Toon posts:

Advies over aanschaf monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers forum leden,

Ik ben op zoek naar een 27 inch scherm. Ik wil een vervangend scherm, omdat ik puur een groter beeld en eventueel een snelle responstijd wil hebben. Ik dacht bijvoorbeeld aan een IIyama B2780HSU monitor. Nu leek mij die prima vanwege een 2MS responstijd en hij is lekker groot. Mijn vraag is, wie heeft er ervaring met dit merk? Of moet ik toch voor een ander merk kiezen?

Voorgaande monitor: Samsung SyncMaster BX2250.

Alvast hartelijk dank,

Coen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
Zoek reviews en testen, omdat vaak dingen als 2 ms vaak niet kloppen of maar gedeeltelijk kloppen.
Uit testen haal je wat je scherm echt kan.
Hier op het forum heb je reviews van gebruikers, zie pricewatch boven in je scherm.

of, http://www.pcper.com/index.php

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!).

Net als je pc-topic hoort dit in aankoopadvies, in dit geval Componenten Aankoopadvies. Move.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je 27" pakt zou ik er wel eentje pakken met een beetje een fatsoenlijke resolutie. 1920x1080 op 27" is niet bepaald prettig werken vind ik zelf. Pak dan een 23-24" met die resolutie, dan heb je een stuk hogere dotpitch, daar heb je meer aan dan alleen maar een groter scherm.
Als je 27" pakt, neem dan 2560x1440

Verwijderd

Topicstarter
Is een BenQ GW2765HT een stuk beter dan? :P

Heeft de goede resolutie en lijkt me prima voor gaming.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 14:52 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 08:42
Ik neem aan dat je ook gaat gamen op het scherm? Kijk dan ook even naar de resolutie en de videokaart die je hebt. Een 27 inch scherm met hoge resolutie is leuk, maar je videokaart moet het wel trekken.
Daarnaast moet je je ook even verdiepen in het verschil tussen TN panelen en IPS panelen. Een 27" TN is over het algemeen niet wenselijk ivm de slechte kijk hoek.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart bedraagt een AMD Radeon R9 290 en dat scherm wat ik noemde bedraagt een IPS paneel. Zou moeten lukken toch?

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:21:
Mijn videokaart bedraagt een AMD Radeon R9 290 en dat scherm wat ik noemde bedraagt een IPS paneel. Zou moeten lukken toch?
Lijkt mij inderdaad geen probleem!

Maar vermeld dat de volgende keer even in je startpost. Maakt het mee denken een stuk makkelijker. ;)
Maaruh, zoiets al overwogen?
Koreaanse IPS monitors

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Ok, je hebt gelijk. Nooit overwogen, dat is zeker stukken goedkoper. :P Zitten daar risico's aan?

Ik denk dat ik voor de BenQ ga gok ik, een van de beste monitorfabrikanten. Modelnummer is relatief goedkoop voor zo'n merk. Het is 27 inch, IPS en heeft een prima resolutie. Ik weet niet in hoeverre Acer beter/slechter is of andere merken eventueel? Want 393 euro is natuurlijk een smak geld

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 15:29 ]

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:24:
Ok, je hebt gelijk. Nooit overwogen, dat is zeker stukken goedkoper. :P Zitten daar risico's aan?

Ik denk dat ik voor de BenQ ga gok ik, een van de beste monitorfabrikanten. Modelnummer is relatief goedkoop voor zo'n merk. Het is 27 inch, IPS en heeft een prima resolutie. Ik weet niet in hoeverre Acer beter/slechter is of andere merken eventueel? Want 393 euro is natuurlijk een smak geld
Het grootste voordeel van de Koreaanse IPS schermen is de refreshrate: De monitoren kunnen vrij simpel tot 100/120 Hz overgeclockt worden. Daarnaast zijn ze nog redelijk goedkoop (met een beetje mazzel onder de 300 euro).
Zover ik weet is er maar 1 andere monitor die 27"is, 2560*1440 draait en 120Hz heeft maar dat is een monitor van 800 euro (Asus).

Het risico zit em in het bestellen buiten Europa. Als je de garantie wilt claimen zal je hem terug moeten sturen. En dat vinden sommige wel een drempel. Daarnaast haalt niet iedereen 120Hz. Sommige blijven steken op 100Hz. Maar ook dat is een groot voordeel tegenover 60Hz. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor je informatie. Wat voor een merk zou je aanbevelen apart gezien van BenQ? Betere schermen in die prijsklasse van €393?

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:07:
Ok, bedankt voor je informatie. Wat voor een merk zou je aanbevelen apart gezien van BenQ? Betere schermen in die prijsklasse van €393?
pricewatch: BenQ XL2720Z Zwart

Dan zou ik deze nemen, heb hem ook overwogen maar toch voor de pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart gegaan vanwege de gsync + hogere resolutie.

Anders was ik voor de BenQ gegaan. 8)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.monitorstore.n...086/acer-g277husmidp.html

Wat denken jullie hier van?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2014 01:19 ]

Pagina: 1