Gebanned voor Ghosts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_e_e_R
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-08 14:13
Activision vond het recentelijk nodig mij te bannen voor COD Ghosts, heeft iemand hier ook ervaring mee en weetje hoe dit ongedaan gemaakt kan worden?

Voor zover ik weet heb ik me niet agressief of op een andere manier misdragen volgens de Activision regels. :( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:12

Hupske

AFCA

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ach, dat was toch een K*t game. Je mist niks :D

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Wat ben je zelf al tegen gekomen? Met een beetje googlen kom ik namelijk tegen dat Activision helemaal niet doet aan unbannen en/of mensen er over aan horen. Het lijkt er dus op dat een ban permanent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar overigens, dat een bedrijf je zomaar zonder enige procedure het gebruik van een betaald product kan ontnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 00:23:
Bizar overigens, dat een bedrijf je zomaar zonder enige procedure het gebruik van een betaald product kan ontnemen.
Je kan toch ook SinglePlayer doen, of op een andere server inloggen? Als ik eht over Punkbuster-meuk heb, die ook soms wel eens onterrecht bans uitdeelde.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op woensdag 24 december 2014 @ 00:26:
Je kan toch ook SinglePlayer doen, of op een andere server inloggen?
Je kunt ook SP doen, maar dat verandert weinig aan het gegeven dat je dan maar een deel van je betaalde product kunt gebruiken. Of je op andere servers kunt inloggen verschil een beetje per spel - je hebt spellen of zelfs diensten die je helemaal buitensluiten als ze denken dat ze je ergens op betrapt hebben.

Ik geloof dat bijvoorbeeld Steam wat dat betreft een drama kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja meestal zijn zulke bans toch altijd wel terecht, komt zeer zelden voor dat iemand onterecht gebanned is. Weet je zeker dat je niks hebt gedaan? Anders even contact opnemen met support.
http://support.activision.com/Contact_Us

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
Zal wel allemaal staan beschreven in de gebruiksovereenkomst die je moet accepteren als je voor het eerst gaat spelen. Ook al blijft het krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitrambabo schreef op woensdag 24 december 2014 @ 07:57:
Zal wel allemaal staan beschreven in de gebruiksovereenkomst die je moet accepteren als je voor het eerst gaat spelen. Ook al blijft het krom.
Gebruiksovereenkomsten zijn, in Europa tenminste, verre van heilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 08:06:
[...]

Gebruiksovereenkomsten zijn, in Europa tenminste, verre van heilig.
Leuk gezwam, maar wat is je punt? Ga je namens al die 'gedupeerden' een zaak aanspannen tegen Acti of EA? Succes.

99% van zulke bans zijn terecht, lullig van die ene %, maar zelfs daar kan je genoeg zaak maken van 'foutief' gedrag.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:52:
lullig van die ene %, maar zelfs daar kan je genoeg zaak maken van 'foutief' gedrag.
Leuk gezwam, maar wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat het nodig is vanwege het aantal cheaters en idioten. Uiteraard moet er zoveel mogelijk voorkomen worden dat mensen onterecht worden geband, maar het permanent bannen op zichzelf is een heel goed idee. Beter dan laffe waarschuwingen of korte tijdelijke bans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:22:
Dat het nodig is vanwege het aantal cheaters en idioten.
Als het zo effectief is, waarom zijn er dan nog zoveel cheaters en idioten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:24:
[...]

Effectief? Dat 99% van de bans terecht zijn betekent niet dat 99% van alle cheaters geband worden ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:25:
Effectief? Dat 99% van de bans terecht zijn betekent niet dat 99% van alle cheaters geband worden ;)
Daar komt nog bij de die ene procent al veel te veel is als je gewoon netjes voor alles betaalt en je gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik ging enkel in op jouw vraag waarom er nog zoveel cheaters zijn :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:24:
[...]

Euhm omdat er nou eenmaal heel veel cheaters en idioten op deze aardkloot rondlopen? Dat er altijd door het net glippen betekend niet dat je het net moet weghalen.

Heb je bijvoorbeeld weleens spel gespeeld die effectief geen cheat bescherming meer heeft? Bijvoorbeeld omdat het te oud is en niet meer wordt bijgehouden, of zelfs gewoon eraf is gestript omdat de makers PB niet meer wilde betalen? Dan heb je online echt niks meer te zoeken zonder aimbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:35:
Dan heb je online echt niks meer te zoeken zonder aimbot.
Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is, maar dat is ergens zomaar afgetrapt worden met geen of zeer moeizame middelen om dat aan te vechten ook. Er wordt vaak niet eens gemeld waarom je geband bent. Hoe kan je je daar nu tegen verweren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Sissors schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:35:
[...]

Euhm omdat er nou eenmaal heel veel cheaters en idioten op deze aardkloot rondlopen? Dat er altijd door het net glippen betekend niet dat je het net moet weghalen.

