Toon posts:

Kan mijn Core duo de GTX 750ti aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Intel core duo e8400 en een hd5450 en ik vroeg me af of ik een gtx750 ti erin kon stoppen (of een 260x) Want ik speel bf3 op 640x400 op low met 40 fps wat er lelijk is ik zou het graag op 1080p willen spelen (of 720) heb ook 4gb ram en genoeg watt. Hoop dat jullie me kunnen helpen
dus conclusie zouden die kaarten ervoor zorgen dat ik het 720p of 1080p kan spelen en zo ja bottleneckt mijn cpu het dan niet
:)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

Op zich zal een 750Ti aanzienlijk helpen, maar je processor is ook immens traag.

Spaar even door tot je iets van een 3258 / 860K setje kan aanschaffen met je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga zeker een betere pc kopen maar voor nu ff paar maandjes leek dit mij wel een goede manier om toch nog 720p mid te spelen zou jij misschien weten hoeveel fps op welke settings ik zou kunnen krijgen

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Jazeker daar ga je veel verschil merken.
Je kan de CPU natuurlijk ook nog overclocken.

Als je gaat upgraden zou ik niet voor goedkope Pentium troep gaan, dan zou ik minimaal voor een i5 K gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 26-12-2014 03:30 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

Oh, 720p medium moet wel te halen zijn met een 750Ti.

Ik zou alleen geen 1080p verwachten ;)

• Astennu
Als je die C2D naar 4.0 GHz clockt kom je denk ik nog een heel eind :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Thanks heb er ook over gedacht om te overclocken maar ik heb er geen optie voor op me moederbord dus ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen maar kom er misschien wel uit

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ik heb een HP pc dus waarschijnlijk kan ik daarom niet oc omdat hij prebuild is of heb ik dat fout

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op veel van die borden kun je wel gewoon de clock hoger zetten. Bijna iedere E8400 pikt een 400MHz FSB ipv de standaard 333MHz FSB.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien bios updaten dan?

Verwijderd

Een e8400 wordt vaak onderschat. Het is met zijn 6mb cache een redelijk snelle dual core, zeker als je hem op 4ghz klokt. Ik had mijn e8400 op 3,4 ghz een paar maanden gecombineerd met een 280x, en de gpu-belasting in spellen lag rond de 50 tot 60 procent. Aangezien de 750ti een stuk minder snel is, lijkt mij een e8400 met een 750ti zelfs wel redelijk in balans.

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:27:
Trouwens ik heb een HP pc dus waarschijnlijk kan ik daarom niet oc omdat hij prebuild is of heb ik dat fout
Dan zou het nog wel eens zo kunnen zijn dat dat niet kan. Die biossen ondersteunen het opzettelijk niet. Zakelijke gebruikers en de meeste consumenten hebben het ook niet nodig.

Maar wellicht kan je 2e hands een bordje vinden die het wel kan voor een hele leuk prijs. Het is sowieso leuk om te doen :) Moet je wel even kijken wat voor een kast je hebt en wat voor een bord daar in past.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp heb net wel mijn gpu geoverclockt met 5+ winst niet veel maar het is toch gratis dus kan niet klagen dus ik zal wel ff kijken voor een andere mobo en heb op marktplaats ook nog mobo setjes met cpu en ram der bij dus misschien is dat wel een optie maar bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
5 meer fps bedoel ik ^

Verwijderd

Topicstarter
Heb deze gevonden zou ik met deze kunnen overclocken ik zou er ook nog een cpu koeler bij kunnen kopen als dat nodig is
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

of http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Verwijderd

Topicstarter
En anders doe ik nog ff 3 maanden met wat ik nu heb en dan heb ik over 3 maanden ongeveer een budget van 500 dus zou ik beter nu kunnen upgraden of voor 500 een budget pc bouwen of misschien een tweedehansje van 500 euro

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Ian,
Kicken van je topic zoals je dat nu doet is niet de bedoeling. Als je nog iets wil toevoegen voordat iemand anders gereageerd heeft moet je je post aanpassen. Je kan daar eenvoudig voor op de "wijzig" knop drukken rechtsboven je post. Pas na 24u is het toegestaan te posten als er nog niemand heeft gereageerd.

