Nieuwe stille pc 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

• kortsluiting
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-02 22:21
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Gamen op max settings en af en toe een filmpje kijken.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?1500 euro ,maar het komt niet op 100 euro aan.Wel wil ik er graag een mooie 24 inch monitor bij deze is wat prijzig, maar ben van plan hier een tijd mee te doen.
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model Toetsenbord en muis voor de rest heb ik alles nodig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?Ik volg dit forum al een tijdje en heb daardoor dit samengesteld.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI H97 GUARD-PRO€ 83,95€ 83,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1WD Green WD10EZRX€ 48,58€ 48,58
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 99,-€ 99,-
1Eizo Flexscan EV2455 Zwart€ 452,18€ 452,18
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 36,95€ 36,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 72,95€ 72,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.468,06

Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?Niet echt ,stilte en duurzaamheid hebben mijn voorkeur
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? Geluidsniveau en ook energieverbruik zo laag mogelijk,hij zal bijna continu aan staan.
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?nee zal ik niet gaan doen
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05:17
Voor een monitor zou ik even wachten op CES (6 t/m 9 januari), daar worden veel nieuwe monitoren verwacht waaronder leuke FreeSync en G-Sync modellen :).
Voor de rest is de CPU een klein beetje low-end, pak de Intel Core i5-4590. Omdat je niet gaat over-clocken is een Scythe Mugen 4 PCGH Edition beter geschikt als processorkoeler. Pak ook even een fatsoenlijke HDD, 2TB voor €75 en 3TB voor €97. Voor de rest een leuk lijstje.

Verwijderd

-

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2014 20:57 ]

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Balance schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:41:
Voor de rest is de CPU een klein beetje low-end, pak de Intel Core i5-4590.
Dat low-end valt wel mee, en die processor die je nu voorstelt is niet merkbaar beter. De Intel Core i5-4460 Boxed zal in alles (bijna) even goed presteren als een i5-4590, zeker in games ga je echt geen verschil merken. Waar je wél verschil gaat merken is in je portemonnee. Gewoon in je zak houden dus die centen :)

Als je harde cijfers wil: de i5-4590 is 0,1GHz sneller dan de i5-4460. Daar betaal je €20 meer voor. Het prijsverschil is gewoon niet met het prestatieverschil te rechtvaardigen.
Omdat je niet gaat over-clocken is een Scythe Mugen 4 PCGH Edition beter geschikt als processorkoeler.
De Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 zal het ook koel en stil houden, maar dan voor minder geld :9

Voor de rest een heel net lijstje, volgens mij heb jij je huiswerk goed gedaan d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Pwuts op 15-12-2014 21:06 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Ik heb er eigenlijk niet veel op aan te merken. Misschien kan je pricewatch: Asus Z97-P icm pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed, want er is nu een cashback gaande, waardoor je 50 euro terugkrijgt. Zo houdt je de optie om over te clocken open, terwijl je maar een paar euro meer betaalt.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05:17
MasterPrutser schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:04:
[...]

Dat low-end valt wel mee, en die processor die je nu voorstelt is niet merkbaar beter. De Intel Core i5-4460 Boxed zal in alles (bijna) even goed presteren als een i5-4590, zeker in games ga je echt geen verschil merken. Waar je wél verschil gaat merken is in je portemonnee. Gewoon in je zak houden dus die centen :)

Als je harde cijfers wil: de i5-4590 is 0,1GHz sneller dan de i5-4460. Daar betaal je €20 meer voor. Het prijsverschil is gewoon niet met het prestatieverschil te rechtvaardigen.

[...]

De Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 zal het ook koel en stil houden, maar dan voor minder geld :9

Voor de rest een heel net lijstje, volgens mij heb jij je huiswerk goed gedaan d:)b
Mijn harde cijfers gaan over de boost-clock, waar het echt om draait. Die is 0.3 GHz hoger, wat toch weer 10% is. 10% bijbetalen voor 10% meer performance is geen hele slechte deal in het CPU segment anno 2014. Bovendien wordt vPro, TSX-NI, SIPP en TET ondersteund, mocht je daar ooit nog eens gebruik van willen maken.

Maar die €50 cashback op die overclock optie van Honta is veel interessanter, dus neem die lekker :).

Voor de rest zijn we aan het mierenneuken over details wat betekend dat je een heel goed lijstje hebt :D.

Edit:
kortsluiting schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:05:
Bedankt voor alle snelle reacties.
Die cashback ga ik doen , even over die CES hoelang duurt het ongeveer voordat ze daarna op de markt zijn?
Als dat een maand is wil ik er wel op wachten,maar een half jaar word me te gortig. :P
AMD heeft gezegd dat er veel FreeSync monitoren op de markt komen in Q1 2015, waarvan de meeste op CES worden aangekondigd. Nvidia maakt dezelde claim over G-Sync. Dus in maart kan je in ieder geval een mooie FreeSync of G-Sync monitor kopen en waarschijnlijk al eerder. Als je nu nog een acceptabele monitor hebt is dat wellicht de moeite waard om even op te wachten.
De eerste G-Sync monitoren zijn trouwens al op de markt, maar nog behoorlijk prijzig door het gebrek aan concurrentie. Dat gaat dus in Q1 2015 veranderen.

[ Voor 24% gewijzigd door Balance op 15-12-2014 22:33 ]

• kortsluiting
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-02 22:21
Bedankt voor alle snelle reacties.
Die cashback ga ik doen , even over die CES hoelang duurt het ongeveer voordat ze daarna op de markt zijn?
Als dat een maand is wil ik er wel op wachten,maar een half jaar word me te gortig. :P
Pagina: 1