Toon posts:

Nieuwe grafische kaart, max 200 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn game-PC upgrade maar heb geen idee wat ik eerst zou moeten upgraden en wat waarin past (ben nieuw met PC gaming). Ik zou graag Call of Duty Black Ops (1) in 1080p kunnen spelen. Nu laggt hij nog te veel en weet niet waar het aan ligt. Mijn budget is zo'n 150 euro. Ik heb geen voorkeuren ect. omdat ik weinig tot geen ervaring heb met PC's.

Mijn specs zijn:
AMD Phentom II x4 965 Processor @3.40 ghz
scythe big shuriken 2 rev. b processor cooler
Asus M4N98TD EVO moederbord
AMD Radeon HD6870 grafische kaart
8gb ram ddr3 Veneance
ocz ocz500mxsp Voeding (500W)
Kast: cooler master cm 690 ii advanced

Graag zou ik hier wat hulp bij krijgen en wat u mij zou aanraden.
Mvg,
Julian (15)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2014 21:24 ]

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Hey, er stond een mooi lijstje voor je klaar toen je begon met typen, waarom heb je die weggehaald? We willen graag weten waarom je je pc wilt upgraden en welke dingen je erop gaat doen. Ga je gamen, video-editen of alleen browsen en office programma's gebruiken?

Graag even aanpassen.

EDIT: Je budget is ook wel handig om te weten.

[ Voor 7% gewijzigd door lllustrious op 16-12-2014 20:55 ]

• lllustrious
  • Niet online
Je zou een pricewatch: Sapphire R9 270 2GB DUAL-X (Lite Retail) kunnen nemen. Dit geeft een redelijke performance boost tov wat je nu hebt. Het is echter zo dat je procesoor ook niet heel sterk is en je zal daardoor een paar frames verliezen. Je moet alleen nog even zeggen welke voeding je hebt, dat is wel belangrijk voor het upgraden naar een nieuwe grafische kaart. Je moet ook je kast even noemen, zodat we kunnen kijken of hij erin past.

Niet meteen kopen dus :+

EDIT: V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X dit is nog een stuk beter, maar wel tweede hands, je moet even kijken of je dat wel wilt. :?

[ Voor 17% gewijzigd door lllustrious op 16-12-2014 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem weer aangepast.
Bedankt voor uw reacties. 2e hands zou niks uitmaken :)

Mvg,
Julian

• lllustrious
  • Niet online
Ik heb twijfels over je voeding, ik zou wachten op iemand anders die reageert voordat je iets koopt, ik wil je ook niet met verkeerde dingen opschepen. Je zou misschien een nieuwe moeten kopen, ik ben namelijk niet bekend met het model. Je hebt wel een mooie kast!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Verition,
om je goed van advies te kunnen voorzien is het de bedoeld dat je de vragen die je in beeld kreeg toen je het topic opende wel beantwoord. Nu is er erg veel onduidelijk. Beantwoord onderstaande vragen allemaal, uitvoerig én duidelijk.
  • Wat wil je bereiken?
  • Wat mag het gaan kosten?
  • Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
  • Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Je hoeft géén nieuw topic te openen, je kan prima je topicopening hier aanpassen (klik hiervoor op "wijzig", rechtsboven aan je post).

Tevens move naar CAA, want upgrade.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X

hou je nog iets over wat je kan gebruiken voor een later cpu/mobo upgrade. en het is in mijn ogen niet erg dat er mee gemined is. zolang er maar goed mee om is gegaan. en er nog garantie op zit.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn grafische kaart upgrade maar weet niet welke ik zou moeten nemen, en welke er in zou passen ect. Ik zou graag Call of Duty Black Ops (1) in 1080p kunnen spelen. Nu laggt hij nog te veel met mijn Radeon HD6870. Mijn budget is 200 euro. Ik heb geen voorkeuren ect. omdat ik weinig tot geen ervaring heb met PC's.

Mijn specs zijn:
Scythe Big Shuriken 2 Rev. B Processor cooler
AMD Radeon HD6870 grafische kaart
8gb ram ddr3 Veneance
ocz ocz500mxsp Voeding (500W) !!! 500W !!!

