Toon posts:

Voeding advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een pc build gemaakt die ik waarschijnlijk ga kopen, maar ik weet helemaal niks van voedingen. Kan iemand mij helpen om een voeding van rond de 30 euro uit te kiezen?
Hier is de build: knip, linkjes naar winkelmandjes zijn verboden

Alvast bedankt :)

[ Voor 28% gewijzigd door br00ky op 27-12-2014 13:03 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 12:51
Oef, besparen op je voeding is echt vragen om problemen. Een brakke voeding kan met een beetje pech al je onderdelen slopen als die het begeeft. Ik zou je adviseren om een iets te besparen op je moederbord en bijvoorbeeld deze voeding te kopen: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W.

• wertyuipo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-02 14:34
30 Euro gaat lastig worden. Ik raad deze 2 voedingen aan:
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• br00ky
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar CAA.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Zou eerder een 60 euro mb nemen en dan een seasonic nemen. De kans dat je een goedkoper moederboard je buildbkapot maakt heb ik nog niet mee gemaakt(kan dit?). Maar slechte voeding kan makkelijk je hele pc kapot maken. Dus beter iets bezuinigen op je mobo dan op je psu. En misschien zelfs een optie om je cpu koeler tijdelijk weg te laten en dan een beter voeding halen? Of zelfs alles bij de goedkoopste winkel te halen kan je zo ook 1 a 2 tientjes schelen.

• br00ky
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
loki504 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:58:
Zou eerder een 60 euro mb nemen en dan een seasonic nemen. De kans dat je een goedkoper moederboard je buildbkapot maakt heb ik nog niet mee gemaakt(kan dit?). Maar slechte voeding kan makkelijk je hele pc kapot maken. Dus beter iets bezuinigen op je mobo dan op je psu. En misschien zelfs een optie om je cpu koeler tijdelijk weg te laten en dan een beter voeding halen? Of zelfs alles bij de goedkoopste winkel te halen kan je zo ook 1 a 2 tientjes schelen.
Zeker met AMD zijn er borden die onder de behoorlijke hitte van de gekozen processor keurig ten onder gaan. Het bord uit de build van OP is niet heel slecht, maar zeker niet optimaal. Ik raad OP sterk aan een topic te openen in DAA (volgens de regels!). Er valt nog een hoop te schaven in dat systeem.
Pagina: 1