Installatie van CM Seidon 120V Ver.2 in CM Elite 110

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdburgt1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-02 10:11
Ik krijg morgen mijn onderdelen voor een nieuwe mini-itx build.

Nu ben ik aan het nadenken over de installatie van de CPU-koeler. De CM Seidon heeft een enkele fan, maar als ik het goed begrijp kan ik met de Elite 110 behuizing feitelijk een dubbele fan-constructie maken:

Te weten de 120mm fan die bij de Elite 110 wordt geleverd (aan de buitenkant gemonteerd; push), en de 120mm fan die bij de Seidon 120V hoort (aan de binnenkant gemonteerd; pull).

Als enigszins leek zou ik zeggen dat dat vervolgens een stuk lekkerder koelt, of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwesz11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 09:43
Dat kan prima!

Je moet je alleen wel even afvragen of een extra fan de herrie waard is.
Qua koelvermogen is meer (bijna)altijd beter

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdburgt1980
En wat betreft de installatie:

Op het mobo zit één cpu-fan 4-pins aansluiting en één case-fan 4-pins aansluiting.
Nu heeft de waterpomp een 3-pins connector, en de beide 120mm fans een eigen 4-pins connector.

Mijn idee is dan om:
  • de waterpomp op de case-fan connector aan te sluiten (moet volgens mij toch continu 100% draaien);
  • beide 120mm fans d.m.v. een y-splitter op de cpu-fan connector aan te sluiten (t.b.v. variabele snelheid naar gelang cpu-temp);
Klopt bovenstaand plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h0us3cat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 22:59
pomp heeft 4 pins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 19:09

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Tip van mijn kant .
Ik had exact dezelfde setup en had met watercooling het probleem dat de warmte in de case bleef hangen.

Je kan aan het rooster aan de bovenkant van de case heel makkelijk nog een extra 120 mm fan kwijt .
Je hoeft alleen de lipjes om te buigen ,stoffilter eruit en fan past precies tussen de lipjes , terugbuigen en je fan zit vast.

Ik gebruikte die als intake en liet mn watercooler de warme lucht aan de voorkant eruit blazen .

zie link http://ic.tweakimg.net/ext/va/886064.jpg

• jvdburgt1980
Heb em vandaag in elkaar gezet. Ik heb trouwens de bij de Elite110 geleverde fan achterwege gelaten (goedkoop prul).

Granted: de videokaart zit er nog niet in (komt pas na de kerst), maar de temperaturen zijn echt fantastisch! 24 graden idle en 40 graden (nagenoeg) full load!

Als die temperaturen min of meer hetzelfde blijven als de GTX970 erin zit dan prijs ik mezelf een gelukkig man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdburgt1980
Na paar uur BF4 op ultra en in 3D zijn de hoogst gemeten temperaturen van de CPU (i5-4460) tussen de 50 en de 54 graden. Lijkt me mooi resultaat toch?
Pagina: 1