Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Samengestelde game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze nieuwe computer wil ik de volgende dingen mee doen: Video's bewerken, Competitive gamen ( Euro series ESL etc.) En onderandere livestreams.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb €1400-. om uit te geven aan mijn nieuwe game pc.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
n.v.t

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur uit merk gaat naar MSI. Omdat ik dat ook had bij mijn vorige game pc.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
n.v.t

Ga je overklokken?
Vrienden uit mijn team zijn van plan om dit idd te gaan doen. Toch weet ik niet helemaal zeker of het idd wel nodig is.

Nou dit is dus mijn bouwpakketje wat ik heb samengesteld met mijn team, en ben dus erg benieuwd wat andere mensen er van vinden. Zeg je nou van hé maar dit kan anders dan hoor ik dat graag!

gallery: duelava

Mvg
Duel,

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:24
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 299,-€ 299,-
1MSI Z97M GAMING€ 133,50€ 133,50
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 342,95€ 342,95
1Corsair Obsidian 750D€ 134,95€ 134,95
1Sharkoon SATA Kabel€ 2,90€ 2,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10€ 147,75€ 147,75
1Razer Kraken 7.1€ 0,-€ 0,-
1Corsair CX750M€ 82,95€ 82,95
1Crucial MX100 512GB€ 185,95€ 185,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.352,90

dit is je lijst

Verwijderd

Topicstarter
Klopt:)

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:11

Tribits

Onkruid vergaat niet

Mjah, wat ik zo snel zie: (ietwat) verouderde processor, 4790k is de opvolger volgens mij, vrij duur moederbord, overklokken zal sowieso weinig nut hebben voor gamen dus een Z97 bord is dan ook niet direct nodig. Eventueel wel even opletten op de keuze voor moederbord als je SLI wilt gaan draaien. SATA kabels zitten doorgaans bij moederbord, je headset is niet leverbaar (?), je voeding is overdreven groot, 500 watt zou voldoende moeten zijn. Een 512 GB SSD is op zich leuk maar biedt niet zo heel veel meerwaarde voor een game systeem, 256 GB SSD plus een HDD van 1GB+ is gangbaarder voor game systemen. Kast is een persoonlijke keuze maar ook tamelijk prijzig.

[ Voor 4% gewijzigd door Tribits op 27-12-2014 19:12 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft het overklokken is nog niet zeker en zal idd wel niet nodig zijn wat jij zegt. Headset is idd niet leverbaar maar bij andere webshops wel. Voeding maakt toch niet veel uit als die tegroot is? zelfde voor een SSD? Het moet gewoon een goede pc worden waar ik een poos plezier van heb geld maakt niet zo heel veel uit als een product misschien iets goedkoper is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2014 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tribits schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:12:
Mjah, wat ik zo snel zie: (ietwat) verouderde processor, 4790k is de opvolger volgens mij, vrij duur moederbord, overklokken zal sowieso weinig nut hebben voor gamen dus een Z97 bord is dan ook niet direct nodig. Eventueel wel even opletten op de keuze voor moederbord als je SLI wilt gaan draaien. SATA kabels zitten doorgaans bij moederbord, je headset is niet leverbaar (?), je voeding is overdreven groot, 500 watt zou voldoende moeten zijn. Een 512 GB SSD is op zich leuk maar biedt niet zo heel veel meerwaarde voor een game systeem, 256 GB SSD plus een HDD van 1GB+ is gangbaarder voor game systemen. Kast is een persoonlijke keuze maar ook tamelijk prijzig.
.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je een 512 GB SSD kunt nemen zou ik dat zeker doen. 512 GB geformatteerd, 10% vrijlaten voor slijtage als je geen trim gebruikt, dan is de bruikbare ruimte al snel een stuk kleiner. Dan nog een volledige Windows-installatie, en als je meerdere spellen installeert dikt dat aardig aan.

Als je budget het toelaat: doen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Dennis_88
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-11 16:47
Ik zou om wat geld uit te besparen een Z87-G45 Gaming nemen van MSI...Wat al eerder beschreven is, een kleinere SSD en bijv een 1 of meer TB HDD... Bijv een Samsung EVO 840 250GB SSD, met daarnaast een 3TB HDD. Sata kabels zit idd al bij je moederbord meegeleverd, en qwa case kun je het zo duur maken als je zelf wil, ik heb bijv een Corsair C70 army green, puur omdat ik dat een makkelijke en mooie kast vind. Voeding is na mijn idee prima, 750w is wellicht to much voor de onderdelen die je heb, maar affijn, het is wel een kwalitatief goede voeding.

Verder zul je met deze opstelling je de komende tijd aardig mee uit de voeten kunnen maken :P

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Oh en een 500W voeding is waarschijnlijk nog altijd meer dan voldoende voor je setup, steek je licht hier es op als de rest van je configuratie definitief is:

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Er zijn twee fouten die je kan maken bij de aanschaf van een voeding:
- te zwaar (en dus te inefficiënt bij in verhouding veel te lage belasting)
- belabberde kwaliteit.

