Toon posts:

versterken en pc koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

dankzij jullie hulp heb ik mijn versterker met 5 boxen en een subwoofer kunnen instaleren maar ik stuit nog op 1 probleem. Ik gebruik een digitale optische kabel om het geluid naar mijn versterker te brengen. De kabel loopt nu van mijn beeldscherm naar mijn versterker. Het liefst wil ik hem van mijn pc naar de versterker hebben maar dat wil om de een of andere reden niet lukken. Mijn moederbord ondersteund deze kabel maar zodra ik hem plug in mijn computer komt er wat ik ook probeer geen geluid uit..

Aantal feiten:

Reciever: jvc RX7020-rbk 5.1 tuner
Software op mijn pc: Realtek manager
moederbord (A88X-PLUS, socket FM2+)
grafische kaart (GV-N660OC-2GD)
digitale kabel die ik probeer te gebruiken (Digital Square Optical Fiber Audio Cable)

Er is tegen mij gezegt dat het zo kan zijn dat ik niet de juiste software heb, kan dit kloppen?
Ik heb overigens wel bij mijn windows playback devices het digitale optische kanaal geselecteerd. http://nl.tinypic.com/vie...=2iaeu0m&s=8#.VJFL4HuGdfA

Met vriendelijke groeten,
Pieter

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:16
Wat voor een monitor gebruik je dan? Welke monitor kan dus optische uitgang geven? Of is het een TV?

Als het een TV is kan je bijvoorbeeld nog beter je audio van computer naar de TV sturen (die het vervolgens naar de receiver stuurt)

don't mind me

• newbreed
  • Laatst online: 26-01 18:06
JeroenF schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:44:
Wat voor een monitor gebruik je dan? Welke monitor kan dus optische uitgang geven? Of is het een TV?

Als het een TV is kan je bijvoorbeeld nog beter je audio van computer naar de TV sturen (die het vervolgens naar de receiver stuurt)
Probleem is dat je in bijna alle gevallen je 5.1 signaal verliest, omdat het niet door de TV ondersteund wordt.

• Pindakaas
hoezo? Ligt toch gewoon aan de TV ondersteuning. Kan je volgens mij nog niets over zeggen zonder het typenummer van de TV

don't mind me

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Heb je op de pc geselecteerd dat hij de digitale output gebruikt?
Dit doe je door op rechtsonder de volumeknop te drukken met rechter muisknop en dan afspeelapparaten en dan digital output te selecteren als het standaard afspeelapparaat.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

• Pindakaas
Misschien trouwens ook wel handig om even een linkje te doen naar het oude topic?

surround sound voor mijn pc/tv

Wat is de situatie nu precies? Je hebt een Optische kable liggen van de monitor naar de TV? hierover heb je wel geluid als je TV kijkt? maar dus niet wanneer je iets van de computer wil afspelen?

In dat geval mis je dus nog een verbinding tussen de computer en de versterker. of tussen de monitor en de versterker.

Je hebt twee opties in mijn ogen.
1. je probeert een audio verbinding te leggen naar de TV/Monitor met bijvoorbeeld HDMI, als die dat heeft. De TV/Monitor kan het audio signaal vervolgens doorsturen naar de versterker

2. Je legt naast de bestaande kabel tussen de monitor en de versterker nog een kabel aan tussen de computer en de versterker. Hiermee zul je dus wel moeten wisselene van audiobron op je versterker zodra je TV gaat kijken cq computeren.

Maar allereerst moeten we dan even weten of die situatie die ik nu schets ook echt zo is, en wat het typenummer van je TV is. (en of je computer audio kan uitsturen over HDMI, hoe is je computer nu verbonden met je TV eigenlijk?)

[ Voor 39% gewijzigd door Pindakaas op 17-12-2014 11:40 ]

don't mind me

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad wat onduidelijk geweest. Mijn setting is als volgt:

Ik heb een tv/monitor aan mijn pc (syncmaster p2370HD). Mijn versterker is nu gekoppeld met een optische digitale kabel aan die monitor en alles doet het zoals ik wil (zowel bij tv kijken als bij computeren). Het probleem is dat ik die kabel die van mijn versterker komt niet aan mijn tv/monitor wil hebben maar aan mijn pc. De monitor/tv is aan mijn pc gekoppeld doormiddel van een hdmi kabel.

@JeroenF
Dat is inderdaad de situatie die ik nu heb maar omdat de kabel dan erg onhandig loopt en eigenlijk te kort is heb ik dit liever niet.

@newbreed
Dus in mijn huidige setting heb ik nog geen optimaal geluid? nog een reden om hem direct aan mijn pc te koppelen:)

@The_12oach
Zoals te zien is in de afbeelding die ik heb bij gevoegd heb ik dit inderdaad al gedaan. Ik zie een groen balkje op en neer gaan als ik iets afspeel maar ik hoor geen geluid.

@JeroenF
Ik wil inderdaad voor optie 2 gaan maar het is me nog niet gelukt om mijn computer daar voor goed in te stellen.

Dankjulliewel voor jullie hulp:)

• Pindakaas
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:39:
Het probleem is dat ik die kabel die van mijn versterker komt niet aan mijn tv/monitor wil hebben maar aan mijn pc.
Je beseft je wel dat wanneer je die kabel weghaald je dus geen geluid meer hebt wanneer je TV aan het kijken bent?

Ik neem aan dat je nu dus de optische kabel tussen de versterker en het moederbord van je computer hebt aangesloten?

Je kan nog de andere "digital output" proberen die op de screenshot te zien is. als je het geluid test door gewoon een muziekje op de achtergrond af te spelen kan je nog proberen je programma opnieuw op te starten nadat je de instellingen verandert hebt.

don't mind me

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Ik verdenk nog steeds dat het aan die realtek meuk ligt en heb nog niet gezien of je die opnieuw hebt geïnstalleerd of geüpdatet of de standaard Windows drivers hebt geprobeerd :p

• newbreed
  • Laatst online: 26-01 18:06
Ik snap er geen zak van.

Zit het zo?
Dit is je huidige opstelling en je PC zit nergens aan gekoppeld:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2rzazno.png

En je wilt dus naar de volgende situatie, waarbij het enige verschil is dat je nu je PC aansluit op je versterker?:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/24pap2h.png

Edit:
Ik heb het allemaal nog 3x gelezen en volgens mij zit het toch zo:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/v4s705.png

[ Voor 16% gewijzigd door newbreed op 17-12-2014 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha, Dat laatste is inderdaad mijn huidige situatie maar ik wil wil dat de optical lijn can mijn pc naar mijn versterker gaat:)

@ Mikayu
ik ga dat maar eens proberen:)
Pagina: 1