Toon posts:

Power surge shutdown na upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello! :)

Vandaag heb ik mijn pc een upgrade gegeven. In 2009 heb ik een Acer Aspire M7811 gekocht, waarvan ik inmiddels de GPU, CPU en het moederbord vervangen heb. Mijn specs:

CPU: Intel Core i7 4790K
MB: Asus Z97m-Plus
GPU: Nvidia GeForce GTX 770
PSU: 500w
RAM: 3x 2GB

Alles leek het voor zover prima te doen, maar ik heb al twee keer een power surge shutdown gehad (volgens Asus) zodra ik zwaardere taken ga uitvoeren (games). Dit heb ik nooit gehad voordat ik de nieuwe CPU en MB erin heb gezet. Komt dit door mijn power supply, of misschien iets anders?

Hulp en tips zijn zeer gewenst. |:(

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:01

larshack

Zonder melk en suiker

Welk merk en type voeding?
Lijkt er namelijk op dat je spanningen niet stabiel zijn en je voeding dus op zijn knieën gaat.

Verwijderd

Topicstarter
FSP group, FSP450-60EP. Valt me nu op dat de ventilator ook een beetje zielig langzaam lijkt te draaien...

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Vervang die voeding maar,dat is geen beste
Voordat je schade aanricht aan je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weinig verstand van voedingen... Wat raad je aan met wat ik er nu in heb zitten?

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Dat lijkt mij inderdaad de voeding. Die je nu hebt is niet zo geweldig. Er is waarschijnlijk niet genoeg vermogen op de 12V rails ofwel is die niet stabiel bij hoge belasting. Je zou eens in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29 kunnen kijken wat goede voedingkeuzes zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Bee.nl op 23-12-2014 00:15 ]

Pagina: 1