[Wedstrijd] Ultimate Tic-Tac-Toe Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corniel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 14:56

Corniel

De wereld is gek!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://theaigames.com/img/logo-tictactoe.png
Het spel

Ultimate Tic-Tac-Toe a.k. Quantum Tic-Tac-Toe is de zevende AI Challenge van theaigames.com. Het is gebasseerd op het klassieke Tic-Tac-Toe/Boter-kaas-en-eieren, maar heeft in tegenstelling tot zijn oorsprong een uitdagend karakter.

Wat je wilt weten
De versie is officieel nog in beta, maar zal vermoedelijk geen of slechts minimale weizigingen kennen. De data van de finale zijn nog niet bekend.
Handige links
Wedstrijdsite
Top ranking Tweakers
Regels en introductie
Voorbeeld en definities
Vorige competitie wedstrijdsite
Topic vorige competitie

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey.Winkel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-05-2024
Het begint met de dag spannender te worden, zeker nu er meer mensen mee doen en jij niet constant meer 300 elo punten voorstaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corniel

Corniel

De wereld is gek!

Topicstarter
@Davey.Winkel: Dat was een leuke start, maar ik begreep ook wel dat ik dat niet vol ging kunnen houden. ;)

Het is wel leuk dat je basis-idee zo goed is dat je het direct succesvol is. BTW, welke bot is van jou? (Je staat er of nog niet op, of hebt je nog niet geschaard on de Tweakers aldaar)

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey.Winkel
Zojuist mijn AI Games profiel bijgewerkt met Tweakers. Sta er al een tijdje op (was ook aanwezig bij de hackathon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corniel

Corniel

De wereld is gek!

Topicstarter
@Davey: Ah, we hebben elkaar dus ontmoet. :)

Jouw bot Dolan is erg sterk, en ik ga er een hele kluif aan hebben die te verslaan. Ik vind het bij deze competitie overigens wel jammer dan een challenge niet partij als player1 & player2 inhoud, aangezien je als startspeler toch wel een behoorlijk voordeel hebt.

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey.Winkel
Bij het uitdagen van een andere bot is de beginbot nu om en om lijkt het. (Sinds een uur ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corniel

Corniel

De wereld is gek!

Topicstarter
@Davey: Dat is wel een flinke verbetering. En gefelciteerd: je hebt een aantal flinke verbeteringen doorgevoerd en staat nu toch wel mooi op kop (hopelijk voor zolang als het duurt).

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey.Winkel
Ik heb een aantal verbeteringen doorgevoerd, maar zit nu vrij dicht bij het limiet wat ik met deze bot kan halen. Gullesnuffs begint ook in de buurt te komen en zal met dit tempo op #1 belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corniel

Corniel

De wereld is gek!

Topicstarter
Ja, we zijn nu met z'n vieren aan de top. Ik hoop nog wel wat ruimte tot verbetering te hebben. :)

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey.Winkel
We staan beide helaas niet meer in de top 4. Heb je al plannen om je bot te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corniel

Corniel

De wereld is gek!

Topicstarter
@Davey.Winkel: Tja, ik reken nu tot 16 ply diep, Ik wil nog wel tijd steken in het werken aan een openingsboek, maar verder weet ik niet zo goed. Ik heb in mijn evaluatie wel wat zitten tweaken, maar zonder serieus resultaat, tot zover. Jij?

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:59
Dus... :P

Dit spel gaat gelukkig gewoon door op riddles.io

Ik ben bezig met een bot te maken in C#, maar ik heb problemen met het werkend krijgen van de AI Bot Workspace https://github.com/jmerle/ai-bot-workspace
@jmerle Hoe pas je de commando's in de settings aan zodat je je eigen bot tegen zichzelf kunt laten spelen? Ik heb gewoon 1 bestand genaamd Program.cs, maar wat ik ook probeer, niks lukt. De default settings geven al een error die voor beide bots hetzelfde is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aid1T8HMoXvPyagCkFxpnVae/medium.png

Ik heb vanalles geprobeerd, java -cp C:\Users\Joep\Desktop\Program.cs zipje van gemaakt, werkt ook niet. c# of csharp i.p.v. java -cp, ook geen succes. Met google-en kom ik ook niet verder. Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Joep op 27-03-2019 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmerle
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 21:11
Joep schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:28:

Ik ben bezig met een bot te maken in C#, maar ik heb problemen met het werkend krijgen van de AI Bot Workspace https://github.com/jmerle/ai-bot-workspace
@jmerle Hoe pas je de commando's in de settings aan zodat je je eigen bot tegen zichzelf kunt laten spelen? Ik heb gewoon 1 bestand genaamd Program.cs, maar wat ik ook probeer, niks lukt. De default settings geven al een error die voor beide bots hetzelfde is:

[Afbeelding]

Ik heb vanalles geprobeerd, java -cp C:\Users\Joep\Desktop\Program.cs zipje van gemaakt, werkt ook niet. c# of csharp i.p.v. java -cp, ook geen succes. Met google-en kom ik ook niet verder. Iemand een idee?
Hoe het precies met C# kan weet ik niet, maar het commando wat je op moet geven moet, als je het op een commandline draait, een werkende bot zijn die van stdin leest en naar stdout schrijft (en optioneel logging schrijft naar stderr). Met Java kan dit bijvoorbeeld door een jar bestand te genereren en deze aan te roepen met "java -jar /path/to/jar.jar". Voor je C# bot zul je een soortgelijk commando nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:01

Haan

dotnetter

Hoe kom je op het idee om een C# programma met Java te runnen? 8)7

Tip: de meeste .NET developers gebruiken Visual Studio (Code).

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:59
Ik gebruik VS 2017 community om de bot mee te programmeren. Hoe moet ik het commando dan aanpassen? Moet ik soms een executable ervan maken?

Edit: Ik zal gaan kijken of ik de bot via de command prompt kan starten met VS 2017.

[ Voor 23% gewijzigd door Joep op 28-03-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:18
Joep schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:28:

[Afbeelding]

Geen direct antwoord op je vraag maar misschien heb je er iets aan. Op onderstaande site kun je het spel ook spelen. De code kun je "gewoon" in je browser plakken en submitten, rest draait dan op de server. https://www.codingame.com...t-programming/tic-tac-toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Joep schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:58:
Ik gebruik VS 2017 community om de bot mee te programmeren. Hoe moet ik het commando dan aanpassen? Moet ik soms een executable ervan maken?

Edit: Ik zal gaan kijken of ik de bot via de command prompt kan starten met VS 2017.
Ja. Je moet er voor de lokale workspace een executable van maken.
Let ook even op; het starterbot package wat riddles geeft voor C# bevat nog bugs. Zo worden de IDs van de spelers niet goed ingesteld, en draait één van de methods op de Field class die het speelveld voorstelt, de x en y as om. Caveat emptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corniel

Corniel

De wereld is gek!

Topicstarter
jmerle schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:16:
[...]

Hoe het precies met C# kan weet ik niet, maar het commando wat je op moet geven moet, als je het op een commandline draait, een werkende bot zijn die van stdin leest en naar stdout schrijft (en optioneel logging schrijft naar stderr). Met Java kan dit bijvoorbeeld door een jar bestand te genereren en deze aan te roepen met "java -jar /path/to/jar.jar". Voor je C# bot zul je een soortgelijk commando nodig hebben.
Wat je kan doen is deze tooling downloaden (van mijn hand). Die heeft een arena waar je verschillende bots in kan draaien:

https://github.com/Corniel/Arenaii

while (me.Alive) {
me.KickAss();
}

Pagina: 1