Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 14:44
Hallo,

ik heb sinds anderhalve maand 2 Lenco Playlink 6 apparaten waarover ik Spotify afspeel. Ze zijn via wifi aangesloten op internet en hebben beiden een goed signaal. Toch is het zo dat met name één van de apparaten in toenemende mate plots ineens uitvalt voor een paar seconden of iets langer, om vervolgens weer de draad op te pikken. Ik heb de laatste versies van de firmware en in mijn router (Fritz Box 7360) voorrang gegeven op het netwerk. Wel staan (standaard) bijvoorbeeld netBIOS en Teredo filter aan.

Iemand een idee? Google levert eigenlijk niets op, het lijkt me sterk dat ik de enige ben met dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hatseflatse schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:36:
Hallo,

ik heb sinds anderhalve maand 2 Lenco Playlink 6 apparaten waarover ik Spotify afspeel. Ze zijn via wifi aangesloten op internet en hebben beiden een goed signaal. Toch is het zo dat met name één van de apparaten in toenemende mate plots ineens uitvalt voor een paar seconden of iets langer, om vervolgens weer de draad op te pikken. Ik heb de laatste versies van de firmware en in mijn router (Fritz Box 7360) voorrang gegeven op het netwerk. Wel staan (standaard) bijvoorbeeld netBIOS en Teredo filter aan.

Iemand een idee? Google levert eigenlijk niets op, het lijkt me sterk dat ik de enige ben met dit probleem...
Klinkt toch echt als een gevalletje slecht WiFi bereik/ hoge latency waardoor er buffer underruns voorkomen. Heb je hetzelfde probleem als je de players van plaats wisselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
Hallo Eddoh, daar was ik idd bang voor, maar het leek me onlogisch gezien de goede wifi ontvangst. Ik ga ze omwisselen en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
Kleine update. Ik heb ze gewisseld, het lijkt steeds erger te worden... Streamen in dezelfde ruimte vanaf Kodi op TV levert geen problemen op. Signaal blijft hetzelfde, voorrang geven in de router en vast ip adres levert ook niets op..

• Hatseflatse
Ok, even een update: ik heb kort na april na een factoryreset tot nu toe geen last gehad en de spekers speelden perfect af. Nu ben ik terug van vakantie en krijg ik weer de oude problemen. Ik heb alle instellingen op standaard staan, de speakers hebben geen voorrang op het netwerk en zijn ook gewoon zichtbaar in mijn apparatenlijst in het netwerk. Ik heb de speakers ook alweer een keer gefactory reset, maar dat heeft dus niets opgelost. Na 5 minuten 1 minuut beginnen de speakers te happeren, om er vervolgens mee te kappen. Het lijkt alsof er 'n buffer volloopt, maar ik weet niet waar en hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet gebeurt (en waarom dit maandenlang niet gebeurd is).

Ik heb twee nieuwe opties in mijn routersoftware die ik nog aan zou kunnen vinken:

- Always assign this network device the same IPv4 address
- Permit independent port sharing

Ik heb ook gezocht naar een playlink forum, maar die is er niet. Ook vergelijkbare problemen kom ik niet tegen. Dat is op zich vreemd, omdat het protocol zo wijdverbreid is.

Iemand die hulp kan bieden?

Edit 2: nog een toevoeging: anders dan de vorige keer lijkt het nu alsof de muziek op pauze gaat staan. Dit doet hij in de allplay radio app, in Spotify gaat ie haperen en ermee kappen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hatseflatse op 31-08-2017 10:59 . Reden: De tijd dat de muziek het doet aangepast.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
Aangezien verder onderzoek nog niets heeft opgeleverd, toch maar even een laatste stand van zaken: ik had een tweede router waarbij de DHCP aanstond. Ik was in de veronderstelling dat die de ip uitgifte door de war zou schoppen en dat uitzetten het probleem zou oplossen. Dat is helaas niet zo. Ik heb de router (in gebruik als switch) nu een vast ip adres gegeven in de range van mijn hoofdrouter, dus zou geen probleem meer moeten opleveren. Wel staat de wifi nog steeds aan op die router.

Verder merk ik dat op het moment dat de muziek uitvalt (en de speakers ook niet te vinden zijn in de playlink app), de wifi verbinding in de routersoftware (de FRITZ!Box 7360) wel nog steeds online is en ook een sterk signaal heeft op beide speakers.

Iemand nu wellicht nog een oplossing/probeersel?
Overigens heb ik beide speakers op hun eigen ip gezet en índependent port sharing' aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-06 20:15
Twee maal DHCP uitdelen in een netwerk is niet handig dus inderdaad van de tweede router welke als switch werkt DHCP uit, twee maal wifi heb ik hier ook alleen heb ik ze op een ander vast kanaal gezet, dus router op een zo laag mogelijk kanaal en de tweede AP op een zo hoog mogelijk kanaal, nu zitten ze elkaar niet in de weg.
Wat je verder zou kunnen proberen is om de speakers niet met de zelfde wifi te laten verbinden dus elke router 1 speaker, dit werkt alleen als elke router een unieke SSID heeft.

Collectie

Pagina: 1