Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[advies gevraagd] Koptelefoon met kleine transmitter gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hoi,

Voor m'n keyboard ben ik op zoek naar een koptelefoon. Een draadloze lijkt mij ideaal, maar het lijkt erop dat deze vaak een forse zender hebben en niet altijd betrouwbaar zijn. Daarom kijk ik naar bedrage koptelefoons.

Waar heel positief naar voren komt is de Beyerdynamic DT 770 PRO 32Ohm of 250Ohm. De laatste zou een versterker nodig hebben. Dat kost teveel geld. Zal ik de 32Ohm versie aanschaffen of is de 250Ohm toch wel aan te raden? Ik zou later wel een versterker kunnen overwegen, maar ik wil nu voor zo'n € 125,- een goede koptelefoon aanschaffen.

Hebben jullie misschien suggesties voor andere koptelefoons? De bovenstaande koptelefoon komt goed naar voren door het draagcomfort, de eerlijke geluidsweergave en geluidskwaliteit voor een scherpe prijs. Ik leer piano spelen voor de hobby en heb geen bijzondere eisen.

Hoofdzakelijke eisen
• 'over ear'
• goed geluid
• goed draagcomfort
• stevig snoer (zodat deze geen connectie breuk krijgt)

[ Voor 64% gewijzigd door Luxicon op 25-12-2014 23:05 ]

...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een schopje naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

• Luxicon
Bedankt. Ik weet het steeds in het verkeerde topic te plaatsen. :)

...

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 01:33
32ohm of 250 ohm geeft weinig verschil in klank (daar het ontwerp er ook op aangepast is) maar maakt voor de toepassing natuurlijk wel uit.
Voor jouw toepassing is de 32ohm variant beter.
Het is een beetje goede (professionele) koptelefoon die enorm lang mee kan gaan.

Zelf heb ik een aantal jaar geleden een zoektocht gehouden naar een goede gesloten koptelefoon, en hierbij uitgekomen op een shure SRH-840. Wel de kwaliteit, niet de naam van een beyer-dynamic. Qua hoogweergave won de beter het van de shure, in het laag vond ik de shure wat meer overtuigend. En zo zie je maar dat het zelfs op het topniveau en kwestie van smaak is.

Mijn advies: Ga dus luisteren.

Overigens heb ik "voor thuis" een kleine beyer dynamic "on ear" die me uitstekend bevalt en niet zo gesloten is als de grote shure

• Luxicon
Bedankt voor je advies!

Inmiddels was de discussie hier verder gegaan:
Ondersteunen keyboards 250Ohm koptelefoons?

Zodoende ben ik uitgekomen op de 250Ohm versie, omdat dat ook nog eens € 25,- goedkoper is voor me.
Misschien ga ik bij Mediamarkt luisteren als deze daar te koop is, en anders laat ik me dinsdag verassen.

Van de Shure had ik nog niet gehoord trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 26-12-2014 01:55 ]

...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Fijn dat je tot een goede oplossing bent gekomen in dat topic maar het is natuurlijk niet de bedoeling om meerderen topics te starten voor dezelfde vraag.

Ik zal deze op slot zetten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.