Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de TLBB gekocht. Het is echt heel simpel staat er overal, maar ik snap er echt niet zoveel van.

Kan iemand me uitleggen hoe ik makkelijk films kan kijken?

Ik snap ook niet hoe ik films streamen kan van mijn pc naar de media speler

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Het draait gewoon xmbc (tegenwoordig heet dat kodi)

Zoek daarop, en je vind tonnen tutorials. oa http://kodi.wiki/view/Quick_start_guide
We verwachten dat je zelf wat moeite doet,
Dus probeer, en google, en mocht je dan toch echt stranden, stel dan je specifieke vraag :)

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 17-12-2014 20:32 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker ik doe me best maar ik ben echt een idioot qua media spelers LOL

Alvast bedankt voor alle moeite:D

Verwijderd

Topicstarter
en mijn engels is niet zo heel goed

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond mee wezen klooien maar werkt voor geen meter heb ice films erop gezet en elke map was leeg.

Ik lees meer dat xbmc klote is omdat je een half uur aan het zoeken bent naar 1 film zo ervaarde ik dat ook met me oude media speler neo mini x 5.ervaren jullie xbmc ook al vervelend? Bedoel popcorn time klik
Je aan en lopen maar

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-01 09:31

Firesphere

Yoshis before Hoshis

XBMC is redelijk tot zeer gebruiksvriendelijk. Het is verre van klote. Het opzetten kost even wat tijd misschien, maar dat is niet omdat het ingewikkeld is, maar omdat het tijd kost.

Wat je hebt gekocht, is een basis HTPC, die nog niet is ingesteld, met Kodi/XBMC. IceFilms werkt vrij simpel eerlijk gezegd, ik zie niet helemaal wat er zo ingewikkeld aan is.

Maar dat terzijde, hoe kan je 1 uur zoeken naar een film? Dan zoek je verkeerd.
Let wel, dat er een grote kans is dat icefilms ook binnenkort helemaal plat gaat.

Ik zou zeggen, lees je eens een beetje in in de handleiding van Kodi/XBMC, die heuveltje al linkt.

Hoe je kan streamen vanaf je PC naar je nieuwe mediacentre, is eigenlijk vrij simpel.

Als je al je opnames in 1 map hebt staan, deel die map op de PC.

Dan, vanuit je HTPC, voeg een nieuwe library-locatie toe op NFS of SMB share (kun je kiezen bij het toevoegen). Zoek je PC op, en voeg de gedeelde folder toe aan de library van je HTPC.

Vanaf nu heb je toegang tot wat er op je PC gedeelt is in die map, zolang je PC aan staat.

Je HTPC detecteerd deze gedeelde mappen niet automatisch, dus het toevoegen zal je zelf moeten doen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kon mijn pc zien via sbm maar moest
Een wachtwoord en gebruikersnaam invullen maar die heb ik niet.

Mijn pa is vrij handig met softsware en pc en ik ook wel en samen komen we er niet uit. Kijk naar popcorn time dat werkt perfect ik had ook de chromecast kon je popcorntime film streamen maar omdat het draadloos is werkt het grwoon niet lekker. Zoek gewoon iets wat simpel werkt zoals Chromecast.

Xbmc heeft 10000 kanalen en dat
Maakt het zo on overzichtelijk. Op mijn x5mini gebruikte ik ice films, go
Movies, 4.tk movies. En nog 2 en daar stonden alles op alleen dat apparaat is traag. En met xbmc liep vaak de film vast als je een ondertiteling wilde toevoegen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 00:32 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-01 09:31

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:28:
Ja ik kon mijn pc zien via sbm maar moest
Een wachtwoord en gebruikersnaam invullen maar die heb ik niet.
Die stel je zelf in. In principe kun je je master-data gebruiken, dus je admin gebruiker en wachtwoord.

LET OP! Voor zover mijn ervaring gaat, heeft de afstandsbediening een bugje, waardoor het wachtwoord of username wordt voorafgegaan door een spatie! Deze verwijderen helpt.
Mijn pa is vrij handig met softsware en pc en ik ook wel en samen komen we er niet uit. Kijk naar popcorn time dat werkt perfect ik had ook de chromecast kon je popcorntime film streamen maar omdat het draadloos is werkt het grwoon niet lekker. Zoek gewoon iets wat simpel werkt zoals Chromecast.

Xbmc heeft 10000 kanalen en dat
Maakt het zo on overzichtelijk. Op mijn x5mini gebruikte ik ice films, go
Movies, 4.tk movies. En nog 2 en daar stonden alles op alleen dat apparaat is traag. En met xbmc liep vaak de film vast als je een ondertiteling wilde toevoegen
Het werkt ook net zo simpel, alleen doe je alsof popcorntime en icefilms hetzelfde zijn. Dat is dus niet zo.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:36
Je zou ook gewoon kunnen overwegen de films te downloaden...... Wat betreft het wachtwoord voor SMB. Maak gewoon een nieuwe gebruiker aan met wachtwoord. Deel een map en koppel die aan die gebruiker, meer hoef je niet te doen

Ennuh TS:
Is het gebruik van ABN(Algemeen Beschaafd Nederlands) ook niet een beter idee?

[ Voor 17% gewijzigd door mad-dog op 18-12-2014 00:49 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien ook handig om alles in één topic te houden .. ?
Hier had je ook al antwoord gekregen :
[Mediaplayer] The Little Black Box (XBMC)

• wimswinkels
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-03-2025
Hoi,

Mijn TLBB zat in een bootloop maar ik kan wel in het download menu komen om firmware te laden, dus wellicht het proberen waard om m'n TLBB te re-animeren door de firmware er opnieuw te zetten.

Weet iemand of ik nog ergens de firmware voor TLBB V1.1 kan downloaden :?
De website van TLBB bestaat volgens mij niet meer.....

Elke hulp is welkom.

Mvg,
W

[ Voor 37% gewijzigd door wimswinkels op 02-12-2017 18:24 ]

Pagina: 1