kapotte Harddisk WD 639 MB

Pagina: 1
Acties:

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik heb hier een kapotte Western Digital Caviar 2635 van 17 oct '95 liggen. OPen slopen, of garantie proberen te claimen??????

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Garantie is 3 jaar met aankoopbon.

Dus open maken dus......

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ok, hij ligt uitelkaar, kon niet wachten :) Plaatjes op m'n homepage http://www.zonoskar.com

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23
Volgens mij is mijn WD schijffie ook kapot, gelukkig heb ik nog garantie.

Verwijderd

Whahaha, die is goed:
BTW: the electronics are in working order, so if you live in Holland and need something like that, mail me at: Dennis@Zonoskar.com
Maarre, altijd leuk om open hd's te zien :)
Jammer dat het nogal een oude is, vooral die nieuwe technieken zijn wel interessant met van die superkleine koppen enzo... Mooie scherpe foto's trouwes! En wat zijn die laatste 2 plaatjes? Is dat een kop? :D

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ja, een kop. Die is van de arm af gesprongen toen ik de arm onder de schijven uit haalde en weer terug wou duwen, schijnbaar zitten de koppen toch redelijk tegen de schijf aan gedrukt. Ik kreeg em alleen niet groter in beeld op mijn camera. De kop is ca. 3x2 mm, dus echt klein is het niet.

Ik had alleen wat spectaculairders verwacht, meer piel-dingetjes, maar alleen de koppen zijn echt klein, de rest is met het blote oog te zien :) Vooral dat magneetje dat de koppen in de parkeerstand houdt vond ik wel een openbaring, errug simpel, maar wel doeltreffend.

Ohja, die close-up van dat gat is wat er achter het "warranty void if removed" stickertje uit de vorige foto te zien is :)

Verwijderd

heh, de werkelijke kop is kleiner als wat je daar ziet! Dat hele ding van 3 bij 2 millimeter is namelijk de slee die de kop boven de platter laat zweven op een laagje van lucht.
Kijk maar eens of je een klein gaatje kunt vinden/zien... dat is de opening voor de kop!

En verder is het natuurlijk een vrij oude schijf: niet zo heel spectaculair. Moderne schijfen zien er nog steeds redelijk hetzelfde uit. Het armpje is wat lichter uitgevoerd enzo. De meeste verbeteringen zijn in het oppervlak van de platters (beter krasbestendig, vlakker, steviger, betere magnetische eigenschappen), en de grootte/gevoeligheid van de kop en de afstand van de kop tot de platters. Verder heb je nog 7200 toeren en de toegangstijd (lichter armpje is snellere bewegingen is snellere toegangstijd)...

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Dr zit geen gaatje in, of dat moet zo klein zijn, dat er geen licht door valt :) Ik denk toch echt dat dit de kop is, er zitten er 3 van in met 2 platters, dus alleen de bovenkant van de bovenste platter heeft geen kop. Dat geeft 639/3 = 213 MB per platter-kant. Wereldschokkend!!! hehe.

Verwijderd

Misschien moet je eens deze pagina zien, en het bovenste flashfilmpje bekijken...
De "animated simulation of an MR and GMR head inside a hard disk drive" dus.

Het is wel zo dat dit een redelijk nieuwe techniek is, aangezien de eerste GMR kop in een 16,8 gigabyte hd van IBM is gebruikt. Maar toch, het geeft je een idee van hoe klein koppen wel niet zijn in een hd! En ik denk dus niet dat dat hele blokje van 2 bij 3 mm een kop is... damn, zelfs een kop van een diskettedrive is volges mij nog kleiner!
En het houd nog steeds niet op met de verkleining. Men is tegenwoordig al weer druk aan het experimenteren met de opvolger van de GMR head: de CMR head.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
offtopic:
welke cam heb je gebruikt

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

jah, eindelijk eens echt goeie foto's :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Wel wat laat, maar de foto's zijn genomen met een Canon Powershot G1. Ik vond zelf dat de foto's wat gelig waren, wat te wijten is aan de verkeerde instelling van de wit-balans (kwam ik later pas achter en had geen zin alle foto's opniuew te doen).

Pagina: 1