Beste leden,
Ik heb uit mijn auto de audio gehouden omdat ik deze toen nieuw had gekocht en nog erg goed klonk, het plan was dan ook deze in de nieuwe auto in te bouwen.
Echter is het geluid in de nieuwe auto al erg goed en vind de vrouw (eigenaar van de auto ook) het niet nodig om hier iets aan te doen en zei dat ik ze mag houden voor de hobby/verkoop.
nu had ik dus het idee om de set voor mijn computer te gebruiken en er 2 boekenplankspeakers van te maken, en de subwoofer in een kist te bouwen.
hoewel ik wel ervaring heb met een speakerset in een auto te bouwen is dit toch anders en vraag ik jullie hulp :)!
mijn vragen zijn dus:
1. hoe kan ik dit het beste op de pc aansluiten? moet ik een geluidskaart kopen?
2. hoe voorzie ik de subwoofer van stroom? aangezien er geen standaard stekker aan zat die in de muur ging.
3. hoe regel ik de volume van de speakers en de bas van de subwoofer?
4. nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
spullen die ik zal gebruiken zal ik er ook even bij vermelden:
- Rockford Compo setje P1652-S
- Rockford Fosgate Punch P1 P1S412 12-Inch
- JBL GTO 752
- genoeg meter speakerkabels
Moederbord pc: Gigabyte Z87M-D3H
Alvast bedankt :)!
Ik heb uit mijn auto de audio gehouden omdat ik deze toen nieuw had gekocht en nog erg goed klonk, het plan was dan ook deze in de nieuwe auto in te bouwen.
Echter is het geluid in de nieuwe auto al erg goed en vind de vrouw (eigenaar van de auto ook) het niet nodig om hier iets aan te doen en zei dat ik ze mag houden voor de hobby/verkoop.
nu had ik dus het idee om de set voor mijn computer te gebruiken en er 2 boekenplankspeakers van te maken, en de subwoofer in een kist te bouwen.
hoewel ik wel ervaring heb met een speakerset in een auto te bouwen is dit toch anders en vraag ik jullie hulp :)!
mijn vragen zijn dus:
1. hoe kan ik dit het beste op de pc aansluiten? moet ik een geluidskaart kopen?
2. hoe voorzie ik de subwoofer van stroom? aangezien er geen standaard stekker aan zat die in de muur ging.
3. hoe regel ik de volume van de speakers en de bas van de subwoofer?
4. nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
spullen die ik zal gebruiken zal ik er ook even bij vermelden:
- Rockford Compo setje P1652-S
- Rockford Fosgate Punch P1 P1S412 12-Inch
- JBL GTO 752
- genoeg meter speakerkabels
Moederbord pc: Gigabyte Z87M-D3H
Alvast bedankt :)!
[ Voor 3% gewijzigd door Luukdg op 24-12-2014 16:01 ]