Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnen ons bedrijf zijn wij bezig met een renovatie van ons pand. Omdat ook onze lobby wordt aangepakt en we hier graag een modernere ingang van willen maken, ben ik op zoek naar een digital signage oplossing.

De opdracht vanuit het management is als volgt
Er moet een scherm komen dat gedurende de dag een standaard animatie afspeelt van ons logo. Maar op bepaalde tijden moet er een welkomst boodschap komen.
Deze boodschappen moeten door een leek kunnen worden geplaatst.

Mijn idee
Ik maak een aantal animaties. Eén van ons logo die gedurende de dag afspeelt. Daarnaast voor elke ruimte waar de betreffende afspraak gepland staat een soort wayfinding.
Eén van onze medewerkers maakt dan ‘sochtends een playlist aan. Hierin geeft ze dan aan dat van 09:00 tot 10:55 het logo te zien is. Vanaf 10:55 tot 11:15 de animatie voor Meeting Room 3. Maar dan verwerkt in een template waarbij ze dan over een bepaalde deel van de video een tekst kan typen zoals “Welkom Meneer Klaassen”.

Is er een systeem die dit ondersteund? Ik heb wat oplossingen van Philips bekeken en een aantal andere varianten. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek dus een simpel te onderhouden systeem dat niet al te veel geld kost. Daarnaast zou het mooi zijn als dit systeem ook nog een aantal andere schermen zou kunnen aansturen waar dan andere beelden getoond kunnen worden.

Groeten,

Marten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44
Kijk vooral even rond op de ISE beurs begin februari in de RAI, daar staat het helemaal vol met dit soort dingen. Bij tijdige registratie is de entree gratis.
http://www.iseurope.org/

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 11:23
Misschien iets zoeken in de trend van narrowcasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ja, die is er zeker, het bedrijf waar ik werk heeft in house een applicatie voor geschreven aangezien digital signage een core business voor ons is.

check * knip * maar eens.

Reclame maken in je post is niet gewenst.

[ Voor 19% gewijzigd door S1NN3D op 26-12-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Er zijn genoeg mogelijkheden, van een simpele powerpoint tot een complete narrowcasting oplossing.

Als je het echt serieus wilt aanpakken kun je de software van Scala eens bekijken. Maar er zijn genoeg partijen die zoiets aanbieden, narrowcasting is zoals al gezegd je zoekterm.

Wil je het heel basic houden dan kun je ook gewoon powerpoint gebruiken, al dan niet icm plugins voor dynamische content.

Als je het kwa kosten simpel wil houden kun je ook eens kijken naar Xibo
Dat is open-source. De client kun je op van allerlei hardware draaien, bv een simpele Intel NUC, maar ook op een Raspberry PI of een Android hdmi stick.

Voordeel van narrowcasting is dat je veel flexibeler bent, en later makkelijker kan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Of BrightSign?
Solid state spelers die ook via netwerk in te stellen zijn.

Ik heb zelf alleen ervaring met eenmalig scriptjes maken op SD-kaart en vervolgens video/animaties laten draaien in musea/tentoonstellingen. Volgens mij is via netwerk ook wel mogelijk wat jij wil.

[ Voor 46% gewijzigd door kaassouffle op 27-12-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 16:05
Digital signage is de internationale term. Alleen in Nederland noemen we het narrowcasting. 8)7
Ik doe zelf zaken voor www.prismahub.com
Voor één scherm kun je prima met een cloud account af en heb je alle mogelijkheden voor de toekomst.
De ISE is inderdaad een goede tip, overigens.
Pagina: 1