20

StrongArmLance

Endless flow

En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Kunnen we aub stoppen met om de haverklap vragen of er nieuws is? Als er nieuws is zal de ts dat zelf wel melden. Dank u.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Mijn datum stond verkeerd :) ik dacht dat het gisteren al 14 januari was en vandaag 15, excuses ;)

Vandaar dat ik dacht dat er een hele dag geen updates waren geweest, en dat leek mij geen haverklap

[ Voor 17% gewijzigd door StrongArmLance op 14-01-2015 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Ik snap dat je gefrustreerd bent over de gang van zaken, dat zou een ieder zijn gezien de slechte communicatie en lange levertijd na overeenkomst.
Ik moet alleen wel even aantekenen dat ik hoop dat je communicatie richting de verkoper minder fel en zeker beter in elkaar zit dan wat je hier laat zien in het topic.
Ik kan mij voorstellen als verkoper dat je daar ook niet echt vrolijk van zou worden.(ik niet in iedergeval als ik even voor mijzelf spreek)
Mocht je nieuwe nuttige info hebben, post het ook dan pas in het topic. mocht je meerdere berichten willen plaatsen is het tevens overzichtelijker om hiervoor je reactie te wijzigen ipv meerdere post achter elkaar te maken. vat het niet verkeerd op, puur een tip om het overzichtelijk te houden.

Ik hoop daarnaast dat alles snel afgehandeld/opgelost is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TS, Clone-account aanmaken om aan een reactie te komen is not-done, onze voorwaarden zijn daar ook zéér duidelijk over. Die staat dus op slot. Ik verzoek je vriendelijk, maar inmiddels zéér dringend om de voorwaarden op te volgen. Je hebt hier eerder ook al persoonsgegevens geplaatst, en ook dat willen we niet zien.

Er is vanuit Tweakers nadat het langer duurde ook nog een e-mail naar de user gegaan, en we houden zaken in de gaten. Hij is simpelweg niet meer op Tweakers geweest sindsdien helaas. Dat je gedupeerd bent betekent niet dat de regels niet meer voor jou gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Het pakketje zal ook niet vandaag zijn. Ik ging daarnet vertrekken naar de politie en mijn vader zei dat ik moet wachten omdat het maar vrijdag is verstuurd van Nederland. Hij wil dan zaterdag gaan als ik het tegen die tijd niet heb. Ik weet niet of dat zo een goed idee is? Ik denk dat ik mijn ouders daarin moet vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 22:49
McJawesome schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:26:
Het pakketje zal ook niet vandaag zijn. Ik ging daarnet vertrekken naar de politie en mijn vader zei dat ik moet wachten omdat het maar vrijdag is verstuurd van Nederland. Hij wil dan zaterdag gaan als ik het tegen die tijd niet heb. Ik weet niet of dat zo een goed idee is? Ik denk dat ik mijn ouders daarin moet vertrouwen
Ik denk dat je sowieso beter aangifte kan doen in Nederland dan in België, omdat de verkoper in NL woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
pacificocean schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:38:
[...]

Ik denk dat je sowieso beter aangifte kan doen in Nederland dan in België, omdat de verkoper in NL woont.
Gaat de politie dat dan niet doorgeven naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb al verschillende keren pakketjes van particulieren van Nederland naar België laten versturen met standaardverzending (dus zonder track-and-trace code) en de helft van de keren duurt het meer dan een week tussen de datum die op de sticker van de post staat (normaal de dag van afgifte in het postkantoor) tot de dag dat het bij mij in de bus gedropt wordt. "Record" is net geen drie weken...

De verkoper zou beter wat duidelijker reageren en zeggen wat hij wanneer gedaan heeft (maar heeft misschien een beetje te hard gefeest om daar aan te denken), maar de post is in mijn ervaring toch ook wel vaak een bron van vertraging bij particulier-in-Nederland-naar-particulier-in-België-verzendingen. In de andere richting lijkt dat veel minder een probleem (afgaande op de ik-heb-het-ontvangen meldingen die ik krijg als ik zelf iets verkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
indigo79 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:15:
Ik heb al verschillende keren pakketjes van particulieren van Nederland naar België laten versturen met standaardverzending (dus zonder track-and-trace code) en de helft van de keren duurt het meer dan een week tussen de datum die op de sticker van de post staat (normaal de dag van afgifte in het postkantoor) tot de dag dat het bij mij in de bus gedropt wordt. "Record" is net geen drie weken...