Graag zou ik hier wat hulp bij krijgen en wat u mij zou aanraden.
Met vriendelijke groet,
Julian (15)

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Met de beste performance zou ik via v&a een r9 290 halen. nieuw voor €200 in de winkel kan je gaan kijken naar een r9 280 of een r9 280x.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Laat dit nou net al gezegd zijn. Dat krijg je als je nieuwe topics aanmaakt. Merge met oude opdat wij al het nuttige advies niet vergeten en mensen geen dubbel werk levert.
br00ky schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:52:

Je hoeft géén nieuw topic te openen, je kan prima je topicopening hier aanpassen (klik hiervoor op "wijzig", rechtsboven aan je post).
:)

[ Voor 73% gewijzigd door br00ky op 23-12-2014 11:30 ]

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02 14:50
Voor je budget zou ik gaan voor een pricewatch: Club3D Radeon R9 280 royalKing. Dat zou een flinke boost zijn en daarmee kun je met je setup battlefield 4 wel in redelijke settings spelen. Videokaart vervangen is niet zo moeilijk en zou je prima zelf kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik een pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB in mijn PC kunnen plaatsen? Ik heb zelf een PSU van 500W, dus weet niet of dat genoeg is..

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoewel je voeding niet de allerbeste is, kan die prima een 280(x) aan. Ik zou zelf "gewoon" een nonX kopen, heel stuk goedkoper en zelf over te klokken naar bijna een 280X.

Een kaart met 2Gb zoals de bovengenoemde 760 zou ik imo niet meer aan beginnen, dat is echt te weinig VRAM.

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 23-12-2014 13:55 . Reden: "bijna" toegevoegd ]

Verwijderd

br00ky schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:34:
Hoewel je voeding niet de allerbeste is, kan die prima een 280(x) aan. Ik zou zelf "gewoon" een nonX kopen, heel stuk goedkoper en zelf over te klokken naar een 280X.
De extra rekenkernen zal je niet zomaar erbij krijgen met het overclocken.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
True, het woordje "bijna" ontbreekt, my bad.

Verwijderd

Ik heb recentelijk een vergelijkbaar systeem geupgrade, door er een 280x en een ssd in te stoppen. Maar ik zou ff kijke. Of er niet wat anders mis is met je pc want hij zou blops 1gewoon max moeten draaien op 1080p.

Edit:
Ik had ook een phenom 965
8 gig ram
En een 6870 met 1gigvram

Ik deed blops op max
Bf 3 op high
Bf4 op low/medium
Farcry 3 op high
Allemaal met ongvr 50 fps

Dat blops bij jou lagged lijkt mij echt ergens anders aan te liggen. Gebruik je toevallig wifi?

Een upgrade is nog steeds nodig hoor maar blops hoort gwn goed te runnen met die specs

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2014 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet geprobeerd mijn "bottleneck" te vinden, als ik Black Ops (1) zombies speel op de settings 1600x900 extra settings blijven mijn CPU's op zo'n 20-40%. RAM op 48% en mijn GPU 95-100%. Ik denk dat het dus aan mijn HD6870 ligt?

Ik heb ook een Asus GeForce GTX 780 3GB DirectCU II OC gevonden tweedehands voor 250 euro, zou deze beter zijn dan een nieuwe pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB ?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Sowieso, al is het ene verschil wat groter dan het andere. Als je die voor die prijs kan krijgen is dat natuurlijk een koopje. Nieuw kost die immers het dubbele.

Verwijderd

Er is denk ik echt iets mis met die kaart dus ik zou m idd vervangen. Zelf houd ik van een gebalanceerd systeem dus zou ik geen 780 bij een 4 jaar oude phenom stoppen. Ik zou in de richting van een 280(x) of een tweede hands 290 gaan.

Je voeding is wel van mindere kwaliteit en zeker als ie wat ouder is kan het kiele kirle worden

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:48:
Er is denk ik echt iets mis met die kaart dus ik zou m idd vervangen. Zelf houd ik van een gebalanceerd systeem dus zou ik geen 780 bij een 4 jaar oude phenom stoppen. Ik zou in de richting van een 280(x) of een tweede hands 290 gaan.

Je voeding is wel van mindere kwaliteit en zeker als ie wat ouder is kan het kiele kirle worden
Wel 2ehands 290, maar geen 780? Dat lijkt me een beetje raar, want GTX 780 en R9 290 zitten zo ongeveer op hetzelfde niveau.

• Joris_vHien
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-02 10:50
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:02:
[...]

Wel 2ehands 290, maar geen 780? Dat lijkt me een beetje raar, want GTX 780 en R9 290 zitten zo ongeveer op hetzelfde niveau.
Waarbij de 780 ook nog eens minder stroom verbruikt en met de huidige voeding lijkt me dat een beter plan :-)

Verwijderd

Je hebt gelijk, kzat te denken aan een 980

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:24:
Laat dit nou net al gezegd zijn. Dat krijg je als je nieuwe topics aanmaakt. Merge met oude opdat wij al het nuttige advies niet vergeten en mensen geen dubbel werk levert.

