Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 19:44
Er komen de laatste tijd steeds meer van deze Sonos-concurrenten op de markt komen voor een interessante prijs. Ben zelf inmiddels ook aan het kijken naar een multi-room oplossing.

Nou valt mijn aandacht momenteel op de systemen van LG, Lenco en Harman Kardon. Gemene deler is dat ze allemaal gebruikmaken van de Qualcomm AllPlay chipsets.

Even wat linkjes naar de Sonos Play:1 concurrenten van de drie fabrikanten:Voornaamste vraag is of er iemand reeds ervaring heeft met één van deze drie oplossingen?

De LG Music Flow serie is op dit moment voor mij het meest interessant, voornamelijk gezien de prijs. Nadeel is dat er geen audio uitgang beschikbaar is (lees: geen bridge apparaat of iets dergelijks). De andere twee fabrikanten hebben wel een oplossing om een eventuele oude versterker/speakers aan te sluiten. Ook lees ik dat één van de LG speakers sowieso met een fysieke kabel aangesloten moet zijn, is dat juist?

Het volgende wat ik me dus afvroeg: of het gebruikte Qualcomm AllPlay protocol aangepast is door de fabrikanten? Lees: of ik ze ongeacht de maker, door elkaar heen kan gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door zeroxcool op 05-01-2015 10:07 . Reden: De Panasonic toegevoegd ]

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Zelf nog geen ervaring maar ben zelf ook wat research aan het doen. Iets als Allplay lijkt een goede concurrent te worden voor Sonos, alhoewel het nu nog in kinderschoenen staat. Dit was allemaal al tijdens de CES vorig jaar aangekondigd dus het loopt nog niet echt hard van stapel.

Ik kan overigens niet bevestigen dat Harman Kardon gebruik maakt van Allplay, en ook LG lijkt er niet echt te koop mee te lopen. Mede daardoor ben ik nog wat voorzichtig en weet ik niet zeker of de speakers door elkaar heen kunnen worden gebruikt. Alhoewel dat dus wel het idee is.

Een andere fabrikant lijkt Panasonic te zijn die dan ook gebruik maakt van deze technologie, toch ook een grote speler.

Wellicht krijgen we meer te horen tijdens de CES volgende week. Ik zit eigenlijk te hopen op een echt draadloze speaker (dus op accu) en waterdichte speakers. En een setup met speakers van verschillende merken. :)

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 23:38
zeroxcool schreef op zondag 28 december 2014 @ 00:02:Het volgende wat ik me dus afvroeg: of het gebruikte Qualcomm AllPlay protocol aangepast is door de fabrikanten? Lees: of ik ze ongeacht de maker, door elkaar heen kan gebruiken?
Ongeacht merk zou je ze samen moeten kunnen gebruiken en ook merk b met een app van merk a moeten kunnen aansturen (van de Qualcomm site: "Wireless speakers and audio devices that use the Qualcomm® AllPlay™ smart media platform can work together seamlessly regardless of product brand."

Mogelijk is de Gramofon ook interessant voor je. Die zou dit eind dit kwartaal ook Allplay moeten ondersteunen en kun je aan je bestaande apparatuur aansluiten (via RCA/3.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
zeroxcool schreef op zondag 28 december 2014 @ 00:02:
Ook lees ik dat één van de LG speakers sowieso met een fysieke kabel aangesloten moet zijn, is dat juist?

Het volgende wat ik me dus afvroeg: of het gebruikte Qualcomm AllPlay protocol aangepast is door de fabrikanten? Lees: of ik ze ongeacht de maker, door elkaar heen kan gebruiken?
fysieke kabel is eigenlijk alleen echt nodig als je gesynchroniseerde multiroom audio wilt gebruiken. voor de rest werkt het gewoon op wifi.

door elkaar heen gebruiken zou ik niet vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
gigi71 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:14:
[...]
Ongeacht merk zou je ze samen moeten kunnen gebruiken en ook merk b met een app van merk a moeten kunnen aansturen (van de Qualcomm site: "Wireless speakers and audio devices that use the Qualcomm® AllPlay™ smart media platform can work together seamlessly regardless of product brand."
Ben wel heel benieuwd of het under-the-hood inderdaad hetzelfde protocol is. De meeste fabrikanten lopen (zoals evleerdam ook aangeeft) niet te koop met het feit dat ze AllPlay gebruiken.
Mogelijk is de Gramofon ook interessant voor je. Die zou dit eind dit kwartaal ook Allplay moeten ondersteunen en kun je aan je bestaande apparatuur aansluiten (via RCA/3.5).
Dat ziet er heel interessant uit, vooral als goedkope 'exit-node' van m'n eventueel toekomstige AllPlay omgeving :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
Hulde aan de pricewatch prijsalert, heb zojuist bij BCC de LG NP8340 en de NP8540 besteld (voor respectievelijk €123 en €172). Heel erg benieuwd, keep you posted over de ervaringen over een paar weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:13
zeroxcool schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:45:
Hulde aan de pricewatch prijsalert, heb zojuist bij BCC de LG NP8340 en de NP8540 besteld (voor respectievelijk €123 en €172). Heel erg benieuwd, keep you posted over de ervaringen over een paar weken!
Kleine kick... ben benieuwd naar je ervaringen. Heb zelf sinds een tijdje een Gramofon die aan mijn versterker hangt en sinds vandaag een Panasonic all3 er bij, om AllPlay eens uit te proberen. Eerste indruk is prima en het naar meerdere devices streamen van Spotify gaat als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 676657

Heb gisteren een gramofon besteld, ondersteund ook allplay en is een concurrent voor de sonos connect in mijn ogen, heb sonos en binnenkort dus ook een gramofon (pricewatch: Gramofon).. Ik zal deze is vergelijken en het zeker laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:13
Voor de liefhebbers: de Lenco Playlink 4 is nu in de aanbieding bij de Mediamarkt voor 99 euro. Link

Ik ben zelf in het bezit van een Panasonic SC-All 3 en 2x een Gramofon en ben maar matig tevreden over Allplay. Group play werkt niet altijd en de Panasonic app crasht op m'n android devices. De gramofon legde de wifi plat todat ik m een vast IP adres gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-03 20:38
Ik ga deze post toch ook maar even kicken. Ik heb een ander specifiek topic aangemaakt ivm connectieproblemen en vroeg me af of andere gebruikers van wireless audio met het allplay protocol hier ook last van hebben?
Zie Lenco Playlink 6 onregelmatige uitval.

[ Voor 13% gewijzigd door Hatseflatse op 01-09-2017 12:01 . Reden: Topic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbieshrek
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-05 11:50

Robbieshrek

Als t maar techniek is

Callcomp software is onderling te gebruiken volgens mij. Heb via Trekpleister voor weinig twee Lenco speaker gekocht. Al snel bleek dat de Lenco app niet ge-update werd naar iOS 11. Na wat zoeken doet de Soundstage app het ook _/-\o_ (zelfs meer mogelijkheden) op de Lenco s en deze is wel bijgewerkt naar IOS 11.Geluidskwaliteit is redelijk in balans en goed voor de keuken.

[ Voor 10% gewijzigd door Robbieshrek op 19-01-2018 09:41 ]

Teslarobbie51

Pagina: 1