Beste medetweakers
Vorige zomer, in de laatste week van juli, heb ik zelf een gaming computer gebouwd omdat ik graag eens zélf een PC wou bouwen. Een setup met 3 schermen sprak me wel aan, zeker omdat ik wel eens graag racing games speel. Toen heb ik mijn PS3 verkocht en een PC gebouwd met de volgende specificaties.
Computer
Corsair 350D window versie met nieuwe fans van corsair (AF en SP)
i7 4820K quad-core, overklokt tot 4,5GHz en gekoeld door een Corsair H110
Asus ROG Rampage IV Gene X79 mATX moederbord
Corsair Vengeance Pro RAM, 16GB (4x4)
EVGA 780 TI SC ACX
Samsung 840 EVO 500GB
Corsair AX860 PSU met gesleevde kabels van BitFenix, de fan heeft nog nooit moeten draaien (onder 60% load draait deze niet, er is dus ook nog ruimte voor een extra GPU)
Bitfenix leds
de nieuwprijs voor dit alles was € 2.062,15 zonder verzend- en betalingskosten
Accesoires
3 Dell U2414H Full HD IPS monitors met een erg dunne rand, gekocht op de BV (met extra kabels)
Corsair K70 Azerty CherryMX Red toetsenbord
Corsair Raptor M45
Corsair MM200 Extended Edition
Bitfenix Alchemy LEDS
Windows 8.1 Pro (student)
3 games (Assetto Corsa (racespel), Battlefield 4 en Assassin's Creed IV: Black Flag)
de nieuwprijs voor dit alles was € 1.045,87
Hier vind je nog een excel-document met meer informatie (aankoopprijs, -datum, garantie)
https://www.dropbox.com/s...m%20Deli%C3%ABn.xlsx?dl=0
En uiteraard nog enkele foto's, helaas wel niet van de beste kwaliteit

Hoewel deze computer geweldig snel en stil draait, de 3 monitors perfect speelbaar kan renderen, en het een geweldige ervaring was om zo eens te kunnen spelen, denk ik er toch aan om een stapje terug te doen. Ik heb namelijk weinig tijd gedurende de schoolweken (universiteit) nog weinig tijd (en zin soms ook niet
) om te spelen en ik geloof dat ik de keren dat ik er op gespeeld heb deze semester op 1 hand kan tellen. Het begint een beetje te knagen dat er zo een pak geld daar staat te staan, zonder dat ik er iets mee doe. Daarom denk ik er aan deze te verkopen en een PS4 te kopen voor het beetje casual gamen dat ik nog zal doen de komende jaren.
Helaas heb ik geen enkel idee hoeveel ik nog voor deze PC kan krijgen, dus ik wou aan jullie vragen om eens een geschikte vraagprijs te posten. Ik heb ook geen idee hoe het zit met windows en die games eventueel over te nemen, misschien jullie wel? De monitors staan op onze BV maar kunnen gewoon doorgefactureerd worden. Naderhand komt deze ook in de Vraag & Aanbodsectie van Tweakers, maar als een van jullie misschien al geïnteresseerd is kan er natuurlijk wel al over gepraat worden.
Hartelijk bedankt!
Vorige zomer, in de laatste week van juli, heb ik zelf een gaming computer gebouwd omdat ik graag eens zélf een PC wou bouwen. Een setup met 3 schermen sprak me wel aan, zeker omdat ik wel eens graag racing games speel. Toen heb ik mijn PS3 verkocht en een PC gebouwd met de volgende specificaties.
Computer
Corsair 350D window versie met nieuwe fans van corsair (AF en SP)
i7 4820K quad-core, overklokt tot 4,5GHz en gekoeld door een Corsair H110
Asus ROG Rampage IV Gene X79 mATX moederbord
Corsair Vengeance Pro RAM, 16GB (4x4)
EVGA 780 TI SC ACX
Samsung 840 EVO 500GB
Corsair AX860 PSU met gesleevde kabels van BitFenix, de fan heeft nog nooit moeten draaien (onder 60% load draait deze niet, er is dus ook nog ruimte voor een extra GPU)
Bitfenix leds
de nieuwprijs voor dit alles was € 2.062,15 zonder verzend- en betalingskosten
Accesoires
3 Dell U2414H Full HD IPS monitors met een erg dunne rand, gekocht op de BV (met extra kabels)
Corsair K70 Azerty CherryMX Red toetsenbord
Corsair Raptor M45
Corsair MM200 Extended Edition
Bitfenix Alchemy LEDS
Windows 8.1 Pro (student)
3 games (Assetto Corsa (racespel), Battlefield 4 en Assassin's Creed IV: Black Flag)
de nieuwprijs voor dit alles was € 1.045,87
Hier vind je nog een excel-document met meer informatie (aankoopprijs, -datum, garantie)
https://www.dropbox.com/s...m%20Deli%C3%ABn.xlsx?dl=0
En uiteraard nog enkele foto's, helaas wel niet van de beste kwaliteit

Hoewel deze computer geweldig snel en stil draait, de 3 monitors perfect speelbaar kan renderen, en het een geweldige ervaring was om zo eens te kunnen spelen, denk ik er toch aan om een stapje terug te doen. Ik heb namelijk weinig tijd gedurende de schoolweken (universiteit) nog weinig tijd (en zin soms ook niet
Helaas heb ik geen enkel idee hoeveel ik nog voor deze PC kan krijgen, dus ik wou aan jullie vragen om eens een geschikte vraagprijs te posten. Ik heb ook geen idee hoe het zit met windows en die games eventueel over te nemen, misschien jullie wel? De monitors staan op onze BV maar kunnen gewoon doorgefactureerd worden. Naderhand komt deze ook in de Vraag & Aanbodsectie van Tweakers, maar als een van jullie misschien al geïnteresseerd is kan er natuurlijk wel al over gepraat worden.
Hartelijk bedankt!