Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

traag internet met wifi kaartje

Pagina: 1
Acties:

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 19:13
Ik heb nu een laptop , een toshiba c70d-b 306 maar daar heb ik traag internet mee , maximaal 35 mbps.\

Volgens windows 8 verbind ie op 65mbps terwijl het een broadcom 802.11n kaartje is. Dus ik ga er maar vanuit dat het een traag kaartje is en zegt de N niet zoveel. en haalt ie de 150mbps dus bij lange na niet.

Kan ik er een ander kaartje inbouwen zodat de snelheid wat omhoog gaat en kan dat bij toshiba gewoon gedaan worden en niet zoals bij HP dat je een whitelist hebt en je dus afhankelijk bent van een aantal vastgestelde kaartjes?

Het is nu een combo kaartje met bluetooth en dit zou ik ook graag weer terug willen.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Toshiba bouwt over het algemeen waardeloze wifi-kaartjes in zijn laptops. Je zult eerst even moeten uitzoeken welke aansluiting en welke grootte je Broadcom kaartje heeft. Ik heb echter géén idee of Toshiba een whitelist toepast.

Belangrijk is of je het ingebouwde wifi-kaartje kan bereiken. Of dat je daarvoor een ingrijpende operatie op je laptop moet uitvoeren, om de "ingewanden' bloot te leggen.
Wat verder nog een rol speelt of er in de laptop twee wifi-antennes zitten.

Mogelijke alternatieven zijn de Intel Advanced-N 6235 of met het oog op toekomstige overstap naar wifi-AC, de Intel Dual Band Wireless-AC 7260. Beide zijn half-height, hebben PCIe aansluiting en twee antennes. Er zijn adaptertjes voor half-height naar full-height mocht dat nodig zijn, en ook extra antennes zijn te krijgen (eBay).

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Haal je met andere draadloze devices een hogere snelheid? Maw, ligt het echt aan de laptop?

U+

• Dancis
Ik kan er makkelijk bij en hij heeft 2 antenne aansluitingen. En wat ik er van weet is het een mini-pci kaartje.

Maar hoe kan ik zeker weten of het inderdaad een mini pci kaartje is of pcie? Ik neem aan door het kaartje er uit te halen?

• Dancis
ja met andere laptop heb ik hogere snelheden.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:50
Mini pci kaartjes worden echt niet meer gebruikt voor notebooks. Gewoon een mini-pcie kaartje zoeken met 2 antenne aansluitingen. Uiteraard wel afwachten of de notebook een whitelist heeft voor wlan kaartjes

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afbeeldingslocatie: https://www.thinkpenguin.com/files/MiniPCI_and_MiniPCI_Express_cards.jpg

Links is mini pci, midden en rectcs mini pci-e

als het echts mini pci is (links) dan is de kans dat het alleen maar wireless a of b is vrij groot.
en dat is .. langzaam.

maar dat heb je niet

terug bij af je hebt N, maar als je gewoon ver weg zit of veel obstakels hebt van/tussen je ap dan houd het wel een beetje op

[ Voor 59% gewijzigd door Fish op 23-12-2014 21:45 ]

Iperf

• Dancis
kan iemand zien of dit mini-pcie is? de meeste hebben 2 schroefgaten maar die van mijn maar 1 gaat dit nog problemen geven?

https://www.dropbox.com/s...12-23%2021.54.48.jpg?dl=0

[ Voor 3% gewijzigd door Dancis op 23-12-2014 22:47 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dancis schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:44:
kan iemand zien of dit mini-pcie is? de meeste hebben 2 schroefgaten maar die van mijn maar 1 gaat dit nog problemen geven?

https://www.dropbox.com/s...12-23%2021.54.48.jpg?dl=0
The file you're looking for has been moved or deleted.
Op basis hiervan niet :+

Oslik blyat! Oslik!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dion_b schreef op woensdag 24 december 2014 @ 00:59:
[...]

[...]

Op basis hiervan niet :+
Ik heb de foto gezien .. het is geen van beide ..
Hij kwam laats nog langs .. kut ik kan ff niet op de naam komen. het een full size kaartje met een schroefgat aan het einde met zon open gat op de zijkant van de print

Iperf

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

M2 kaart?

Maareh, TS, geef anders even exacte typenr van kaart of chip erop. Dan kunnen we zien of wat je meldt aannemelijk is of niet. Heeft geen zin om kaart te vervangen als het daar niet aan ligt.

Oslik blyat! Oslik!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja die .. maar mischien heeft die wel een random verkeerde kaart gepost en is ie daarom weer weg

edit: mm toch geen m2/ alsof er een strook af is ..