De verkoper zou beter wat duidelijker reageren en zeggen wat hij wanneer gedaan heeft (maar heeft misschien een beetje te hard gefeest om daar aan te denken), maar de post is in mijn ervaring toch ook wel vaak een bron van vertraging bij particulier-in-Nederland-naar-particulier-in-België-verzendingen. In de andere richting lijkt dat veel minder een probleem (afgaande op de ik-heb-het-ontvangen meldingen die ik krijg als ik zelf iets verkoop).
Bedankt. Nu weet heb ik toch een beetje meer geduld. Jammer dat ik niet weet hoe hij het heeft verstuurd (standaard of een ander). Nu nog effen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:26

LankHoar

Langharig tuig

Als ik de situatie zo lees, snap ik de frustratie van TS na zo'n 4 weken erg goed. Het feit dat hij wellicht dwingend over kan komen richting de verkoper, geeft nog geen vrijbrief voor de verkoper om maar weinig tot geen informatie te verschaffen. Dat is ronduit niet netjes, en erg verdacht. De verkopende partij heeft tijd genoeg gehad om iets uitgebreider te reageren (ondanks het overleden familielid), en indien het daadwerkelijk verzonden is, het T&T nummer er bij te plaatsen. Dat hij dit niet heeft gedaan, is nalatigheid, en wederom verdacht.

Ik schaar mij achter SkyStreakers beredenering: stel hem een laatste termijn waarom je vraagt om het T&T nummer en om duidelijkere communicatie, omdat je het hele zaakje verdacht vind. Zaak is wel om correct te zijn in je woordkeuze, en niet nog eens extra dwingend over te komen, of maar de helft te melden om een dag later nog eens iets te moeten sturen ;)

Voorbeeldbrief:

Beste <NAAM>,

Er is inmiddels zo'n 4 weken verstreken sinds ik het geld heb overgemaakt naar uw rekening. Na meermalen om informatie vragen van mijn kant over de betaling en de status van de verzending, reageert u niet of slechts onvolledig. Ik hoop dat u begrijpt dat dit voor onzekerheid en onrust zorgt van mijn kant.

Daarom verwacht ik van u dat ik binnen 5 dagen (dus uiterlijk 20 januari) ofwel het track & trace nummer krijg van de door u vernoemde verzending, of het betaalde bedrag teruggestort is op mijn rekening.

Indien u niet aan deze termijn kunt voldoen, voel ik mij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen en aangifte tegen u te doen.

Ik hoop dat dit laatstgenoemde niet nodig mag zijn, en deze zaak zo spoedig mogelijk afgehandeld mag worden.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

<NAAM>

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
LankHoar schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:57:
Als ik de situatie zo lees, snap ik de frustratie van TS na zo'n 4 weken erg goed. Het feit dat hij wellicht dwingend over kan komen richting de verkoper, geeft nog geen vrijbrief voor de verkoper om maar weinig tot geen informatie te verschaffen. Dat is ronduit niet netjes, en erg verdacht. De verkopende partij heeft tijd genoeg gehad om iets uitgebreider te reageren (ondanks het overleden familielid), en indien het daadwerkelijk verzonden is, het T&T nummer er bij te plaatsen. Dat hij dit niet heeft gedaan, is nalatigheid, en wederom verdacht.

Ik schaar mij achter SkyStreakers beredenering: stel hem een laatste termijn waarom je vraagt om het T&T nummer en om duidelijkere communicatie, omdat je het hele zaakje verdacht vind. Zaak is wel om correct te zijn in je woordkeuze, en niet nog eens extra dwingend over te komen, of maar de helft te melden om een dag later nog eens iets te moeten sturen ;)

Voorbeeldbrief:

Beste <NAAM>,

Er is inmiddels zo'n 4 weken verstreken sinds ik het geld heb overgemaakt naar uw rekening. Na meermalen om informatie vragen van mijn kant over de betaling en de status van de verzending, reageert u niet of slechts onvolledig. Ik hoop dat u begrijpt dat dit voor onzekerheid en onrust zorgt van mijn kant.

