Levensduur laserprinter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:24

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik zit even te kijken naar tweedehands laserprinters. Echter vraag ik me af hoe lang je kan verwachten dat een laser printer mee zal gaan. Nu heb ik er een op het oog, echter begrijp ik van de verkoper dat ie al meer dan 10.000 printjes ermee heeft gemaakt.
Met google kan ik geen directe levensduur achterhalen, wel dat dit model een "Monthly duty cycle
Up to 5000 pages" heeft en 150 pages per maand recommend. Echter als ik hier kijk: http://h20565.www2.hp.com...d=emr_na-c00219703#N10036 gaat de imaging drum van een goedkope HP laserprinter maar 20.000 prints mee. Maar dan zou deze printer dus na vier maanden al stuk gaan..Wat is realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De drum is een verbruiksartikel, dat heet dus niet "stuk" maar kan gewoon vervangen worden.
Alleen is het ding bij goedkope printers net zo duur als de hele printer, en is het dus een weggooiprinter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:24

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ja inderdaad. Maar wat is voor goedkope printer een redelijke levensduur? Als ik een tweedehands koop en er een nieuwe toner van 40 euro er in stop en hij stopt na 100 printjes omdat de de drum kapot is dan heb je een hoge prijs per pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vaak kan je een statusblad laten printen uit het menu met daarop de status van de toner en drum. Hier is vaak wel mee te bepalen hoeveel je er nog mee kan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"These supply/consumable life ratings are estimates only based on 5% coverage.
dat is zo ongeveer het belangrijkste.

toner blijft jarenlang goed
De drum is ook onderdeel van de tonercartridge. dus die heb je ook gelijk nieuw ... (als je een nieuwe cartridge koopt) maar maak eerst de oude maar op

Als je de printer wil testen

print een grey scale page
een ghosting page

en kijk ok je met de hand de toner er af kan vegen (fuser problemen)

mm losse drum op die pagina

maar welke printer heb ej dan. heeft die wel een losse drum ?

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 15-12-2014 22:44 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Er zijn zat lazer printers van een euro of 70-80 nieuw, waarom 2de hands? (Zag net dat je al een nieuwe hebt voor 50 euro).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02
Afgezien van verbruiksartikelen zoals drum en toner gaan laserprinters over het algemeen best lang mee. Verleden week nog een HP unit vervangen, had er 500.000 pagina's opzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kwa levens duur

ik heb 2 hp bakjes. 1 "nieuwe" van 7 jaar oid. en een oude van minimaal 15 jaar. die ligt op zijn kant achter een kast weg te stoffen. ik had deze dicussie met een goeie vriend. ik heb de pinter uit de hoek getrokken. aangezet. een pagina geprirnt en die kwam er gelijk haarscherp zonder problemen uit.

Dan is het idd wel mogelijk dat her rubber op verscheidende rollers slijt en of uitdroogt.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
Zelfde hier met een HP Laserjet 4100N uit +/- Januari 2002 werkt nog perfect 12/ 13 jaar.

Zit op een totaal van 328.128 Pagina's die die nu heeft geprint.

Gemiddelde dat hij print per toner is als volgt volgens het webminpanel:
Estimated Pages Remaining: 8582
(Based on this printer´s historical page coverage of null
Total Pages Printed: 1375

[ Voor 11% gewijzigd door Macsylver op 15-12-2014 23:44 . Reden: Lazerjet correctie :+ ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ow die pages remaining kun je resetten in het service menu, gaat meer om de fuser
http://www.laseredge.ca/servicemode.htm

die 4100n is niet stuk te lrijgen

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 15-12-2014 22:54 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Macsylver schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:50:
Zelfde hier met een HP Lazerjet 4100N uit +/- Januari 2002 werkt nog perfect 12/ 13 jaar.

Zit op een totaal van 328.128 Pagina's die die nu heeft geprint.

Gemiddelde dat hij print per toner is als volgt volgens het webminpanel:
Estimated Pages Remaining: 8582
(Based on this printer´s historical page coverage of null
Total Pages Printed: 1375
Een lazerjet nog wel. Die lazert structureel van het bureau af ofzo? :P :+

@TS: waarom kijk je naar tweedehands printers? De enige reden die ik me zou kunnen bedenken is als je eigenlijk maar weinig budget hebt en grote volumes verwacht of opties als een duplexer oid wilt
Laserprinters kosten tegenwoordig idd geen drol meer, en gaan ook jaren mee. Mijn Samsung kleurenlaser kocht ik een jaar of 3 geleden en heeft misschien 500 pagina's geprint in die tijd. En als ik hem aan zet doet ie het gewoon, zoals het hoort :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56
Je kunt een goedkope consumenten laserprinter in geen enkel opzicht vergelijken met een degelijke (klein)zakelijk model.

Ik heb een consumenten MFP en dat is een en al fragiel plastic, consumables voor kleine oplages, etc. Daarvoor ook wel een oude laserjet 4 of 5 gehad wat een brok degelijkheid was. Uiteindelijk had die wat servicing nodig aan rollers waar ik geen trek in had. Dat was echter na heel veel (goedkope) prints.

