Zakelijk systeem met een beetje fun

Pagina: 1
Acties:

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal mijn nieuwe computer met name voor mijn werk gaan gebruiken, ik ben Anesthesioloog maar houd me binnen mijn organisatie veel bezig met de migratie naar een nieuw EPD. Daarnaast ben ik me aan het verdiepen in de mogelijkheden van 3D printen in de medische sector (veel rekenkracht nodig). Als laatste maak ik nogal wat (3D) filmpjes tijdens het kiten/autoracen/snowboarden/duiken etcetera. Video bewerken moet dus ook wel fijn kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik ook net een nieuw huis en auto heb gekocht was ik van plan mijn budget te beperken tot € 1500,- exclusief de monitoren

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een fijne printer, don't bother

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Meerdere video outputs omdat ik een multi-monitor setup wil hebben voor mijn werk. Als ik daaraan bezig ben heb ik soms met 3 schermen te weinig ruimte dus dat is minimaal. Ook wil ik aardig wat opslagruimte hebben voor beeld materiaal.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind wel de nieuwe generatie Core i7 Haswell-E chips erg sexy, zou ondanks dat ik het verschil waarschijnlijk niet merk, graag zo'n chip in mijn systeem hebben. Waar de computer gekocht moet worden is mij om het even, ben niet bang om wat zelf te doen aangezien ik in het verleden genoeg PC's zelf in elkaar heb gezet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Multimedia vind ik belangrijk. Ik wil minimaal 2 maar mogelijk 3 grote 3D HD monitoren aan kunnen sluiten, hoe ben ik nog niet helemaal uit. De kast interesseert me werkelijk niets, misschien wit, dan zie ik hem minder goed.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 362,95€ 362,95
1MSI Z97 GAMING 5€ 132,-€ 132,-
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)€ 185,95€ 185,95
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 109,51€ 109,51
1Aerocool GT-A White Edition€ 63,48€ 63,48
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,50€ 24,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 124,95€ 124,95
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 39,-€ 39,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 111,80€ 111,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.154,14

Ga je overklokken?
Als het systeem snel genoeg ik hoef ik niet te overclocken, ik ken mezelf, ik speel spelletjes wel op de PS4

[ Voor 46% gewijzigd door xvanwaart op 27-12-2014 00:06 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09
Kijk ook even in het volgende topic; [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Hoe zit het met toetsenbord, muis, speakers en OS? Moeten die ook aangeschaft worden en is dat ook onderdeel van die €1500?

Voor 3 of 4 schermen kun je het beste een AMD kaart nemen vanwege EyeFinity. Een Radeon met 1x DVI, 1x HDMI en 2x DisplayPort is dan een logische keuze (moeten je monitoren wel DVI, HDMI en DP poorten hebben). Tenzij voor het type werk een FirePro kaart de betere keus is, dan kun je een kaart met 4x DP nemen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• xvanwaart
Sorry, was iets te snel met verzenden... nu nieuw lijstje erbij
Euhm ja er moet een toetsenbord muis en windows bij, gebruik ook veel linux maar EPIC doet het daar niet mee helaas. En de videokaart hoeft niet heel fancy te zijn, de monitoren moeten ook nog wel enigszins betaalbaar blijven, dacht aan 1 grote 3D monitor (27-32") en dan 2 kleine er naast...

[ Voor 80% gewijzigd door xvanwaart op 27-12-2014 00:11 ]

• NitroX infinity
Een Socket 2011-3 CPU gaat niet in een moederbord met Socket 1150 passen ;)
Qua SSD is de pricewatch: Crucial MX100 256GB aan te raden.

Je zegt dat je soms met 3 schermen al bureaubladruimte tekort komt en volgens mij kan een nVidia videokaart geen 4 schermen aansturen. Vandaar ook mijn opmerking om voor een AMD kaart te gaan met minimaal 2 Displayport aansluitingen en twee andere (2x DVI/2x HDMI/DVI+HDMI) of een kaart met 4 displayport aansluitingen.

[ Voor 4% gewijzigd door NitroX infinity op 27-12-2014 01:01 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• xvanwaart
Kijk daar heb ik al een hele hoop aan! Welk moederboard zou jij adviseren dan? Over de monitoen, 3 is denk ik wel genoeg, kan altijd mijn notebook nog aan zetten...

• NitroX infinity
Voor advies over een ander moederbord zal iemand anders je advies moeten geven, ik houd me niet zo bezig met high-end spul.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Gaat het om werkzaamheden in huis of thuis? Als collega zou ik je adviseren een kant en klare workstation aan te schaffen als het het eerste betreft. Ik neem aan dat je een stabiele pc wil die voldoende ondersteuning heeft (on site reparatie?). Ik zou dat nooit op mij nemen...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@xvanwaart; vertel eens iets meer over welke software je draait en hoe de cpu belasting daarbij is? Het probleem is namelijk dat als je niet overclocked die 5820k ook trager kan zijn dan een 4790k.

Voorbeeld; stel je genereert code voor een 3d printer met een slicer die niet goed gethread is, en bijv. maar van 1 core gebruik maakt dan is een 4790k veel sneller klaar. Bij gemengde werksets is de keuze tussen een 5820k en 4790k best lastig imho, de 5820k is alleen in puur multithreaded werk wat sneller en dan ook niet bizar veel.

specs

• xvanwaart
Het is voor werk thuis, in het ziekenhuis zitten we vast aan ICT workstations met de ondersteuning van hier... Ik word alleen gek van de computers op mijn werk (langzaam, lopen dagelijks vast en, jawel, windows XP!!!) dus ga ik liever thuis aan de slag. Ik weet niet in welk ziekenhuis jij werkt br00ky maar bij ons kan je haast niet van ondersteuning spreken...

De software die ik 99/100 draai zal een minimale CPU belasting opleveren maar ik wil ook nog wel eens films bewerken (3D en 4K) en daarvoor is een beetje rekenkracht volgens mij wel lekker
Pagina: 1