Game/Video bewerkings pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroolvink
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 16:39
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een Game/video pc samenstellen. Met video bedoel ik, oude videofilms van de camcorder overzetten op dvd. En het moet in een Zalman HD160 passen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute prijs is 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Case: Zalman HD160 (ik zat er aan te denken om de oude standaard koelers 2x80mm te vervangen door nieuwe aftermarketkoelers, als jullie hiervoor tips hebben, ik hoor ze graag)
Logitech G19s & Mx518
Full HD Tv. DVI of HDMI wordt het aangesloten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal een SSD van 256gb voor windows en games en bewerkingssoftware.
Minimaal 16GB ram moet daarna nog wel uitbreidbaar zijn naar bijvoorbeeld 32gb of meer.
Een videokaart geschikt om bijvoorbeeld Dragon Age: Inquisition op de allerhoogste setting te kunnen spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen AMD/ATI.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Redelijk stil en koel systeem ivm de Zalman HD160 en omdat hij in de woonkamer komt te staan waarschijnlijk als mijn zusje mijn vader zo ver kan krijgen. Geen waterkoeling.

Ga je overklokken?
Alleen mogelijk de videokaart op den duur via afterburner.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 311,70€ 311,70
1Asus Z97-A€ 125,95€ 125,95
1MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming€ 269,95€ 269,95
1Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB€ 66,50€ 66,50
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 30,95€ 30,95
2Noctua NF-R8-1800, 80mm€ 12,95€ 25,90
2Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU€ 70,03€ 140,06
1Corsair RM750€ 112,95€ 112,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 109,95€ 109,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.193,91

Samsung omdat ik zelf in mijn eigen pc dezelfde ssd heb en deze uitstekend functioneerd. En een goede prijs heeft vind ik zelf.

Overklokken doe ik pas om het moment dat de games het niet meer trekken op de high settings. Dus dat zal pas over een jaar of 2 zijn.

Ik kies een i7 ivm hyperthreading, bepaalde software maakt hier gebruik van ivm het videoediten.

En geen idee of een videokaart met meer dan 2GB VRAM nuttig is.

Bepaalde prijzen zijn helaas gestegen sinds ik dit lijstje 2 maand geleden heb gemaakt. Vandaar dat het nu rond de 1200 euro zit. Dus als er iemand goedkopere alternatieven heeft, laat het me horen.

Dus heren en dames, ik hoor uw keuzes met liefde! Ben er zolang uitgeweest met het bouwen van een systeem dat ik er geen idee meer van heb wat nu de beste keus is voor het beste geld.

Info over de HD160: http://www.zalman.com/glo.../Product_Read.php?Idx=190

[ Voor 57% gewijzigd door sroolvink op 19-12-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guides en reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroolvink
Ik heb zelf gekozen voor:

Asus Z97-a
Intel i7-4790K
Crucial BallastixSport 16GB
Scythe Big shuriken 2 rev. b
Samsung 840evo 250gb
Hitacht 2TB deskstar
MSi GTX770
Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Maak er nog even een lijstje van met de Handleiding Pricewatch, dan weten we meteen welke onderdelen je exact bedoelt en wat het bij elkaar kost.
In de tussentijd de volgende vragen:
Waarom een i7? Ondersteunt de software hyperthreading?
Waarom overklokken?
Waarom een Samsung SSD?
Waarom een GPU met slechts 2 GB VRAM?
Waarom een overdadige voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroolvink
Deze reactie mag verwijderd worden, toegevoegd aan startbericht.

[ Voor 199% gewijzigd door sroolvink op 19-12-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroolvink
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bumpen mag pas na 24 uur :*)

Maar goed, beter bordje voor overclocken:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5
Al kan je overclocken achterwege laten, vrij weinig nut.

Véél goedkopere voeding:
pricewatch: Seasonic S12G 450W

Goedkopere en betere SSD (verwachte langere levensduur, caps die je data beschermt bij stroomuitval):
pricewatch: Crucial MX100 256GB

Dan heb je geld voor de goedkoopste goede prijs/kwaliteit GPU, 2GB VRAM is echt te weinig:
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 624041

Overklokken doe ik pas om het moment dat de games het niet meer trekken op de high settings. Dus dat zal pas over een jaar of 2 zijn.

Ik denk dat eerder je GPU de bottleneck gaat vormen voor gamen dan de CPU. Je kan het beste een goedkopere CPU aanschaffen en meer investeren in een goede GPU. Misschien eentje met 4GB VRAM sinds de meeste games dit al als eis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroolvink
Thanks for the info! Ik zal het meenemen voor nu in mijn excel sheet :)
Pagina: 1