Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een Game/video pc samenstellen. Met video bedoel ik, oude videofilms van de camcorder overzetten op dvd. En het moet in een Zalman HD160 passen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute prijs is 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Case: Zalman HD160 (ik zat er aan te denken om de oude standaard koelers 2x80mm te vervangen door nieuwe aftermarketkoelers, als jullie hiervoor tips hebben, ik hoor ze graag)
Logitech G19s & Mx518
Full HD Tv. DVI of HDMI wordt het aangesloten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal een SSD van 256gb voor windows en games en bewerkingssoftware.
Minimaal 16GB ram moet daarna nog wel uitbreidbaar zijn naar bijvoorbeeld 32gb of meer.
Een videokaart geschikt om bijvoorbeeld Dragon Age: Inquisition op de allerhoogste setting te kunnen spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen AMD/ATI.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk stil en koel systeem ivm de Zalman HD160 en omdat hij in de woonkamer komt te staan waarschijnlijk als mijn zusje mijn vader zo ver kan krijgen. Geen waterkoeling.
Ga je overklokken?
Alleen mogelijk de videokaart op den duur via afterburner.
Samsung omdat ik zelf in mijn eigen pc dezelfde ssd heb en deze uitstekend functioneerd. En een goede prijs heeft vind ik zelf.
Overklokken doe ik pas om het moment dat de games het niet meer trekken op de high settings. Dus dat zal pas over een jaar of 2 zijn.
Ik kies een i7 ivm hyperthreading, bepaalde software maakt hier gebruik van ivm het videoediten.
En geen idee of een videokaart met meer dan 2GB VRAM nuttig is.
Bepaalde prijzen zijn helaas gestegen sinds ik dit lijstje 2 maand geleden heb gemaakt. Vandaar dat het nu rond de 1200 euro zit. Dus als er iemand goedkopere alternatieven heeft, laat het me horen.
Dus heren en dames, ik hoor uw keuzes met liefde! Ben er zolang uitgeweest met het bouwen van een systeem dat ik er geen idee meer van heb wat nu de beste keus is voor het beste geld.
Info over de HD160: http://www.zalman.com/glo.../Product_Read.php?Idx=190
Ik wil een Game/video pc samenstellen. Met video bedoel ik, oude videofilms van de camcorder overzetten op dvd. En het moet in een Zalman HD160 passen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute prijs is 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Case: Zalman HD160 (ik zat er aan te denken om de oude standaard koelers 2x80mm te vervangen door nieuwe aftermarketkoelers, als jullie hiervoor tips hebben, ik hoor ze graag)
Logitech G19s & Mx518
Full HD Tv. DVI of HDMI wordt het aangesloten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal een SSD van 256gb voor windows en games en bewerkingssoftware.
Minimaal 16GB ram moet daarna nog wel uitbreidbaar zijn naar bijvoorbeeld 32gb of meer.
Een videokaart geschikt om bijvoorbeeld Dragon Age: Inquisition op de allerhoogste setting te kunnen spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen AMD/ATI.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk stil en koel systeem ivm de Zalman HD160 en omdat hij in de woonkamer komt te staan waarschijnlijk als mijn zusje mijn vader zo ver kan krijgen. Geen waterkoeling.
Ga je overklokken?
Alleen mogelijk de videokaart op den duur via afterburner.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 311,70 | € 311,70 |
1 | Asus Z97-A | € 125,95 | € 125,95 |
1 | MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming | € 269,95 | € 269,95 |
1 | Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB | € 66,50 | € 66,50 |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 30,95 | € 30,95 |
2 | Noctua NF-R8-1800, 80mm | € 12,95 | € 25,90 |
2 | Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU | € 70,03 | € 140,06 |
1 | Corsair RM750 | € 112,95 | € 112,95 |
1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 109,95 | € 109,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.193,91 |
Samsung omdat ik zelf in mijn eigen pc dezelfde ssd heb en deze uitstekend functioneerd. En een goede prijs heeft vind ik zelf.
Overklokken doe ik pas om het moment dat de games het niet meer trekken op de high settings. Dus dat zal pas over een jaar of 2 zijn.
Ik kies een i7 ivm hyperthreading, bepaalde software maakt hier gebruik van ivm het videoediten.
En geen idee of een videokaart met meer dan 2GB VRAM nuttig is.
Bepaalde prijzen zijn helaas gestegen sinds ik dit lijstje 2 maand geleden heb gemaakt. Vandaar dat het nu rond de 1200 euro zit. Dus als er iemand goedkopere alternatieven heeft, laat het me horen.
Dus heren en dames, ik hoor uw keuzes met liefde! Ben er zolang uitgeweest met het bouwen van een systeem dat ik er geen idee meer van heb wat nu de beste keus is voor het beste geld.
Info over de HD160: http://www.zalman.com/glo.../Product_Read.php?Idx=190
[ Voor 57% gewijzigd door sroolvink op 19-12-2014 14:49 ]