Je voeding dient het betrouwbaarste onderdeel te zijn van je PC. De meeste mensen bekijken het echter als een post waarop ze kunnen besparen :).

[ Voor 42% gewijzigd door Borromini op 27-12-2014 19:48 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:46

Thomg

Aww yiss

Dennis_88 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:43:
Voeding is na mijn idee prima, 750w is wellicht to much voor de onderdelen die je heb, maar affijn, het is wel een kwalitatief goede voeding.
;w

Verwijderd

Topicstarter
Dennis_88 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:43:
Ik zou om wat geld uit te besparen een Z87-G45 Gaming nemen van MSI...Wat al eerder beschreven is, een kleinere SSD en bijv een 1 of meer TB HDD... Bijv een Samsung EVO 840 250GB SSD, met daarnaast een 3TB HDD. Sata kabels zit idd al bij je moederbord meegeleverd, en qwa case kun je het zo duur maken als je zelf wil, ik heb bijv een Corsair C70 army green, puur omdat ik dat een makkelijke en mooie kast vind. Voeding is na mijn idee prima, 750w is wellicht to much voor de onderdelen die je heb, maar affijn, het is wel een kwalitatief goede voeding.

Verder zul je met deze opstelling je de komende tijd aardig mee uit de voeten kunnen maken :P
Fijn dat je even mee hebt gekeken wat het beste voor de pc is ik neem nog even een dagje of 2/3 de tijd voor dat ik ga bestellen :)

• Dennis_88
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-11 16:47
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:47:
[...]

Fijn dat je even mee hebt gekeken wat het beste voor de pc is ik neem nog even een dagje of 2/3 de tijd voor dat ik ga bestellen :)
Succes en laat maar weten wat het uiteindelijk is geworden

Verwijderd

Topicstarter
Dennis_88 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:48:
[...]

Succes en laat maar weten wat het uiteindelijk is geworden
Gaat zeker goed komen als je nog wat te binnen schiet laat het weten :) !

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:25:
Wat betreft het overklokken is nog niet zeker en zal idd wel niet nodig zijn wat jij zegt. Headset is idd niet leverbaar maar bij andere webshops wel. Voeding maakt toch niet veel uit als die tegroot is? zelfde voor een SSD? Het moet gewoon een goede pc worden waar ik een poos plezier van heb geld maakt niet zo heel veel uit als een product misschien iets goedkoper is.
Voeding maakt voornamelijk uit omdat de prijs van de voeding zelf omhoog gaat en ook het verbruik als de voeding verkeerd gekozen is. Optimale verbruik van een voeding ligt bij een bepaald percentage van de maximale belasting en als je voeding te groot is kom je daar niet aan. Het is alleen aan te raden als je SLI wilt gaan draaien, en dat is dan weer alleen aan te raden als je het nu direct doet. DAA is er nu eenmaal op gericht om zoveel mogelijk bang-for-buck aan te raden en daar passen onnodige uitgaven niet zo best in. Verder had je uit de rest van de reacties misschien al opgemaakt dat de Corsair CX750M niet zo best bekend staat.

Grote SSD is op zich geen probleem maar is relatief duur en je zit alsnog relatief beperkt in je ruimte. Maar goed, zoals hierboven ook al aangegeven, als het budget er is dan is het geen verkeerde keuze. HDD erbij prikken of NAS aanschaffen is een koud kunstje mocht je toch opslag tekort komen.

Verwijderd

Topicstarter
Tribits schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:51:
[...]

Voeding maakt voornamelijk uit omdat de prijs van de voeding zelf omhoog gaat en ook het verbruik als de voeding verkeerd gekozen is. Optimale verbruik van een voeding ligt bij een bepaald percentage van de maximale belasting en als je voeding te groot is kom je daar niet aan. Het is alleen aan te raden als je SLI wilt gaan draaien, en dat is dan weer alleen aan te raden als je het nu direct doet. DAA is er nu eenmaal op gericht om zoveel mogelijk bang-for-buck aan te raden en daar passen onnodige uitgaven niet zo best in. Verder had je uit de rest van de reacties misschien al opgemaakt dat de Corsair CX750M niet zo best bekend staat.

Grote SSD is op zich geen probleem maar is relatief duur en je zit alsnog relatief beperkt in je ruimte. Maar goed, zoals hierboven ook al aangegeven, als het budget er is dan is het geen verkeerde keuze. HDD erbij prikken of NAS aanschaffen is een koud kunstje mocht je toch opslag tekort komen.
Misschien een hele domme vraag maar wat is SLI ? " heb niet zoveel verstand van PC's"

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:52:
[...]

Misschien een hele domme vraag maar wat is SLI ? " heb niet zoveel verstand van PC's"
Scalable Link Interface, twee videokaarten naast elkaar om de prestaties op te schroeven.

Verwijderd

Topicstarter
Tribits schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:55:
[...]

Scalable Link Interface, twee videokaarten naast elkaar om de prestaties op te schroeven.
Dus ipv een i7 kan ik beter een i5 nemen en het geld in 2 goede videokaarten steken ?
Pagina: 1