Toon posts:

"Nieuwe" computer loopt vaak vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn excuses als dit niet het goede topic is.

Mijn computer loopt al heel lang vast. Dit gebeurt niet alleen terwijl hij in de game zit maar ook op normaal windows als ik bijvoorbeeld op facebook kijk. Dan loopt eerst Chrome vast daarna windows zelf en daarna stopt zelfs spotify met spelen.

Ik heb mijn computer al opnieuw geinstaleerd wat niet heeft geholpen. voor de rest ben ik wanhopig op zoek naar een oplossing.

Mijn computer compositie:

AMD FX-8350 4000 AM3+ BOX
SSD 120GB 450/450 V300 7mm SA3 KIN
Asro 970 Extreme4 970 FRG SA
Arctic Freezer 13
D3 8GB 1600-8 BX Tactica LP K2 CRU
MSI 2GB D5 X R9 270X Gaming BF4

Ligt het aan mijn computer?
Heb ik een fout ergens gemaakt?

Graag hulp!
Bij voorbaat dank! :*)

• Synthiman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09-2018
Probeer Firefox eens en installeer Chrome niet! Laat eens weten of dat werkt........

Verwijderd

Topicstarter
Synthiman schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:43:
Probeer Firefox eens en installeer Chrome niet! Laat eens weten of dat werkt........
Mijn hele computer loopt vast. Niet alleen chrome?
Maar zal het wel eens proberen ^^

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-11 21:44
Ik heb ook eens zo een probleem gehad en de cpu reseaten heeft dat voor mij verholpen.
Anders moet je ook eens MEMTEST86 draaien, dan kan je zien of je ram misschien aan het begeven is

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Onlangs heb ik een topic geopend over mijn systeem wat ook elke keer vastliep --> zelfde CPU ander moederbord, maar wel Asrock. :+

Check in ieder geval de volgende zaken:
- Geheugen: MEMTEST86 of soortgelijke tool (bovenstaande tip van McJawesome)
- SSD: HDDScan of soortgelijke tool
- Zijn al je drivers up to date? Controleer apparaatbeheer of er onbekende of conflicterende apparaten zijn.
- BIOS Update? Controleer of je BIOS up to date is en update deze zonodig (zie handleiding van je moederbord)
- Temperatuur / voltage controle: controleer je temperaturen en voltage in de BIOS (HW monitor) of gebruik hiervoor een tool zoals Speedfan.

Ga verder goed na wanneer het vastlopen gebeurt; is dit echt op een random moment of is er een 'gemene deler' aan te wijzen? Loopt hij bijvoorbeeld elke keer vast als je op een bepaald knopje klikt, naar een bepaalde website surft of hoor je dat je koele harder begint te draaien vlak voor het vastlopen? Dit soort informatie kan allemaal van belang zijn om het probeem te pinpointen. Bovenstaande tip van Synthiman is zo gek nog niet; zoals je het probleem bescrijft loopt eerst Chrome vast en daarna de rest. Het kan dus zomaar zijn dat Chrome een of ander conflict oplevert (geheugenfout?) en dat dit probleem zich daarna uitwaaiert over je andere applicaties... :Y)

Ga verder ook nog de volgende dingen na:
- Hoe oud is het systeem en hoe lang treedt dit probleem al op?
- Welke windows versie draai je?
- Wat voor voeding heb je? Heeft deze voldoende capaciteit? Na een aantal jaren worden de capacitors in de voeding beduidend minder en levert de voeding nog maar 70 / 80 % van de fabrieksopgave. *O*

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:05

FlyEragon

Alien Monkeys

Om alles wat betreft OS en programma's uit te sluiten kan je een Linux Live cd gebruiken om een paar uur daar in te rommelen, dan heb je al snel bepaald of het HW of SW is.

• Synthiman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09-2018
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:50:
[...]

Mijn hele computer loopt vast. Niet alleen chrome?
Maar zal het wel eens proberen ^^
Dat had ik ook zo begrepen. Hier ook een systeem gehad dat vastliep. Soms was het alleen Chrome. Soms de hele computer. Alles van Google verwijderd en het systeem was weer in orde.

Loopt je nieuwe computer ondertussen al?
Pagina: 1