Daarom verwacht ik van u dat ik binnen 5 dagen (dus uiterlijk 20 januari) ofwel het track & trace nummer krijg van de door u vernoemde verzending, of het betaalde bedrag teruggestort is op mijn rekening.

Indien u niet aan deze termijn kunt voldoen, voel ik mij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen en aangifte tegen u te doen.

Ik hoop dat dit laatstgenoemde niet nodig mag zijn, en deze zaak zo spoedig mogelijk afgehandeld mag worden.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

<NAAM>
Als u het niet erg vind zou ik je voorbeeld bericht willen gebruiken omdat ik het zelf niet beter kan verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

McJawesome schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:37:
[...]

Als u het niet erg vind zou ik je voorbeeld bericht willen gebruiken omdat ik het zelf niet beter kan verwoorden.
Natuurlijk mag dat, daarvoor heb ik hem immers getypt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Ik heb dinsdagmiddag een retour gedaan naar iBood (5KG) en dat is gisteren op 12u toegekomen. En ik heb nog niet eens een pakkertje dat minder is dan 5Kg. (Als het wel opgestuurd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
/Update
Nog steeds geen antwoord en pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:36

Mimiix

Professioneel Prutser

McJawesome schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:37:
/Update
Nog steeds geen antwoord en pakket.
Zou je eens willen stoppen met steeds jezelf omhoog te schoppen door dubbel te posten. Je kan ook gewoon de vorige post aanpassen

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
D3nnisd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:26:
[...]

Zou je eens willen stoppen met steeds jezelf omhoog te schoppen door dubbel te posten. Je kan ook gewoon de vorige post aanpassen
Dat is mijn bedoeling niet. Ik moet nog wennen aan het updaten van posts als ik een update moet doen. Soms vergeet ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

McJawesome schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:43:
[...]

Dat is mijn bedoeling niet. Ik moet nog wennen aan het updaten van posts als ik een update moet doen. Soms vergeet ik het.
Heb je inmiddels aangifte gedaan? Zo ja, wat zijn de vooruitzichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
StrongArmLance schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:18:
[...]

Heb je inmiddels aangifte gedaan? Zo ja, wat zijn de vooruitzichten?
Hij heeft nog tot morgen (van die voorbeeldbrief). Dan ga ik aangifte doen. Ik ga dan zeker laten weten wat de vooruitzichten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 15:20
McJawesome schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:03:
[...]
Hij heeft nog tot morgen (van die voorbeeldbrief). Dan ga ik aangifte doen. Ik ga dan zeker laten weten wat de vooruitzichten zijn
Pakketje binnen? Of aangifte gedaan? Zo ja, in NL of in BE? En wat zei oom agent?
Modbreak:Wat begreep je niet aan de vorige modbreak en topic waarschuwing?

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 21-01-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
paulklooster schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:59:
[...]

Pakketje binnen? Of aangifte gedaan? Zo ja, in NL of in BE? En wat zei oom agent?
Nog geen pakketje. Ik ga morgen aangifte doen want vandaag waren ze gesloten. Ik ga ook informatie vragen of ik hem ook aan de NLse politie moet aangeven en of ik mijn geld terug kan hebben. Lets hope for the best!

/Update
Ik ga zaterdag ochtend om 9u gaan. Ik heb nog geen tijd gehad door school.

[ Voor 9% gewijzigd door JaronStrypsteen op 22-01-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

McJawesome schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:25:
[...]

Nog geen pakketje. Ik ga morgen aangifte doen want vandaag waren ze gesloten. Ik ga ook informatie vragen of ik hem ook aan de NLse politie moet aangeven en of ik mijn geld terug kan hebben. Lets hope for the best!