[...]

:)
Ik heb nu dus een vraag over mijn voeding, moet ik mijn topic dan nu weer edite of een nieuwe maken omdat het over iets anders gaat?

-------------------
Hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe videokaart gekocht (Asus GEForce GTX 780 GB DirectCU II OC) en had nu een vraagje over mijn voeding. Ik heb een oCz OCZ500MXSP voeding van 500W. De verkoper van de GTX 780 en andere tweakers hadden twijfels over mijn voeding. De verkoper zei dat het geen probleem zou zijn zolang ik geen spellen zoals BF3/BF4 op high/ultra settings speel omdat dat anders te veel stroom zou kosten voor een 500W. Mijn vraag is: is dit waar? En voor welke voeding zou ik dan moeten gaan? Natuurlijk het liefst zo goedkoop mogelijk, maar wel van kwaliteit! Ik heb gehoord dat Corsair zeer goede voedingen hebben, dus misschien een Corsair voeding??

Scythe Big Shuriken 2 Rev. B Processor cooler
Asus GEForce GTX 780 3GB DirectCU II OC
8gb ram ddr3 Veneance
ocz ocz500mxsp Voeding (500W) !!! 500W !!!

-Verition

edit: natuurlijk graag een voeding die ook redelijk stil is!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

offtopic:
Gaat je topic over hetzelfde onderwerp: Bijvoorbeeld je wilt een kat kopen, maar je budget veranderd van 300 euro naar 2 euro. Dan klik je rechtsboven in je post op "wijzig" en haal je de "300" weg en zet je er "2" neer.

Wil je naast je kat, ook graag een nieuwe auto kopen. Dan kan het slim zijn om een nieuw topic te openen. :)

Als je graag meer informatie wilt met betrekking tot, wanneer je nou een topic opent en wanneer je nou wijzigt: Stuur een bericht naar een modje :)

Voor voedingen (let wel, eigen inzet is vereist. Ga dus eerst zoeken op google) kan je hier posten: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29
Eigenlijk is het ook wel mogelijk om dit je vraag in dit topic te plaatsen. Grafische kaarten en voedingen hebben een bepaalde relatie.

[ Voor 70% gewijzigd door Frozen op 25-12-2014 22:05 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

In dit geval gaat het niet om het vermogen dat je voeding zou moeten kunnen leveren, maar om de kwaliteit van de interne componenten. Je voeding is al een aantal jaren oud en daarom is er dus de kans dat hij zo ver versleten is dat als jij hem zwaar belast, hij de geest geeft en dit kan je hele systeem mee nemen.

Corsair had vroeger zeer goede voedingen, tegenwoordig hebben ze in jouw budget alleen nog maar voedingen met ook niet zo geweldige componenten. Ik zou dus voor bijvoorbeeld deze Seasonic gaan pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Verwijderd

Topicstarter
DarkBlaze schreef op donderdag 25 december 2014 @ 22:08:
In dit geval gaat het niet om het vermogen dat je voeding zou moeten kunnen leveren, maar om de kwaliteit van de interne componenten. Je voeding is al een aantal jaren oud en daarom is er dus de kans dat hij zo ver versleten is dat als jij hem zwaar belast, hij de geest geeft en dit kan je hele systeem mee nemen.

Corsair had vroeger zeer goede voedingen, tegenwoordig hebben ze in jouw budget alleen nog maar voedingen met ook niet zo geweldige componenten. Ik zou dus voor bijvoorbeeld deze Seasonic gaan pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
Maar 20W hoger? Ik had gehoord dat er voor een GTX 780 minimaal een voeding van 750W wordt aangeraden, weet niet of dit waar is. Ik heb zelf ook nog niet geprobeerd om spellen zoals BF3/4 te spelen, omdat ik er niet veel verstand van heb en geen risico wil nemen.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Kijk die 750W wordt aangeraden omdat ze niet kunnen zien van welke kwaliteit jouw voeding is, deze seasonic heeft alleen maar kwalitatief zeer goede componenten en kan dus makkelijk die 520w leveren. Als je nu bijvoorbeeld een pricewatch: MS-Tech MS-N850-VAL van 850w koopt brand die alsnog keihard door als je daar iets van 500w uit zou willen halen.

Zo erg is jouw OCZ nu nog net weer niet, maar hij heeft wel een kans dat een van de condensatoren het een keer begeeft van daar ook dat mensen twijfelen over je voeding.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik dan wel spellen zoals BF3 op ultra settings kunnen spelen? Of zou dat een te groot riscio zijn?
Pagina: 1