mad_max234 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:26:
Geef eens hele duidelijk grote foto van de chip, wel even thumb maken als je hem post.
Als de chip onherkenbaar is gemaakt of herberukt dan kan je niks me de code die erop staat, is dan 9 van 10 keer niks over te vinden of geen datasheet. Dan komt het aan op kennis van de verschillende chips, behuizing, aantal pinnen, waar zitten bij AVR, PIC, PIC32, ATtint, STM32, doorgaans de VCC en gnd, etc, etc.
En waarom probeer je de TX en RX te vinden? Neem aan dat dit cross post is met je andere topic.
Dan denk ik dat je of firmware probeert uit te lezen of hoop dat data naar de 433Mhz te kunnen afvangen. 433Mhz zenders comminuceren niet via usart(serial poort) en vele chips worden niet via usart geprogrameert en dan nog weet je niet welke bootloader er gebruikt is. Alleen is geval van stm32 en dergelijk chips met bootloader in ROM die altijd aanwezig is kan je dus zonder al te veel moeite serial bootloader gebruiken omdat alles standaard is vanaf de fabriek.
Fabrikanten hebben meestal testbanken waar ze printjes in gaan nadat ze terug zijn gekomen van het bestukken(pick and place), dan worden ze getest en gewoon geprogrammeerd. Kortom gewoon via programmer en (semi) automatiseert testproces wat meestal zelfgemaakt is of hebben laten maken speciaal voor hun printplaat. Zitten testpinnen op zo een testbank die overeen komen met testpunten op de pcb en zo testen en programmeren ze het meestal.
Of er zit gewoon header op, dat komt ook heel vaak voor, JTAG header bijvoorbeeld.
Dit is inderdaad een crosspost met mijn andere topic. Mijn doel is om de firmware van de ene chip uit te lezen, eventueel te wijzigen en daarna in de andere chip te zetten.
Jullie hebben goed door dat electrotechniek niet mijn master is

Maar ik vind het wel enorm interessant dus doe dit vooral ook als hobby.
Het is niet erg als ik het doel niet haal en straks de hele handel niet meer functioneert (vandaar Action) maar het gaat me vooral om alle zaken die ik hierbij leer.
Vandaar dat ik ook probeer het op deze manier te doen, anders had ik wel een ander setje gekocht
Het komt er eigenlijk op neer dat ik een weg voor ogen heb vandaag, en deze graag bewandel en de zaken leer die nodig zijn om in de toekomst weer te kunnen gebruiken.
Vannavond ga ik waarschijnlijk naar bed met het idee dat ik weer een dag weg gegooid heb, maar elke keer merk ik weer dat ik er enorm veel door bijgeleerd heb.
Hier dan de foto van de chip. Via via heb ik uitgezocht dat dit een h-sun chip is.
Met mijn karige chinees kan ik opmaken dat deze chip kan praten met Microchip PIC's. Kans is dan ook groot dat het een microchip kloon is gok ik.
het is me duidelijk dat pin 1 en pin 16 beiden VCC zijn, er zit ook een kristalletje op 13.500mhz aan. Deze zit aan pin 14+15
Pin 3 - 6 en 10 zijn alledrie niet aangesloten. Aan pin 2 zit de transmit data voor de antenne.