Zo'n fragiel ding moet je nooit 2e-hands kopen. Een semi-zakelijk model goedkoop opscharrelen voor de goedkope consumables als je wat meer print kan ik prima inkomen :)

Overigens doet de consumenten MFP het na 5 jaar nog prima. Zojuist is net de zwarte toner voor de 2e maal vervangen (5000+ prints) en de 3 kleuren toners voor het eerst (2000+ prints).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zelfde ervaring met die LJ's, heb er twee gehad, een monstergrote (als in: gebruikte het als salontafel 8)7 ) LJ3 die mechanisch prima bleef werken, maar gedumpt werd omdat het gewoon veel te groot was (en de papierlade wat gammel werd). Daarna ergens voor EUR 10 een oude Apple-rebadged LJ4+ gehad die het vijf jaar lang uithield tot de kat erin piste :+

Ondertussen gebruik ik zes jaar lang een Samsung SOHO-model met ingebouwde scanner (type even vergeten) en gezien we hier wel zuinig mee omgaan geen enkele reden om iets anders te kopen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Rukapul schreef op maandag 15 december 2014 @ 23:46:
Je kunt een goedkope consumenten laserprinter in geen enkel opzicht vergelijken met een degelijke (klein)zakelijk model.

Ik heb een consumenten MFP en dat is een en al fragiel plastic, consumables voor kleine oplages, etc. Daarvoor ook wel een oude laserjet 4 of 5 gehad wat een brok degelijkheid was. Uiteindelijk had die wat servicing nodig aan rollers waar ik geen trek in had. Dat was echter na heel veel (goedkope) prints.

Zo'n fragiel ding moet je nooit 2e-hands kopen. Een semi-zakelijk model goedkoop opscharrelen voor de goedkope consumables als je wat meer print kan ik prima inkomen :)

Overigens doet de consumenten MFP het na 5 jaar nog prima. Zojuist is net de zwarte toner voor de 2e maal vervangen (5000+ prints) en de 3 kleuren toners voor het eerst (2000+ prints).
Dat is wel jammer de meeste (en zeker de slijtagegevoelige) zijn namelijk heel makkelijk uitwisselbaar

https://www.google.com/se...jet+5+roller+kit&imgdii=_

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 16-12-2014 16:57 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
dion_b schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:40:
Ondertussen gebruik ik zes jaar lang een Samsung SOHO-model met ingebouwde scanner (type even vergeten) en gezien we hier wel zuinig mee omgaan geen enkele reden om iets anders te kopen.
Hier ook een soho Samsung, CLX-3185 sinds 2011 in gebruik en werkt nog steeds (nooit wat aan gedaan).
Hoewel er laatst wel een handvat is afgeknapt, door user abuse. Het is alleen niet te vergelijken met HP, Xerox, Ricoh oid hoor, zit bijv ook geen duplex unit op.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:13
Een soortgelijke zoektocht heb ik ook eens gehad: Welke 2e hands laserprinters zijn betrouwbare modellen?

Ik heb voor bij m'n ouders eens een LaserJet 4000T gekocht (groot bakbeest). Daarna een andere gehaald omdat de printer kuren ging geven. Die andere werd een LaserJet 1320N en die doet het nog wel goed. Tijdje terug een huismerk toner van 123inkt.nl voor gekocht. Alleen de rollers maken wat meer lawaai dan in het begin merk ik. Maar voor die incidentele e-tickets en verslagen die ermee worden geprint is het prima.

Hier thuis staat een LaserJet 1010 met een JetDirect 175x eraan. Printer was 15 euro (met volle toner), de JetDirect ook. Voor 30 euro dus een printer die het altijd doet. Die onbetrouwbare goedkope All-in-one inktcartridge zooi begin ik niet meer aan :r

Maar een nieuwe laserprinter is idd ook niet zo duur zoals al gezegd werd hierboven. Maar tweedehands blijft toch het goedkoopste. Beetje redelijk presterend nieuw model is vaak wel een 120 euro, terwijl je voor 50 ook een goedwerkende LaserJet kunt halen met een beetje goed zoeken.

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 16-12-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat voor kuren ? en heb je hem al weggegooid ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:13
Zit net dat topic even te lezen, en de drum begon te slijten (strepen op afdrukken). Nieuwe toner zou dat oplossen, maar omdat de printer ook wel wat kleiner mocht is er daarom een andere gekomen.

En is al weg idd (we praten over 3 jaar geleden ofzo :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:43
Hier staat een Samsung ML-1710P laserprinter aan een of andere oude SMC router met parallele poort aangesloten. Die combinatie draait inmiddels al een jaar of 12 probleemloos. Enige wat er gebeurd is papier bijvullen en toner vervangen als die leeg is. Printer ooit nieuw gekocht voor iets van 150 euro. Toners kosten iets van 50 euro (niet-origineel) en gaan 3000 pagina's mee volgens opgave. In de praktijk halen we zeker dik 2000 pagina's op een toner. Het apparaat heeft hier zeker 10.000 pagina geprint, naar mijn idee veel voor thuisgebruik en heeft zichzelf al lang terugverdiend.

Ik zou niet gaan klooien met gebruikte zakelijke laserprinters. Een nieuwe zwart-wit laserprinter is best betaalbaar tegenwoordig en dan kun je gewoon zorgeloos vooruit. Daarbij vraag ik mij bij zo'n bakbeest altijd af wat het standby verbruik is, bij een nieuwe, kleine laser is dat over het algemeen erg laag.

Voor kleurenprints staat hier een Brother MFC-6490CW A3 all-in-one, die bezit ik inmiddels ook alweer een jaar of 5 en werkt ook prima, al is een afdruk aanmerkelijk duurder. De twee vullen elkaar perfect aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ThinkPadd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:04:
Zit net dat topic even te lezen, en de drum begon te slijten (strepen op afdrukken). Nieuwe toner zou dat oplossen, maar omdat de printer ook wel wat kleiner mocht is er daarom een andere gekomen.

En is al weg idd (we praten over 3 jaar geleden ofzo :+ )
jammers :.. ;w

(er was een tijd tat ik dat ding tot op het bot in 16minuten helemaal uit elkaar kon trekkken en in elkaar kon zetten)

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 16-12-2014 17:12 ]

Iperf

Pagina: 1