Heb je bijvoorbeeld weleens spel gespeeld die effectief geen cheat bescherming meer heeft? Bijvoorbeeld omdat het te oud is en niet meer wordt bijgehouden, of zelfs gewoon eraf is gestript omdat de makers PB niet meer wilde betalen? Dan heb je online echt niks meer te zoeken zonder aimbot.
Dan kunnen ze ook de bug fixen die een aimbot mogelijk maakt. Maar puur kijken naar de mensen die iets te goed mikken en ze maar gewoon zonder opgave van reden bannen is natuurlijk wel makkelijk, het overgrote deel zal dan inderdaad een cheater zijn maar en klein deel kan zijn spel niet meer spelen zonder iets fout gedaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
SinergyX schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:52:
[...]

99% van zulke bans zijn terecht, lullig van die ene %, maar zelfs daar kan je genoeg zaak maken van 'foutief' gedrag.
Heb je hier cijfers van of is dit hetzelfde gezwam waar je Camacha van beticht?

Ik vind dat een aantal mensen hier wel heel makkelijk aannemen dat in 99% van de gevallen een ban terecht is. In het verleden zijn er vaak genoeg fouten gemaakt met onterechte bans door uitgevers/dev-ers. Mooi voorbeeld:
nieuws: Battlefield 3-spelers klagen over onterechte 'bans'
En zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen waar spelers massaal onterecht een ban kregen.

Ik ben voor perma bans en het systeem moet er zeker blijven. Maar men moet er niet blind van uit gaan dat het systeem altijd maar goed zijn werk doet. Er is niets mis met kritisch blijven kijken naar een ban systeem.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revertive schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:40:
[...]

Dan kunnen ze ook de bug fixen die een aimbot mogelijk maakt. Maar puur kijken naar de mensen die iets te goed mikken en ze maar gewoon zonder opgave van reden bannen is natuurlijk wel makkelijk, het overgrote deel zal dan inderdaad een cheater zijn maar en klein deel kan zijn spel niet meer spelen zonder iets fout gedaan te hebben.
Je krijgt helemaal geen ban als je goed kan mikken. Dan ben je gewoon goed, en zul je gewoon kunnen blijven spelen. Ik heb jarenlang shooters gespeeld en nog nooit een onterechte ban in de (pro gaming) scene meegemaakt.

Iets meer informatie van de TS is dus wel wenselijk. Ik geloof er helemaal niets van dat er geen enkele aanleiding te bedenken is tot een permban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:56:
Ik geloof er helemaal niets van dat er geen enkele aanleiding te bedenken is tot een permban.
Juist daarom is het zo kwalijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Je hebt toch wel een banreason gekregen hoop ik ? Je word niet zomaar gebanned, ik ben eens een keer gebanend op Starcraft 2 wegens trollen (een week ban op het forum (niet in het spel zelf) En toen ik werd gebanned kreeg ik netjes een (persoonlijke) mail waarom ik was gebanned. En ik mocht counteren of ik het er mee eens was.

Dus ergens op je account zal wel een ban reason staan. Zo niet dan zou ik Activision gewoon een mail sturen. Leg uit dat je als trouwe klant wil weten waarom je gebanned bent, en als het weet beloven dat je het nooit meer hebt doet, en je je lesje hebt geleerd (ook al heb je het niet gedaan, gewoon slijmen)

Als het geheel onterecht is (b.v cheaten terwijl je het echt niet hebt gedaan) en ze willen je niet unbannen kan je volgensmij ook nog contact opnemen met de cosumentenbond. Volgens mij hebben ze daar een aparte afdeling voor.

Maar lees goed de ELUA en ban reason door, misschien heb je wel getrolled of zit je mensen ''noob'' te noemen of zoiets. Misschien stond er een achtergrond programma'tje aan was gezien werd door het systeem als ''hack''. Als dat zo is is het terecht.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:56:
[...]

Je krijgt helemaal geen ban als je goed kan mikken. Dan ben je gewoon goed, en zul je gewoon kunnen blijven spelen. Ik heb jarenlang shooters gespeeld en nog nooit een onterechte ban in de (pro gaming) scene meegemaakt.

Iets meer informatie van de TS is dus wel wenselijk. Ik geloof er helemaal niets van dat er geen enkele aanleiding te bedenken is tot een permban.
Je zegt dat je nooit een onterechte ban meegemaakt hebt maar het internet staat er vol mee, zou het dan echt zo zijn dat al deze mensen lopen te liegen of is het systeem niet zo perfect als gedacht word? En als iemand erg goed kan mikken en daardoor door een hele groep mensen als cheater aangemerkt word zal een geautomatiseerd anti-cheat systeem echt wel fouten kunnen maken en deze persoon onterecht als cheater bannen, oftewel je word gebanned omdat je goed kan mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat maakt het een geautomatiseerd anti-cheat systeem uit dat mensen vinden dat iemand cheat? Die kijken normaal gesproken gewoon in het geheugen van je PC naar processen die daar niet thuishoren.