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 24-12-2014 14:41 ]

Iperf

• Dancis
Afbeeldingslocatie: http://i405.photobucket.com/albums/pp134/dancis74/2014-12-23215448-2.jpg

Het is een broadcom kaartje type nummer weet ik zo niet , maar is wel te achterhalen. Hij geeft in aparaatbeheer alleen maar aan broadcom 802.11n

Edit: wat ik zo kan vinden op internet is het een toshiba kaartje met een broadcom chip type nummer kan ik niet achterhalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Dancis op 24-12-2014 15:00 ]

• Dancis
lees steeds meer op internet dat toshiba een soort van blokkade heeft zitten op andere Wlan kaartjes. Je kunt ze installeren en ze worden herkend maar je krijgt geen verbinding.

Er zijn wel is wel een workarround voor , dan moet je een bepaalde pin op het kaartje afplakken. Ook schijnen er bios mods te zijn maar daar moet ik me eens goed op inlezen.

Dus als ik al weet wat voor kaartje het precies is dan ben ik er nog niet 8)7

• Masimo
Dit lijkt een M.2 kaartje, maar toch niet helemaal. Er missen pinnen, en lijkt me daarbij nog groot ook. Zal even zoeken worden naar een vervanger.
De Intel AC7260 bestaat in een M.2 variant. Maar die is volgens mij maar de helft qua hoogte. En ook het aantal pinnen verschilt.
Neemt die Broadcom de volledige connector in beslag?

Het eventuele pinnetjes-afplak verhaal staat hier. Maar dat geldt voor HMC form factor adapters.

[ Voor 38% gewijzigd door Masimo op 25-12-2014 00:58 ]

• Dancis
Nee de broadcom beslaat niet de hele connector. Er blijft een stukje van de connector vrij.

Edit: ben er inmiddels achter dat het om een broadcom 43142 kaartje gaat

[ Voor 29% gewijzigd door Dancis op 25-12-2014 04:57 ]

• Dancis
Heb nog even 2 foto's gemaakt van hoe het allemaal in de laptop zit en een met het realtek kaartje van mijn vrouw uit haar HP laptop.

Afbeeldingslocatie: http://i405.photobucket.com/albums/pp134/dancis74/2014-12-25051516-1.jpg

Onderste kaartje is het toshiba kaartje en het bovenste kaart is het realtek kaartje Het toshiba kaartje is iets breder/langer en ook zijn de pins van het toshiba kleiner en smaller.

Afbeeldingslocatie: http://i405.photobucket.com/albums/pp134/dancis74/2014-12-25052232.jpg

Op deze foto is het kaartje te zien in zijn connector en zoals je kunt zien wordt niet de hele connector gebruikt

Ik heb de M.2 kaartjes van internet vergeleken met dit kaartje en ze lijken verdacht veel op elkaar , alleen mijn kaartje is wat smaller , zou dit wat uitmaken? qua breedte zou het in de connector moeten passen want mijn kaartje gebruikt niet de volle breedte van de connector??

[ Voor 15% gewijzigd door Dancis op 25-12-2014 07:33 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goed, om te beginnen is kaartje wel degelijk mede verantwoordelijk voor de slechte performance. Het heeft weliswaar twee anetnneaansluitingen, maar de BCM43142 is zoals de naam al aangeeft (die '1') een 1x1 SiSo (dus geen MiMo) chip, die maar een fysieke stream kan opzetten. Bovendien is het 2.4GHz-only. Dat is dus zo low-end als je anno 2014 krijgen kunt.

Theoretisch zou het een max carrier bandwidth van 150Mbps moeten aankunnen, maar dat is met 40MHz kanaalbreedte, en in 2.4GHz wil je dat echt niet (minder stabiel dan 20MHz en IRL ook tragere throughput, nog los van feit dat je ook je buren onevenredig lastigvalt ermee). En met 20MHz kom je uit op max 75Mbps carrier bandwidth, wat netto max 54Mbps onder absoluut perfecte omstandigheden door kan pompen. Zodra je omstandigheden minder perfect zijn zakt dat verder.

