Hallo,
Laatst heb ik van die op afstand controllable stopcontacten gehaald.
Nu dacht ik slim te zijn, en drie pakketjes te halen waarmee ik dus overal vanuit huis die dingen zou kunnen in en uitschakelen. Maar ook elke ruimte zijn eigen afstandsbediening zou hebben.
Nu was dat vroeger zo bij dit soort dingen, dat als je buren ook dezelfde zouden hebben. Je elkaars lampen aan en uit deed.
Nu heeft dus elke afstandsbediening een eigen code, die je moet koppelen aan zo'n stekker.
Dat gaat alleen dus per afstandsbediening, dus mijn plan valt in het water.
Nu heb ik dat die afstandsbediening opengemaakt en er zit dus zowat niets in.
Het betreft een antenne, een mcu en wat knopjes op printplaat.
Die code moet ergens in staan, dus ik gok de mcu.
Nu denk ik dus dat wel op een of andere manier te kunnen veranderen als ik de firmware van die ene mcu eraf weet te halen, en op die andere weet te zetten.
Maar hoe doe ik dit? Hoe kom ik bijvoorbeeld aan pinout sheets, de nummers op de MCU leiden op google tot niets.
HS2303-P1
A4AG0
Staat op de MCU, iemand een idee hoe ik hiermee verder kom?
Bij voorbaat dank,
Laatst heb ik van die op afstand controllable stopcontacten gehaald.
Nu dacht ik slim te zijn, en drie pakketjes te halen waarmee ik dus overal vanuit huis die dingen zou kunnen in en uitschakelen. Maar ook elke ruimte zijn eigen afstandsbediening zou hebben.
Nu was dat vroeger zo bij dit soort dingen, dat als je buren ook dezelfde zouden hebben. Je elkaars lampen aan en uit deed.
Nu heeft dus elke afstandsbediening een eigen code, die je moet koppelen aan zo'n stekker.
Dat gaat alleen dus per afstandsbediening, dus mijn plan valt in het water.
Nu heb ik dat die afstandsbediening opengemaakt en er zit dus zowat niets in.
Het betreft een antenne, een mcu en wat knopjes op printplaat.
Die code moet ergens in staan, dus ik gok de mcu.
Nu denk ik dus dat wel op een of andere manier te kunnen veranderen als ik de firmware van die ene mcu eraf weet te halen, en op die andere weet te zetten.
Maar hoe doe ik dit? Hoe kom ik bijvoorbeeld aan pinout sheets, de nummers op de MCU leiden op google tot niets.
HS2303-P1
A4AG0
Staat op de MCU, iemand een idee hoe ik hiermee verder kom?
Bij voorbaat dank,