• Sietsuh77
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10-2024
Je kan de FSB wel verhogen, ook al is het in de bios gelockt.
Ik had exact het probleem met mijn E8400 die jij ondervindt. Die CPU kwam uit een Dell XPS 420.
Er is software te vinden die alsnog de FSB kan wijzigen.
Met het programma SetFSB kreeg ik het voor elkaar om mijn E8400 met 700 mhz te overclocken.
Het scheelde aardig veel in Battlefield, dat weet ik nog goed.
Laat maar weten of je hulp nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ben nieuwe hier br00ky zal er me er aan houden! En Sietsuh77 ik zal het zeker proberen bedankt voor de tip

Edit Ik heb het gedownload maar sommige tutorials laten het niet goed zit weet jij misschien een linkje?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2014 18:34 ]

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:30
Hoi Ian, Ik ben net van de E8400 af. Soms kan het gewoon ff niet anders voor budget redenen. Mijn advies:

- Koop die 750ti.
- Spaar rustig in je eigen tempo door voor een goedkoop moederbordje van Gigabyte (of een andere fabrikant naar je gading), prop er een i3 4160 en 8GB ram (value line Corsair of iets dergelijks). Budget keuze is een P3258.

Gedachtengang hierachter:

1. kleine financiele stappen. Soms is het gewoon niet anders.
2. Je begint met hetgeen dat de meeste impact maakt, je GPU.
3. De gekozen GPU is goedkoop en verstookt weinig (altijd wel fijn in een ouder systeem).
4. Upgrade mobo/CPU/Ram is goedkoop en je kan er rustig later een snellere cpu indrukken. Sowieso is een i3 4160 belachelijk rap, je kan daar voorlopig een videokaart behoorlijk mee bezig houden.

Laat je niet gek maken, met wat rustige upgrades kan je flink gamen zonder dat je in een klap een bak euro's neer moet gooien. Zeker in processor land is de mid tier van Intel (i3) gewoon heel erg adequaat. De tijd dat je zat te likkebaarden over CPU upgrades ligt al een paar jaar achter ons.

En eigenlijk zijn we ook al een beetje op dat punt met videokaarten zolang je niet hoger gaat dan 24"+ 1080P. Een kaart in de 100-150 range kan 1080p heel netjes weergeven met flink wat opties. Je gaat wellicht wat Anti-aliassing moeten uitzetten, maar er zijn erger dingen in het leven ;)

Lang verhaal kort: met zo'n 350-400 euro ben je voorlopig weer het heertje en je kan dat in twee etappes uitgeven wat de pijn nog wat verzacht.

Verwijderd

Topicstarter
roffeltjes schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 00:30:
Hoi Ian, Ik ben net van de E8400 af. Soms kan het gewoon ff niet anders voor budget redenen. Mijn advies:

- Koop die 750ti.
- Spaar rustig in je eigen tempo door voor een goedkoop moederbordje van Gigabyte (of een andere fabrikant naar je gading), prop er een i3 4160 en 8GB ram (value line Corsair of iets dergelijks). Budget keuze is een P3258.

Gedachtengang hierachter:

1. kleine financiele stappen. Soms is het gewoon niet anders.
2. Je begint met hetgeen dat de meeste impact maakt, je GPU.
3. De gekozen GPU is goedkoop en verstookt weinig (altijd wel fijn in een ouder systeem).
4. Upgrade mobo/CPU/Ram is goedkoop en je kan er rustig later een snellere cpu indrukken. Sowieso is een i3 4160 belachelijk rap, je kan daar voorlopig een videokaart behoorlijk mee bezig houden.

Laat je niet gek maken, met wat rustige upgrades kan je flink gamen zonder dat je in een klap een bak euro's neer moet gooien. Zeker in processor land is de mid tier van Intel (i3) gewoon heel erg adequaat. De tijd dat je zat te likkebaarden over CPU upgrades ligt al een paar jaar achter ons.

En eigenlijk zijn we ook al een beetje op dat punt met videokaarten zolang je niet hoger gaat dan 24"+ 1080P. Een kaart in de 100-150 range kan 1080p heel netjes weergeven met flink wat opties. Je gaat wellicht wat Anti-aliassing moeten uitzetten, maar er zijn erger dingen in het leven ;)

Lang verhaal kort: met zo'n 350-400 euro ben je voorlopig weer het heertje en je kan dat in twee etappes uitgeven wat de pijn nog wat verzacht.
erg bedankt ben het met je eens en anti aliassing is geen probleem voor mij ik zelf merk de detailtjes toch nauwelijks als ik lekker bezig ben, alleen vind het wat vervelend dat ik op 800x600 low speel voor speelbaar fps

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies dus move naar CAA. Tevens dubbel met Pc upgrade tips nodig, dus slotje. Doe je voordeel met de posts in dit topic, dan heb je die andere nauwelijks nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.