Overigens heeft de module van je vrouw een Realtek RTL8188CE, wat exact zelfde (beroerde) specs heeft :X

Als je een fatsoenlijke 802.11n 2x2 MiMo adapter zou hebben, zou je bovenstaande snelheden kunnen verdubbelen. Direct. Zonder enige 'mitsen en maren' nouja, er zijn een paar esoterische situaties waarin MiMo niet werkt, maar zolang je huis a) muren heeft en b) geen elliptische kamers heeft met AP in een van de foci ervan kun je stellen dat het gewoon gelijk werkt.
Ik zou minimaal een stap verder gaan, namelijk om ook gelijk een dualband (dus 2.4GHz en 5GHz) NIC te nemen. Daar waar 5GHz aanwezig is kun je dat gebruiken. Is stabieler en sneller, vooral omdat 40MHz daar wel bruikbaar is. IHA moet je uitgaan van 60-100% sneller dan 2.4GHz. En als 5GHz er niet is? Dan gebruik je gewoon 2.4GHz. Kanttekening hier is dat de antennes in je laptop mogelijk niet voor 5GHz geoptimaliseerd zijn. Dan nog gaat het werken, alleen minder goed. Het geeft nog steeds meerwaarde tov geen 5GHz.
Derde stap is 802.11ac. Dat is per definitie 5GHz. AC biedt in theorie 2.5x zoveel bandbreedte als n. Dat ga je nog niet halen, maar verdubbeling is alleszins mogelijk. Dan moet je wel een AP hebben die dat snapt, dus om hier meeste uit te halen moet je meer investeringen doen dan alleen in laptop.

Enfin, leuke theorie. Nu praktijk met jouw afwijkende zooi...

Intel is een van de weinige fabrikanten die retail deze meuk beschikbaar stelt. Voor jou ideaal:
http://www.intel.com/cont...reless-ac-7265-brief.html

Dat is hun 802.11ac M2 adapter. Die komt - zoals je ziet als je naar beneden scrollt - in drie smaken:

M2 1216 3.3V
M2 1216 1.8V
M2 2230

Nu, de vraag is welke je nodig hebt. Die getalcode geeft de fysieke afmetingen aan. 1216 is dus 12mm breed en 16mm lang. 2230 is dus 20mm breed en 30mm lang. Als ik het zo zie is Toshiba weer lekker bezig door een 12mm brede, 30mm lange module te gebruiken :X

Om de schroef te kunnen passen moet je voor de 2230 gaan. Maar dan kom je bij keying. Dat zijn die zwarte onderbrekingen. Die zijn er om te zorgen dat je alleen modules met juiste voltage kunt plaatsen. Nu heb ik een plaatje gevonden van de Intel AC7265 M.2 2230 en het lijkt dezelfde keying te hebben als jouw adapter:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFgxMDAw/z/njgAAOSwuMFUZsed/$_57.JPG
Je zou het kunnen proberen. Maar de belofte dat het gaat werken... dat is een tweede :o

Oslik blyat! Oslik!

• Masimo
De 7260 (zowel de N als de AC variant, incl. bluetooth) is ook beschikbaar in M.2 form factor.
Deze twee types zijn waarschijnlijk makkelijker te vinden.

• Dancis
Oke duidelijk , anders effe het kaartje opmeten om zekerheid te krijgen qua afmetingen.

Maar kan ik ook deze gebruiken? want de 2765 ac kan ik nergens vinden via google maar wel de 2760 via azerty

http://azerty.nl/11-3765-...uetooth-4-0-2230-m-2.html

En alles wat het sneller wordt is beter dan wat er nu in zit. want dat is zo traag als wat. :X

[ Voor 13% gewijzigd door Dancis op 25-12-2014 11:53 ]

• Dancis
Masimo schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:40:
De 7260 (zowel de N als de AC variant, incl. bluetooth) is ook beschikbaar in M.2 form factor.
Deze twee types zijn waarschijnlijk makkelijker te vinden.
Inderdaad , de 2765 kon ik zo gauw nergens vinden via google maar de 2760 ac heb ik al gevonden via azerty voor een goede prijs :P

Alleen heeft deze dan wel een paar pins extra aan de linker kant, kan dat nog kwaad??

[ Voor 9% gewijzigd door Dancis op 25-12-2014 11:50 ]

• Masimo
Die pins kunnen geen kwaad. De vraag is of je laptop de kaart accepteert.
Kan out of the box werken, misschien moet je "afplak"-truuks toepassen, of het werkt helemaal niet.
Het is en blijft een experiment.

Ik heb in mijn eigen Acer V3-772G meteen na aankoop de uitermate crappy Atheros adapter vervangen door een AC 7260.
Werkte meteen zonder fratsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Masimo op 25-12-2014 12:58 ]

• Dancis
Wat ik heb begrepen van een aantal fora met toshiba problemen moet ik waarschijnlijk de "afplak" truuk toepassen.

Maar over mijn laptop de c70d-b 306 kan ik verder niks vinden.

Maar ik ga er dus vanuit dat het niet out of the box werkt en dus een of andere truuk moet toepassen
Pagina: 1