Homemade Server Project

Pagina: 1
Acties:

• dejona100
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
(Als men topic verkeerd staat moet je maar verzetten)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Het doel is om een goedkope zelfgemaakte server te maken voor Minecraft (max 5-6 man) en muziekstreaming.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik zou bereid zijn om 400-450 uit te geven, maar voor die prijs moet het wel heel mooi werken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Niet echt, randapparatuur heb ik natuurlijk wel al maar voor de rest...

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik dacht aan een barebones pc met ingebouwde voeding en mobo.
HDD
CPU moet wel wat spieren hebben sinds Minecraft servers nogal veeleisend zijn
LAN-kaartje
Qua ram... voor zover ik weet is 2 GB genoeg voor een 5-tal mensen maar indien iemand beter weet moet je maar zeggen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Value gericht is de boodschap, dus tenzij mijn kennis van de markt outdated is zou AMD hier het beste voor zijn

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het huis waar de server komt heeft een nogal ouderwetse bedrading dus de power consumptie wat laag proberen houden zou wel fijn zijn.

Ga je overklokken?
Neen

Extra uitleg:

Ik ben een student ICT en wil me buiten men studies is bezig houden met lekker te sleutelen aan een project. Mijn muziekbibliotheek begint langzaam men macbook over te nemen dus ik wil een server maken voor muziek te streamen zodat ik niet alles lokaal moet opslaan. Om het interessant te maken zou ik er ook een Minecraft server op willen draaien voor enkele vrienden.

Nu veel van servers weet ik niet maar voor zover ik er over heb gelezen zou dit niet heel veel moeten kosten. Nu kom ik hier even vragen wat jullie voorstellen voor een value-gerichte server build.

Is het mogelijk om zo een goedkope setup muziek te laten streamen samen met een minecraft server? Is de meerwaarde van een SSD het waard? Hoe taxerend is zo een server op je internet connectie? Wat zijn zo de aanbevolen snelheden? Speedtest results: 22 Mb down en 5 Mb up.

Als er nog vragen zijn stel maar en als je antwoorden hebt geef maar :D

Thanks!
xDiS

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03 21:36

PDZ

Het is wel de bedoeling dat je zelf met een lijstje komt. DAA beleid

De tiid hâldt gjin skoft.

• dejona100
PDZ schreef op donderdag 25 december 2014 @ 19:35:
Het is wel de bedoeling dat je zelf met een lijstje komt. DAA beleid
Ik zal een lijstje maken maar ik vrees dat ik zelf niet genoeg van servers weet om met iets deftigs te komen. Maar ik zal proberen :D

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Totdat er iemand je een voorstel kan geven is het volgende topic misschien al wel handig:
Het grote zuinige server topic
daar zitten redelijk wat zuinige en goedkope builts in.
Maar ik weet niet of daar veel minecraft servers passeren.

• dejona100
soulrider schreef op donderdag 25 december 2014 @ 19:37:
Totdat er iemand je een voorstel kan geven is het volgende topic misschien al wel handig:
Het grote zuinige server topic
daar zitten redelijk wat zuinige en goedkope builts in.
Maar ik weet niet of daar veel minecraft servers passeren.
Dank!

O ja nog iets vergeten zeggen, voor zover dit een mogelijkheid is wil ik er een linuxdistributie opzetten sinds dit een belangrijk onderdeel is in mijn opleiding en ik er goed mee wil leren werken.

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03 21:36

PDZ

Linux is zeker mogelijk, zolang je geen gebruik wilt maken van Windows-only applicaties. Vaak is er zelfs wel een alternatief van die applicaties beschikbaar voor Linux.

[ Voor 31% gewijzigd door PDZ op 25-12-2014 19:44 ]

De tiid hâldt gjin skoft.

• dejona100
Lijstje:

Barebones: http://www.alternate.be/S...oduct/963957?tk=7&lk=5879

CPU: Echt geen idee, wat is de goedkoopste CPU die rond de 3 Ghz haalt, single core is genoeg sinds de Minecraft server software geen multi-threading ondersteunt.

HDD: Ik heb een externe van 1 TB dat ik kan gebruiken. Ik kan wel ergens een kleine HDD vinden voor het OS op te zetten

RAM: http://www.alternate.be/G...oduct/140042?tk=7&lk=5999
(of een gelijkwaardig latje die op het mobo past indien deze er niet mee werkt)

Deze setup is Intel based, als iemand een alternatief kent met AMD mogen ze me zeker in de juiste weg wijzen. Ik gebruik al heel mijn leven intel dus als iemand me de ogen wilt openen mogen ze zeker :p

Mis ik nog iets?
PDZ schreef op donderdag 25 december 2014 @ 19:43:
Linux is zeker mogelijk, zolang je geen gebruik wilt maken van Windows-only applicaties. Vaak is er zelfs wel een alternatief van die applicaties beschikbaar voor Linux.
Ah mooi :)

Update:

Heb ergens een AMD setup gevonden, is deze beter? allesinds goedkoper

http://puu.sh/dJdyq.png

[ Voor 35% gewijzigd door dejona100 op 25-12-2014 21:44 ]

Pagina: 1