[Wedstrijd] Warlight AI Challenge 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 18:33
Mede-auteurs:
  • bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 16:08

bReChThOu

• nislim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 19:54

nislim

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cGUoC0Z.png
Het spel

Warlight AI Challenge 2 is de opvolger van Warlight AI Challenge. Dit spel is gebaseerd op de online game Warlight, waar je het spel zelf speelt, maar hier laat je je bot strijden!
Het nieuwe spel kent een aantal belangrijke veranderingen, waaronder willekeurig gegenereerde kaarten. Dus begin coderen en upload je bot om direct aan de gevechten deel te nemen!
Wat je wilt weten
Het spel is nog even in beta, maar dat merk je niet. Wel is daardoor de einddatum van de competitie nog niet bepaald.
Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/8d6bc1f2dc14c31094dcd6b35/images/f9d38675-c847-4d96-848c-8b3ef645a0fc.png
Handige links
Wedstrijdsite
Top ranking Tweakers
Regels en introductie
Voorbeeld en definities
Vorige competitie wedstrijdsite
Topic vorige competitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 18:46

jjust

Het leven is een strijd

Lijkt me leuk. Had me voorgenomen om ook aan de eerste mee te doen. Toen wat weinig tijd gehad. Wellicht nu meer kans met de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Laatst online: 06-10 16:08

bReChThOu

Team Belgium

Topicstarter
Het spel zit nu nog in de beta, dus je hebt normaal gezien tijd zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 06-10 17:29

Matis

Rubber Rocket

AI games vind ik altijd erg gaaf om te doen. Het meest lastige vind ik altijd nog debuggen van mijn bot.
Zo heb ik bij de Ants game nooit een daverend succes weten te halen, mede door het lastige debuggen.

Ik zal eens kijken of dat bij deze game eenvoudiger gaat.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18
Ik vond het bij Warlight zelf vooral lastig om de kwaliteit van een strategie te evalueren, doordat de prestaties in de praktijk nogal afhingen van (1) het toeval en (2) de strategie van de tegenstander. Daardoor daalde mijn bot vaak in de ranking nadat ik juist een verbetering geïmplementeerd dacht te hebben. Dat was enigszins demotiverend, al kan het natuurlijk ook aan mij gelegen hebben.

Ik geloof dat bij deze contest de invloed van het toeval wat verkleind is, dus misschien dat er wat minder ruis in de signalen zit deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
Het selecteren van de Starting Regions is nu 100% transparant, en de uitkomsten van een battle zijn ook best wel voorspelbaar met een kleine kans erin.

Die tegenstanders blijven natuurlijk onvoorspelbaar, dat hoort erbij. Inmiddels heb ik een eerste bot draaien, maar het gedrag daarvan is ook best wel weird :? Ik heb er wel plezier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nislim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 19:54
Soultaker schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:24:
Ik vond het bij Warlight zelf vooral lastig om de kwaliteit van een strategie te evalueren, doordat de prestaties in de praktijk nogal afhingen van (1) het toeval en (2) de strategie van de tegenstander. Daardoor daalde mijn bot vaak in de ranking nadat ik juist een verbetering geïmplementeerd dacht te hebben. Dat was enigszins demotiverend, al kan het natuurlijk ook aan mij gelegen hebben.

Ik geloof dat bij deze contest de invloed van het toeval wat verkleind is, dus misschien dat er wat minder ruis in de signalen zit deze keer.
Dit herken ik ook wel, vandaag een aantal 'verbeteringen' aangebracht die een verschuiving van wins -> losses teweeg bracht. Ik ga voorlopig wel nog even door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
Heeft iemand al een tooltje om de dumps van je eigen games te fatsoeneren voor hergebruik/debugging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Misschien dat ik dit keer ook ga meedoen. Erg veel lol gehad bij de Ants challenge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 19:05

Wokker

De avond wokkel

Weet iemand of er ook al starter bot voor C# te vinden is? De scheelt weer een hoop werk :)

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
Hij is wel te vinden, maar wordt niet officieel aangeboden. :) Probeer GitHub

Edit: Inmiddels heb ik een C# StartersBot naar de site gemaild. En om niet flauw te zijn, Wokker via PM geholpen.

[ Voor 42% gewijzigd door Bolukan op 02-01-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Ik weet niet of er hier nog mensen aan meedoen, de semi finales zijn 13 september:
Furthermore, we have determined the date for the finals of our most popular competition, Warlight AI Challenge 2. We will select the top 24 in the leaderboard for the semi-finals on Sunday 13th of September, 23.59. Then exactly one week after that, so Sunday 20th of September, 23.59, the semi-finals will start. There will be 8 winners, with the first placed bot taking over € 1000!

Zelf ben ik net 2 weken geleden begonnen, dus ik verwacht niet, dat ik ook maar een schijntje kans ga maken.

Inmiddels is er een nieuw spel in Beta: Block Battle.
As you may already have noticed, we launched a brand new competition last week: AI Block Battle. We are very proud to present this game to you, because we think it's just super fun coding and also very exiting to watch. We really hope you guys will enjoy it as much as us, so go check it out!

For now the competition is still in Beta, because we're going to do a visual update later and also we are still figuring out what the best game settings/rules are. Any suggestions are always welcome!

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corniel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 14:56

Corniel

De wereld is gek!

Merk op dat deze challenge al enige tijd uit Beta is.
The competition will go in lockdown on Sunday 13th of September, 23.59 (CEST), meaning that bots can no longer be updated. Then exactly one week after that, so Sunday 20th of September, 23.59, the top 24 bots in the leaderboard will be selected and the semi-finals will start. Again we will use a double elimination tournament scheme where there will be 8 bots selected for the finals(..)
Er zijn op dit moment 4 bots van Tweakers zijde, waarvan er geen echt heel goed is. ;)

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corniel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 14:56

Corniel

De wereld is gek!

Yeah! Anili8 (bot van een collega en vriend) is tweede geworden. :) Dat wordt een traktatie cashen vandaag. :)

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:23

Camulos

Stampert

Gaat iemand nog bezig met de volgende game van ze? Block battle?
Ik ga er zeker wel een poging aan wagen

[ Voor 24% gewijzigd door Camulos op 01-10-2015 21:59 ]

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ik had er nog niet naar gekeken. Klinkt wel leuk, en vrij laagdrempelig. Wellicht doe ik een poging!

Aan de andere kant is Tetris wel redelijk bekend (het is zelfs al in een GoT Contest gebruikt) en lijkt er weinig interactie tussen de spelers te zijn. Je optimaliseert je strategie gewoon voor het behalen van een maximaal aantal punten.
Pagina: 1