/Update
Ik ga zaterdag ochtend om 9u gaan. Ik heb nog geen tijd gehad door school.
Ik denk niet dat je kans maakt op geld terug krijgen. Wie zou je dat geld moeten geven? Hoeveel was je eigenlijk kwijt (kan het zo snel niet terug vinden in eerdere posts, excuus wanneer je het al gezegd hebt)?

Ben benieuwd of de politie meer gaat doen dan documenteren, ik vermoed namelijk van niet.

Je leer het wel, je post aanpassen i.p.v. dubbel posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
LankHoar schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:28:
[...]

Ik denk niet dat je kans maakt op geld terug krijgen. Wie zou je dat geld moeten geven? Hoeveel was je eigenlijk kwijt (kan het zo snel niet terug vinden in eerdere posts, excuus wanneer je het al gezegd hebt)?

Ben benieuwd of de politie meer gaat doen dan documenteren, ik vermoed namelijk van niet.

Je leer het wel, je post aanpassen i.p.v. dubbel posten :)
Ik was €225 kwijt. Ik ga dan ook wel eens proberen met de bank te bellen. Misschien kunnen zij iets verdachts zien. Ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

McJawesome schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:15:
[...]

Ik was €225 kwijt. Ik ga dan ook wel eens proberen met de bank te bellen. Misschien kunnen zij iets verdachts zien. Ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen.
Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland bereik je er over het algemeen niets mee. Ze willen je geen informatie verschaffen meestal. Geen adres of wat dan ook. Maar ik hoop natuurlijk dat je geluk hebt en het bij jou anders is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
LankHoar schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:17:
[...]

Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland bereik je er over het algemeen niets mee. Ze willen je geen informatie verschaffen meestal. Geen adres of wat dan ook. Maar ik hoop natuurlijk dat je geluk hebt en het bij jou anders is :)
Ik heb zijn adres gegevens. Alleen zijn telefoonnummer niet. Morgen gaan we wel meer weten hoop ik.

\Update
Ik ben net terug van aangifte te doen. Ze gaan het verslag doorsturen naar het parket en die gaan het doorsturen naar Nederland. Ik denk wel dat ik kans heb. We mogen ook nog altijd contact met hem opnemen zolang we maar niet zeggen dat we aangifte hebben gedaan. Het kan ook maanden duren tegen dat we iets gaan horen van de politie.

[ Voor 27% gewijzigd door JaronStrypsteen op 24-01-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Je mag niet zeggen dat je aangifte gedaan hebt? Dat vind ik vreemd. Wat is daar de reden voor, hebben ze je dat verteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
LankHoar schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:04:
Je mag niet zeggen dat je aangifte gedaan hebt? Dat vind ik vreemd. Wat is daar de reden voor, hebben ze je dat verteld?
Hebben ze niet verteld, maar hebben daar wel een goede reden voor zeker? Ik denk dat het iets te maken gaat hebben van hem voor te bereiden? Zoals de mobo wegdoen ofzo? Sporen wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Huh? Dus er gaat iets mis met iemand op Tweakers en je geeft aan dat je niet mag vertellen dat je aangifte hebt gedaan op het forum van? Dan denk ik dat je toch iets moet gaan regelen namelijk, zéker als nog zou gelden dat hij zich niet op het forum heeft laten zien ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Bastiaan op 25-01-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Bastiaan schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:31:
Huh? Dus er gaat iets mis met iemand op Tweakers en je geeft aan dat je niet mag vertellen dat je aangifte hebt gedaan op het forum van? Dan denk ik dat je toch iets moet gaan regelen namelijk, zéker als nog zou gelden dat hij zich niet op het forum heeft laten zien ;)
Ik mag geen mail naar hem sturen en specifiek zeggen dat ik aangifte heb gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

We zijn inmiddels een goeie twee weken verder, en ben stiekem erg benieuwd of er nog iets gebeurd is ondertussen?

Dit lijkt me niet 'om de haverklap', toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 20:06 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Kunnen we aub stoppen met om de haverklap vragen of er nieuws is? Als er nieuws is zal de ts dat zelf wel melden. Dank u.