Ik weet wel dat BF4 ook statistiek gebaseerd cheaters bant. Maar ik ben er zeker van dat dat niet zal gebeuren omdat je erg goed kan mikken, er zijn ook ESL spelers die niet continue nieuwe accounts moeten kopen vanwege bans. Het gat tussen het mikken van de beste speler en een aimbot is zo gigantisch dat dat geen enkel probleem is om op die manier cheaters te detecteren. En uiteraard zal dat niet enkel gebaseerd zijn op je K/D ratio.

Natuurlijk zijn er onterechte bans, en iedereen vind dat dat zoveel mogelijk voorkomen moet worden. Maar je ziet toch ook wel erg vaak dat degene die klagen over onterecht gebanned te zijn, uiteindelijk toch wat met game files hadden zitten te kloten om een voordeel te krijgen, hun 'broertje' bleek iets te hebben geinstalleerd, ze die cheat enkel om te 'testen' hadden en vergeten waren hem uit te zetten of dat ze vinden dat het niet duidelijk wordt gemaakt door de uitgever dat een wallhack niet toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

revertive schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:35:
[...]

Je zegt dat je nooit een onterechte ban meegemaakt hebt maar het internet staat er vol mee, zou het dan echt zo zijn dat al deze mensen lopen te liegen of is het systeem niet zo perfect als gedacht word? En als iemand erg goed kan mikken en daardoor door een hele groep mensen als cheater aangemerkt word zal een geautomatiseerd anti-cheat systeem echt wel fouten kunnen maken en deze persoon onterecht als cheater bannen, oftewel je word gebanned omdat je goed kan mikken.
Of al deze mensen liegen durf ik niet te zeggen maar ik heb vaak genoeg gezien dat achteraf bleek dat die persoon toch overduidelijk aan het liegen was en dat screenshots en dergelijken duidelijk aantonen dat er sprake was van een hack.
Vrijwel al die systemen werken namelijk op basis van het herkennen van sporen die cheats en hacks achterlaten, niet op basis van gedrag van spelers. Ik ken enkel Fairfight die op grote schaal opereert met dat soort herkenningen maar daar betrekkelijk weinig gehoord over false positives.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Sissors schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:44:
Het gat tussen het mikken van de beste speler en een aimbot is zo gigantisch dat dat geen enkel probleem is om op die manier cheaters te detecteren.
Dat is niet altijd waar. Veel aimbots kan je configureren. Goede cheaters stellen de aimbot zo in dat er weleens wat gemist word.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:01

M2M

medicijnman

ChojinZ schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:26:
[...]

Dat is niet altijd waar. Veel aimbots kan je configureren. Goede cheaters stellen de aimbot zo in dat er weleens wat gemist word.
of wallhacks bijvoorbeeld. Bijzonder moeilijk detecteerbare cheat (vanuit het oogpunt van de tegenstander ingame) maar geeft toch een behoorlijke voorsprong op de rest.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Werkt bij Punkbuster ook zo. Een ban is onherroepelijk. In BF3 werden mensen gebanned omdat ze een mod hadden die de blauwe waas die over het spel lag verwijderde. Mocht ook een bepaalde tijd niet. Enige keer dat PB bans ongedaan maakte was toen de software door een fout van hun kant mensen ging bannen.

En zoals ik hierboven als schreef, je hoeft niet te hacken per sé om een ban te krijgen. Een simpele aanpassing die de kleurinstellingen aanpast kan ook al geweigerd worden.
ChojinZ schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:26:
Alleen de noob cheater doen het zo dat ze iedereen van mijlen afstand doden met headshots. De betere cheaters doen hun uiterste best om het heel moeilijk te maken ze te onderscheiden van de echt goede spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CMD-Snake schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:53:
[...]

En zoals ik hierboven als schreef, je hoeft niet te hacken per sé om een ban te krijgen. Een simpele aanpassing die de kleurinstellingen aanpast kan ook al geweigerd worden.
inderdaad. Er zijn legio voorbeelden waarbij de speler niets verkeerd deed maar toch een ban kreeg. Leuk voorbeeld:
http://www.ggc-stream.net...+removed+from+the+banlist
CMD-Snake schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:53:
[...]

Alleen de noob cheater doen het zo dat ze iedereen van mijlen afstand doden met headshots. De betere cheaters doen hun uiterste best om het heel moeilijk te maken ze te onderscheiden van de echt goede spelers.
Of de schaamteloze troll. Spelers die zonder blikken of blozen de cheat gebruiken en een score hebben van 361.453 - 1 tijdens een game.

Pagina: 1