Toon posts:

Compleet nieuwe destkop samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een PC samenstellen waarmee ik de komende jaren de nieuwste games kan spelen, dat is het belangrijkste doel, daarnaast zal ik waarschijnlijk wat dingen doen die je met een gemiddelde laptop ook wel af kunt.
Ik neem windows 7 of 8.
Ik wil er rond de 1000 a 1500 max aan uitgeven, iets meer dan 1500 is geen probleem maar dat is wel zo'n beetje het maximale wat ik uit wil geven.
Ik heb geen randapparatuur, dus het wordt echt opbouwen vanuit niks.
Ik denk wel te weten wat ik zo'n beetje nodig heb maar ik weet niet echt heel veel van systemen etc. af, dus ik weet ook niet goed hoe belangrijk een i7 processor is of dat ik ook wel met een i5 af kan, moet ik de allerbeste grafische kaart nemen of is een iets mindere ook oké? dat soort dingen.
merk voorkeuren heb ik niet, behalve dat ik niet gek ben van AMD

Mijn eisen aan de PC zijn dat hij de nieuwste games moet kunnen draaien, voor de komende jaren, en het liefst is een HD kwaliteit, dus niet dat je altijd de kwaliteit omlaag moet drukken zodat het spel draait.
Ik heb zelf zitten denken aan waterkoeling om het geluid van de koelers te voorkomen maar ik twijfel of dat wel echt nodig is.
van energieverbruik heb ik geen flauw idee eerlijk gezegd, ik neem aan dat onze stopcontacten dat gewoon aankunnen? zolang dat het geval is, is het geen probleem.

Zolang overklokken niet nodig is zal ik dit denk ik ook niet doen, als de games op goeie kwaliteit draaien ben ik helemaal tevreden.

Ik ben dus druk zoekende naar wat goed/belangrijk etc. is, ben me o.a. hier al flink aan het inlezen maar heb er gewoon te weinig verstand van, alvast heel erg voor de adviezen!

Eigen opzetje:
ik had zelf een aantal onderdelen geselecteerd maar kwam toen op een te hoge prijs uit.
Wat ik uitgezocht had was het volgende:

Processor: i7 4790K 4,0Ghz
http://tweakers.net/price...-core-i7-4790k-boxed.html
Koeling: waterkoeling corsair hydro H80i (maar waterkoeling is natuurlijk absoluut geen must)
http://tweakers.net/price...r-master-nepton-240m.html (koeling op basis van de test aangepast)
Moederbord: bijv.
http://tweakers.net/price...i-model-b+-(512mb)/forum/

Geheugen: Crucial Ballistix Tactical 32GB DDR3-1866
http://tweakers.net/price...l-8gb-ddr3-pc3-12800.html (kon alleen de 8GB vinden, is dat voldoende?)

Grafische kaart: http://tweakers.net/price...sche-kaart-(gp528et).html

Harde schijf: SSD Crucial MX100 512GB
http://tweakers.net/price.../crucial-mx100-512gb.html

Hoe weet ik nou of deze componenten bij elkaar passen, op het raspberry moederbord bijv. wel bij de i7 4790K processor past?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 16:58 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:32

Esumontere

Floep, banaan.

Hallo en welkom bij de Tweakers helpdesk! Lees eerst dit even door: DAA beleid
Verder kan je kijken naar waterkoeling, maar als je dat alleen voor het lawaai doet is dat niet zo nodig: reviews: Hoe 'cool' zijn waterkoelsetjes? Negen kant-en-klare sets op een rij

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier dus ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens lijstje maken, zodat iedereen precies weet waar je het over hebt. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soort van eigen opzetje toegevoegd! of tenminste.. waar ik al naar had gekeken, ga nu ook even de links in jullie reacties doorkijken

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

GTX980 is zonde van je geld, 970 of een R9 290(X) is stuk meer bangforbuck.
Waarom wil je een i7? Gebruik je HT, bijvoorbeeld voor renderen ofzo? Als je alleen gaat gamen is een i5 4670 of 4690 meer dan zat.
Waar denk je dat overpriced moederbord voor nodig te hebben? pricewatch: MSI H97M-G43 kan hetzelfde en kost de helft. Als je niet wil overclocken heb je ook geen -K processor nodig, en kan je eigenlijk net zo goed uit de voeten met een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5
Waterkoeling zou ik gewoon niet doen. Maakt volgens de eerder gelinkte review zelfs meer herrie dan luchtkoeling, omdat de pomp altijd volle snelheid draait.

