Hulp nodig bij samenstellen nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• Keque
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2021
Hey allemaal, ik ben nogal een PC newbie en heb dus hulp nodig met het bouwen van mijn nieuwe PC. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want in mijn directe omgeving is er niemand die er echt verstand van heeft (ik ook niet) en het is niet een beslissing die ik zo 1, 2, 3 wil nemen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem wat ik zoek is vooral een gameplace maar er zal ook wat eenvoudiger designwerk op gedaan moeten worden. Ik ben van nature een retro gamer maar er zijn wel degelijk een aantal games die wat zwaarder zijn die ik graag op max settings wil kunnen draaien. Deze games zijn:
World of Warcraft (incl raids)
CS:GO
League of Legends
Hearthstone
PS2 emulatie (en ps1) (waar mogelijk)
Gamecube Emulatie (waar mogelijk)
en wat steam indie games die niet heel veel grafisch zouden moeten trekken (WoW LoL en CS:GO zijn de zwaardere games).
Ook wil ik het liefst op een zo hoog mogelijke kwaliteit streamen naar twitch/youtube.
Alhoewel ik nu nog maar 2 monitoren heb zou ik graag willen uitbreiden naar een set-up met 3 monitoren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb wel een maximum maar ik zou het graag zo goedkoop mogelijk willen houden met de eisen die ik heb (zie hieronder) en als ik het een beetje goed begrepen heb zijn de power eisen van de PC waar ik naar op zoek ben niet heel erg hoog.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een versie van windows 7 en 2 monitoren en muis/keyboard dus die zijn niet bepaald nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben mij bewust van het hoge geheugen gebruik van browsers zoals chrome en aangezien ik van plan ben (en sowieso nu ook al) veel te gaan multitasken denk ik dat ik iig genoeg ram nodig heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merk wensen.
Wel voorkeur voor de
Fractal Design Define R4 (Black Pearl) ATX Mid Tower Case (lekker simpel en sexy)
en
Crucial M500 480GB 2.5" Solid State Drive (ik heb een 2de computer met opslag capa. voor media dus niet nodig in deze build)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte wordt bepaald door de kast (zie hierboven)
Het liefst zo stil mogelijk en als het kan ook een beetje energie zuinig. Energie zuinig is echter geen must, eerder een plus.

Ga je overklokken?
Ik denk dat overclacken niet nodig is maar als de optie er is voor "een paar euro meer" dan houdt ik mijn opties graag open.

Verder nog:
Ik ben vooral vrij soepel mbt advies, zoals boven al gezegd ik ben hier niet heel bekend mee en alhoewel ik wel gegoogled heb links en rechts heb ik meer vertrouwen in jullie.
Mochten er nog vragen zijn, ik houd dit topic in de gaten dus stel ze gerust.

Bij voorbaat dank, Keque

**EDIT**

Ok het grootste probleem dat ik tegenkom mbt zelf een systeem in elkaar zetten is dat ik het gevoel heb dat alles een beetje heel erge overkill is voor wat ik wil doen, de laatste keer dat ik een nieuwe triple A game heb gekocht kan ik me niet herinneren.

reviews: Desktop-BBG: september 2014
reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014

zijn voorbeelden van zulke lijsten, zeker geschikt voor wat ik wil doen maar ik heb het gevoel dat het wel wat overkill is...

Denk aan 1 van deze builds zonder de SSD en HDD maar met de Crucial M500 480GB 2.5" Solid State Drive.

Dus wat ik me afvraag is mbt tot wat ik ermee wil doen zijn er goedkopere opties aan te raden? of raden jullie in het algeheel nog meer inkorten op het budget gewoon af?

[ Voor 14% gewijzigd door Keque op 15-12-2014 10:52 . Reden: Lijstje toegevoegd ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier dus ook al een eigen opzetje.Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guides.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken waarmee er vast een mooi systeem in elkaar te zetten is. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

• Keque
Mainpost ge-edit

[ Voor 79% gewijzigd door Keque op 15-12-2014 10:38 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Wat denk je hiervan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 216,95€ 216,95
1Gigabyte GA-Z97P-D3€ 65,95€ 65,95
1Gigabyte GV-R928WF3OC-3GD€ 189,95€ 189,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,95€ 88,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 36,95€ 36,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Crucial MX100 512GB€ 185,97€ 185,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 901,72

- Ik heb een K-CPU en goedkoop Z97 moederbord genomen zodat je kan overklokken, pakweg tot 1,2V (meer zou ik niet doen met dit moederbord). Hiermee zou je ongeveer tot 4,4GHz moeten geraken (hangt af van de CPU die je krijgt) Extra CPU-kracht is wel handig als je wilt emuleren.
- Ik heb vooral bespaard op de GPU. De games die je gaat spelen zijn immers grafisch niet zo veeleisend en dus heb je geen dikke GPU nodig. (al zit je met deze nog steeds ruim boven het gemiddelde hoor. ;) )
- Een goede CPU koeler voor stilte en overklokken.
- Ik heb de nieuwere versie van de Crucial SSD genomen. Die is sneller en goedkoper en zou even betrouwbaar moeten zijn. ;)
- Als je een DVD of zelfs Blu-ray speler wilt, moet je die wel nog toevoegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Robbedem op 15-12-2014 20:26 ]

• Keque
Hartstikke bedankt voor de reply, DVD speler heb ik nog wel liggen dus komt wel goed. Denk dat ik hem maar in de bestelling ga gooien.