Ok het is gelukt!
Ik heb de Revolt gekocht en hij doet precies wat ik wil!
http://www.amazon.de/Fern...fRID=13EY29W4ZNQ0MWZP3W3X
deze had Hkuit voorgesteld en ik ben hem eeuwig dankbaar.
Het werkt heel simpel. Het is een stekkerdoosje met een IR-ontvanger er aan.
Het doosje kan je elk willekeurig IR-signaal leren om daarmee de stekkerdoos AAN/UIT te schakelen. (en waarmee het apparaat, in mijn geval een lamp, dat er achter zit dus aan/uit schakelt)
Dus ik heb hem een willekeurig signaal geleerd van een oude afstandbediening die verder niets bediend hier.
Dus 1 druk op de knop van de Revolt en een klein lampje erop knippert. Dan het IRsignaal sturen met de oude afstandbediening en hij stopt met knipperen: klaar! Ingesteld.
Toen: dit IR signaal aan mijn Logitech Harmony One+ (universele afstandbediening) geleerd en ingesteld als een extra apparaat.
Apparaat toegevoegd aan de activiteiten van mijn keuze en voila!
Voortaan 1 druk op de knop al mijn apparatuur aan (afhankelijk van welke activiteit ik kies) (TV, 5.1 surround, AVontvanger) allemaal op de juiste instellingen (kanaal, ingang etc) maar ook mijn LED-strip aan (en de juiste kleur voor de juiste activiteit) en nu dus ook mijn gewone staande lamp met kap gaat aan bij de activiteiten waarbij ik dat wil!
Druk ik op de uit-knop op mijn Logitech Harmony One+ dan gaat alles uit wat aan stond!
Het kosten uiteindelijk een dikke 30 euro (de Revolt) maar dat heb ik er dik voor over.
Zo, dit topic kan dicht, tenzij de Revolt niet meer beschikbaar is.
Groetjes!
ps. de andere controllers van de LED-strip conflicteren allemaal met de RGBlightbulb.
Dus mijn tip als je meerdere LED/RGB dingen koopt, hou er rekening mee dat het signaal voor UIT van het ene apparaat misschien wel AAN of ROOD is van het andere apparaat (dus onmogelijk om te programmeren in je Logitech universele afstandbediening)
[
Voor 2% gewijzigd door
dijkie23 op 02-07-2015 14:46
. Reden: Verduidelijking ]