Er zijn een heleboel reacties gekomen, bedankt daarvoor!
De koptelefoon ingang is zo'n grote. Ik heb alleen in-ear speakers met een kleine aansluiting die bijvoorbeeld een telefoon in gaan. Gezien de reacties is 32Ohm waarschijnlijk gepast, maar gaan de 80Ohm en 250Ohm varianten waarschijnlijk prima werken. Gezien de reacties van hierboven.
Bij Bol.com krijg ik een korting van € 25,- en is de prijs voor de 250Ohm versie pak en beet € 105,-. De 80Ohm variant is daar niet te koop en zou ik € 138,- aan kwijt zijn via een andere winkel. Dat maakt het overwegen lastig. Ik durf het wel aan om de 250Ohm versie aan te schaffen denk ik..
Ploink schreef op donderdag 25 december 2014 @ 23:32:
In de handleiding staat dus gewoon dat er een "standaard koptelefoon aansluiting" op zit en 32Ω is standaard voorzover ik weet.
Je hebt toch vast wel ergens een koptelefoontje liggen? Plug hem gewoon in en probeer het voordat je een dure koopt.
Met een hoge impedantie moet je het volume veel hoger zetten, dan heb je meer kans op vervorming (clippen) en bovendien, als je dan de koptelefoon eruit trekt gaat de luidspreker aan en die staat dan zo hard dat je jezelf een ongeluk schrikt.
Goed punt. Anders is de geluidskwaliteit wellicht alsnog niet naar wens en zou de 32Ohm beter presteren, zolang er geen compatibele versterker aangesloten is. Ik heb het idee dat de geluidskwaliteit van de 32Ohm minder goed is.
Deze spreekt me aan om het draagcomfort, eerlijk geluidsbeeld, goede geluidskwaliteit en de duurzaamheid. Tenminste, dat lees ik er veel over en neem aan dat dat zo is. Daar wil ik wel zo'n € 100,- voor betalen.
[
Voor 50% gewijzigd door
Luxicon op 26-12-2014 00:10
]
...