Nieuwe desktop, ATX, geen videokaart/gaming/OC, niet te luid en niet te hongerig.
Lijkt dit iets?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis/tuin/keuken-PC (tekstverwerking, e-mail en internetten), ook wat development (VisualStudio) – niks overdreven. Iets tussen budget en mainstream is hiervoor wel geschikt, denk ik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht 666
zónder randapparatuur/assemblage/OS, maar mijn huidige lijst zit hier nu om en bij 570. Uiteindelijk te bestellen bij alternate.be ofzo
dus dan komt mijn huidige lijst wel ongeveer op de vooropgezette prijs uit. Er is wel wat rek, mits de nodige argumentatie :]
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Iiyama-monitor ProLite XB2485WSU-B1 (1920x1200, VGA, DVI, DisplayPort). Verder is er gigabit-ethernet met een ruime NAS en backups, dus alvast geen massa's lokale opslag nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
• Deze i5 heeft een lagere TDP, dat kan geen kwaad, he.
• Integrated graphics heb ik trouwens geen probleem mee en lijkt me prima.
• Een 8 GB RAM-kit zal allicht voldoende zijn, de selectie is DDR3-1600, CL8 8-8-24.
• Een toren met front-aansluitingen vooraan (niet bovenop).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en zuinig is altijd mooi meegenomen, maar dan liever zuiniger dan stil; onder belasting mag hij bv. gerust nog wat meer van zich laten horen, doch enkel en alleen dan.
Het geheel mag een tijdje meegaan, dus de voeding is ruim genoeg bemeten (kwaliteit/deterioratie), hoop ik?
Ga je overklokken?
Nee, hoeft hier niet.
Lijkt dit iets?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690S Boxed | € 206,99 | € 206,99 |
| 1 | ASRock H87 Pro4 | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Corsair Carbide 330R Zwart | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,51 | € 67,51 |
| 1 | be quiet! System Power 7 450W | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 96,- | € 96,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 570,- | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis/tuin/keuken-PC (tekstverwerking, e-mail en internetten), ook wat development (VisualStudio) – niks overdreven. Iets tussen budget en mainstream is hiervoor wel geschikt, denk ik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht 666
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Iiyama-monitor ProLite XB2485WSU-B1 (1920x1200, VGA, DVI, DisplayPort). Verder is er gigabit-ethernet met een ruime NAS en backups, dus alvast geen massa's lokale opslag nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
• Deze i5 heeft een lagere TDP, dat kan geen kwaad, he.
• Integrated graphics heb ik trouwens geen probleem mee en lijkt me prima.
• Een 8 GB RAM-kit zal allicht voldoende zijn, de selectie is DDR3-1600, CL8 8-8-24.
• Een toren met front-aansluitingen vooraan (niet bovenop).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en zuinig is altijd mooi meegenomen, maar dan liever zuiniger dan stil; onder belasting mag hij bv. gerust nog wat meer van zich laten horen, doch enkel en alleen dan.
Het geheel mag een tijdje meegaan, dus de voeding is ruim genoeg bemeten (kwaliteit/deterioratie), hoop ik?
Ga je overklokken?
Nee, hoeft hier niet.