Toon posts:

Overclock i5-4690k

Pagina: 1
Acties:
  • 3.168 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om mijn i5-4690k te overclocken. Normaal heeft deze processor een turbo van 3.9, maar ik wil m graag overclocken tot 4.2Ghz. Als koeling heb ik Thermalright True Spirit 140 Power. Ik heb echter nooit eerder een processor overclockt. Ik heb het een en ander bekeken en gelezen over overclocken en het idee dat ik ervan gekregen heb:

1. Zet de multiplyer op hoesnel je je processor wilt hebben (42 bij mij dus)
2. wanneer dit bij standaard voltage instabiel is zet het voltage omhoog. aangeraden voltages: 1.2 tot 1.3 volt (niet boven 1.3 volt gaan)

Hebben jullie misschien tips, op/aanmerkingen etc.?

Met vriendelijke groeten,
Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Allereerst, waarom wil je overclocken? Wat wil je bereiken qua performance (niet qua clockspeed). Het overclocken van een (snelle) intel cpu met 7% clock verhoging is relatief zinloos en zal je niet snel terug vinden in je performance ervaring.

Uiteindelijk komt het bij een Intel CPU erop neer dat je het doet omdat je het leuk vind om doen en gewoon omdat het kan. De basisregels zijn: goed stressen met de laatste prime95 of intel XTU minimaal 8 uur, onder de 90c houden en onder de 1,3v. Maar belangrijker nog is je zeer goed inlezen, uiteindelijk is de weg ernaar toe leuker dan het eindresultaat en met een beetje pech/geluk? (<-doorstrepen wat niet van toepassing is) wil je na de 4200Mhz meer, omdat het kan en voor je t weet sta je LN2 te gieten op een stuk hardware van 1000 euro en breek je records...

Maar voor een beetje performance? Meh... Even meer je best doen kerel ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
millman schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:58:
Allereerst, waarom wil je overclocken? Wat wil je bereiken qua performance (niet qua clockspeed). Het overclocken van een (snelle) intel cpu met 7% clock verhoging is relatief zinloos en zal je niet snel terug vinden in je performance ervaring.

Uiteindelijk komt het bij een Intel CPU erop neer dat je het doet omdat je het leuk vind om doen en gewoon omdat het kan. De basisregels zijn: goed stressen met de laatste prime95 of intel XTU minimaal 8 uur, onder de 90c houden en onder de 1,3v. Maar belangrijker nog is je zeer goed inlezen, uiteindelijk is de weg ernaar toe leuker dan het eindresultaat en met een beetje pech/geluk? (<-doorstrepen wat niet van toepassing is) wil je na de 4200Mhz meer, omdat het kan en voor je t weet sta je LN2 te gieten op een stuk hardware van 1000 euro en breek je records...

Maar voor een beetje performance? Meh... Even meer je best doen kerel ;)
nouja, ik wil het gewoon een keer doen :) en als dat extra performance oplevert is dat alleen maar fijn natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Hier hebben wij dus de uitgebreide overclock topics voor zoals in dit geval het Haswell LGA1150 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

Lees de startpost goed door en als je nog vragen hebt, graag daar verder.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Dit topic is gesloten.