Tenslotte; Waar denk je in 's hemelsnaam 32GB mee vol te krijgen? Voor álle, maar dan ook álle huidige games is 8GB ruim voldoende. Daarnaast ga je het verschil tussen 1600MHz en 1866MHz in snelheid niet merken, maar wel in de portemonnee. pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

[ Voor 37% gewijzigd door Esumontere op 18-12-2014 16:19 ]

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Esumontere schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:16:
Als je alleen gaat gamen is een i5 4670 of 4690 meer dan zat.
Ten eerste is de i5-4670(K) een vreemde keuze aangezien Haswell Refresh een paar centen duurder is en toch net dat beetje beter presteert (vooral voor overklokkers: betere internal thermal paste :)).
Ten tweede ben je met een Intel Core i5-4460 Boxed net zo goed uit, aangezien 98% van de games tegenwoordig GPU-limited zijn. Daar kan je niet mee overklokken nee, maar hij geeft ook aan dat alleen te gaan doen als het nodig is. Nou, voorlopig nog niet hoor :)

@Frankcompnoob: Maak even een net en overzichtelijk lijstje met de Handleiding Pricewatch :)

¯\_(ツ)_/¯

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

MasterPrutser schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:28:
[...]

Ten eerste is de i5-4670(K) een vreemde keuze aangezien Haswell Refresh een paar centen duurder is en toch net dat beetje beter presteert (vooral voor overklokkers: betere internal thermal paste :)).
Ten tweede ben je met een Intel Core i5-4460 Boxed net zo goed uit, aangezien 98% van de games tegenwoordig GPU-limited zijn. Daar kan je niet mee overklokken nee, maar hij geeft ook aan dat alleen te gaan doen als het nodig is. Nou, voorlopig nog niet hoor :)

@Frankcompnoob: Maak even een net en overzichtelijk lijstje met de Handleiding Pricewatch :)
Het verschil tussen een 4670 en een 4690 is echt marginaal, dus de 4670 is nog steeds een prima keus hoor. Ik haal uit de openingspost dat hij 'het waarschijnlijk ook niet gaat doen', dus kan hij prima vooruit met een niet-K en een niet-overklok moederbord. Scheelt nog een paar duiten ook.

• Pwuts

Pwuts

Esumontere schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:31:
[...]

Het verschil tussen een 4670 en een 4690 is echt marginaal, dus de 4670 is nog steeds een prima keus hoor. Ik haal uit de openingspost dat hij 'het waarschijnlijk ook niet gaat doen', dus kan hij prima vooruit met een niet-K en een niet-overklok moederbord. Scheelt nog een paar duiten ook.
Dat zal ik maar even negeren gezien je onderschrift... :+

Grapje hoor, je hebt gelijk. Maar toch: de 4690 is net dat beetje koeler, en ook is de cache anders ingedeeld. Het is een refresh van de 4670, dus waarom niet die extra €5? Kijk, als het nou €20 gescheeld had, maar nu..? ;)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
MasterPrutser schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:28:
[...]

ja sorry :P ga het even uitzoeken en er een net lijstje van maken! beide bedankt alvast voor de reacties.. het helpt nu al veel :*)

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

MasterPrutser schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:32:
[...]

Dat zal ik maar even negeren gezien je onderschrift... :+

Grapje hoor, je hebt gelijk. Maar toch: de 4690 is net dat beetje koeler, en ook is de cache anders ingedeeld. Het is een refresh van de 4670, dus waarom niet die extra €5? Kijk, als het nou €20 gescheeld had, maar nu..? ;)
Neuh, is ook zo. Gaat me erom dat de 4670 nog steeds een perfecte processor is die absoluut geen miskoop is. En ja, 5 euro zijn wel 5 euroknallers he 8)7

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:32:
Ik zou je fijn een setup kopen van i5+GTX970 i.p.v i7+GTX980, verschil is vrij klein, zeker als je de prijs meeneemt. Haal een setup van €1000-€1200 en steek de rest van de geld in je zak, leg het aan de kant... en koop over 3 jaar een nieuwe GPU. Zal véél sterker zijn als een €1500 nu, en tot die tijd is er weinig verschil.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 201,90€ 201,90
1MSI H97 GUARD-PRO€ 84,52€ 84,52
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 90,-€ 90,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,29€ 89,29
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 36,95€ 36,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Seasonic S12G 550W€ 85,29€ 85,29
1Crucial MX100 512GB€ 185,95€ 185,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.189,75
Alleen denk ik: Fractal Design Define R5 Zwart inplaats van de r4?
De r5 heeft ietsjes betere koelingsprestaties en is ook net even iets stiller dan de r4.

Dit heb ik net ff gejat uit een topic genaamd game pc +- 1500
lijkt dus erg veel op dat van mij, wat vinden jullie hiervan? dan blijft er volgens mij financieel ook nog ruimte over om randapparatuur aan te schaffen

• Pwuts

Pwuts

Doe maar, geen idee waarom 'ie met de R4 aan kwam zetten 8)7

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
haha hij had zn lijstje nog niet geupdate zei hij;p

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

MK1998NL schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:58:
[...]
Ja, omdat ik het lijstje nog niet heb geüpdatet :*)
>:)

Lijstje wat Frankcompnoob aangeeft in deze post lijkt me prima, als hij de mast aanpast naar een Fractal Design Define R5 is het de perfecte setup >:)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Pagina: 1