Hulp gevraagd met Gigabyte gaming g1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkstriss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-11-2023
Sinds kort heb ik mijn eigen game pc samen gesteld en daarin zit een gigabyte Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD videokaart. Ik ben alleen niet van plan met deze build te gaan overclocken.

zie link voor meer info:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1615929

Nu luid mijn vraag:

Wat is het verschil tussen de normale clock snelheid en de standaard overclock snelheid? En moet ik mijn kaart (indien mogelijk met de geven build) eerst unlocken om gebruik te maken van de standaard overclock snelheid of is dit de snelheid waar deze kaart zo enzo op rund?

Mvg, John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Hoi, Je hoeft helemaal niets te doen om de standaard BOOST clock te draaien van 1329Mhz. Deze 'OC' regelt de kaart geheel zonder tussenkomst van jou zolang het TDP van 250w niet overschreden wordt (nagenoeg nooit ingame). Drivers op een schone windows install en klaar ben je. In sommige gevallen zal de kaart nog sneller gaan dan de aangegeven boostclocks. Ik heb ook de G1 sinds een paar weken en ben erg happy. In afterburner nog 25mV erbij en hoppa 1500Mhz core.. BAM!

*overigens is nieuwe topics aanmaken voor dit soort dingen niet gewenst, vraag het in het GPU OC topic, of doe net wat meer onderzoek, deze is in alle reviews makkelijk terug te vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door millman op 16-12-2014 21:47 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adrenalen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2023
millman, wat is je ASIC quality? :) ik haal 1522mhz door enkel men power limit op 112% te zetten
mine is 76.2

[ Voor 6% gewijzigd door adrenalen op 21-12-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik was meteen begonnen op +25mV, maar blijkt dat dat extra voltage niet helpt.. Ik zal eens kijken wat mn asic score is. Ik ben verder ook niet bezig geweest met het pushen van de kaart of de max te zoeken, maar dat komt nog wel in een later stadium..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Wat millman zegt.

Overigens zat ik ook met verbazing te kijken dat 110% power limit, +25mV, en constant 1.5GHz boost (MSI 970 dan). Meer voltage maakt geen... uit.

Je zou bijna zeggen dat niet gebruik maken van dit OC potentieel verloren kracht is! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adrenalen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2023
en als je geen goesting hebt om uit te zoeken wat je max is maar toch wil oc'en
zet gewoon in afterburner je power limit op max, core clock +100 en memory +250
die moet zeker stabiel zijn en je haalt er een pak meer uit!
Pagina: 1