Toon posts:

Stekkerdoos of Contact aan/uit met IR bediening.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 09:12
Beste , mede Tweakers :)

Ik ben op zoek naar een stopcontact of een stekkerdoos dat met een infrarood afstandbediening aan en uit te zetten is. (Zodat ik mijn Harmony One afstandsbediening kan gebruiken)

Ik heb wel wat bij Conrad zien staan , maar dat is weer op "tijd" gebaseerd / twijfelachtig, en klik-aan-klik-uit systemen e.d zijn helaas allemaal met RF signaal.

Ik wil het gebruiken voor Tv / Mediacenter e.d.

Zijn er hier die mij kunnen vertellen waar ik een dergelijke stekkerdoos of stopcontact kan krijgen?

Ps,
Bij het googlen kwam ik een pdf tegen van een stekkerdoos waar alles onafhankelijk aan/uit geschakeld kon worden via infrarood .. dit zou helemaal geweldig zijn!
Helaas stond er geen merk o.i.d. op , en de website waar het op stond was voor de rest ook leeg (geen winkel ofzo....)

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diederik Overeem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:00
Er is wel een "vertaler" van IR naar RF voor KAKU. Met google en de PowerMid moet je een heel eind komen.

PowerMid van Marmitek:
Dit apparaatje bevat geen enkele intelligentie en doet niets meer (en niets minder) dan wat hij 'ziet' aan infrarood signaal 1-op-1 weer uit te zenden op 433.92 Mhz. Dit is toevallig eveneens de frequentie
waar KAKU op werkt. De PowerMid's worden a.h.w. misbruikt voor dit doeleind. De Harmony zendt
de IR codes. De PowerMid zet over naar RF. Goedkoop maar werkt, hoewel er soms wel eens een
commando gemist wordt. Alle intvangen IR (Dis ook van verlichting, andere AB's, zonlicht, etc. )
worden eveneens als vervuiling uitgezonden op RF. Samenvattend: Het werkt meestal en is zeer
goedkoop.

http://harmony-forum.nl/downloads/domotica/domotica.pdf

[Voor 7% gewijzigd door Diederik Overeem op 04-07-2011 19:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donster
Bedankt voor je reply.

Ik lees overigens wel in het pdf bestand dat het wel heel gevoelig is van buitenaf , dus als de buurman een knop indrukt dan kan hier alles uit gaan . haha .

Maar ik ga even googlen :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diederik Overeem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:00
Je moet ook niet allebei de PowerMids in de woonkamer zetten. Alleen degene met de batterijen, misschien dat bij de buurman met wel een ontvanger alles uit gaat maar dat is dan zorg 2 :X

Heb het hier in de woonkamer gehad maar toen werkte het perfect. Alleen het dimmen wil slecht, maar dat is met de gewone afstandsbediening ook klote. Voor het puur aan en uit zetten werkt het perfect. Kan je ook mooi de lamp samen met de dvd speler aan laten gaan met je Harmony.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donster
Ok bedankt
Ik kom er wel uit nu ... en als er bij de buurman wat uit kan gaan dan is dat alleen maar meer motivatie voor mij : HAHA : !

Toppie! , 20 Kudo's :+

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee