Toon posts:

ProMontage pc op Windows 7 64bit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk als freelance spotter voor veel av bedrijven en monteer clips van a tot Z.

Ik kom van Apple Mac en wil goedkoper werken. Vandaar win7 64bit ultimate. Pc wordt gebruikt voor intensieve videomontage.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Max. 1000 euro
Bij voorkeur Intel i7
Snel opstarten, dus een kleine snelle sd, 16 of 32 GB intern geheugen.
Stille voeding.
Nvidia videokaart
Wil er drie jaar mee kunnen werken.
Ik heb nu een HP Z400. Maar de hardware is achterhaald na 4 jaar.
In principe is staand voldoende.

Wie wil me helpen? Ik heb het forum al eens bekeken en kom tot de conclusie dat een pc erg gericht is op persoonlijk gebruik.

Will :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2014 12:22 . Reden: Incompleet ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier dus ook al een eigen opzetje.Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guides.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken waarmee er vast een mooi systeem in elkaar te zetten is. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

/edit: verder is het wel handig iets meer over je workflow te vertellen. Wat gebruik je aan software, wat zijn (softwarematig), je voornaamste bezigheden etc...

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 14-12-2014 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Doe ik.

Processors Intel Core i5-4590 Boxed
Processorkoeling Cooler Master Hyper 212 EVO
Moederborden MSI H97M-G43
Geheugen intern Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Videokaarten NVidiaGeforce K2200
Solid state drives Crucial MX100 256GB € 89,99
Interne HD Seagate Desktop HDD, 2TB € 67,99
Behuizingen Fractal Design Define R4 Pearl Black € 87,-
Voedingen Cooler Master V550 Semi-Modular € 78,-

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Waarom een Quadro GPU? Menig gaming GPU levert meer kracht voor videobewerking.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:06:
Waarom een Quadro GPU? Menig gaming GPU levert meer kracht voor videobewerking.
Het probleem is dat ik het gewoonweg niet weet. Altijd met Apple gewerkt, maar collega's geven al aan dat andere pc's ook oké zijn. Vandaar dat ik deze vraag uitzet op dit forum. Er is hier zoveel kennis en kundigheid. En ik zag dat je zelf een Imac persoon bent, dus je snapt het dilemma en kostenplaatje😄
Dit werd geadviseerd.
Will

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2014 14:32 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
En dit?
br00ky schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:20:

/edit: verder is het wel handig iets meer over je workflow te vertellen. Wat gebruik je aan software, wat zijn (softwarematig), je voornaamste bezigheden etc...

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

iMac <3

Waarom had je destijds voor een Mac gekozen? Misschien vanwege het OS, de service, ondersteuning...

Als je wat behendigheid hebt rond PC's, zou je er misschien eens over na kunnen denken om een Hackintosh te bouwen? Een wat? Een Hackintosh? Ja, dat is eigenlijk een zelfbouw PC, waar je OS X op installeert. Hierbij moet je er wel héél goed op letten dat de componenten ook daadwerkelijk ondersteund worden.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dit blijkbaar niet op de iPad doen, 😉. Dan zie je blijkbaar eea overzet hoofd.
Even kort over alles, ik ben editor van beroep die al jaren op de Mac werkte icm Avid mediacomposer. Maar de dure softwarecombinaties maken dat ik de overstap maak naar Windows.
Ik ga werken met Windows 7. Sony Vegas 13 suite+, Adobe media encoder en coreldraw en alles 64 bits.

Het is fulltimewerk waarbij ik best wel een serieus beroep doe op het systeem.
Ik wil ook niet meer terug naar Apple, juist omdat de software opnieuw aangeschaft miet worden en de ondersteuningen inmiddels verlopen.
Terug naar de basis.
Hebben jullie hier genoeg informatie mee? Vragen staat vrij 😄
Will

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:24
Ik denk dat je met dit lijstje al een eind komt..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 309,95€ 309,95
1MSI H97M-G43€ 74,95€ 74,95
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB OC€ 131,61€ 131,61
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,-€ 70,-
1Cooler Master Silencio 352€ 48,-€ 48,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 132,95€ 132,95
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 50,-€ 50,-
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 937,06

Kleine, compacte kast met geluidsdemping. Een Intel i7 processor gepaard met 16GB werkgeheugen voor snel videobewerken op een M-ATX moederbord die in de kast past en beide ondersteund. Een kwaliteitsvoeding met genoeg vermogen om het systeem te laten draaien, één SSD om het besturingsysteem en andere software snel te laten starten en één HDD voor opslag.

Het enige waar ik nog niet over uit ben is de extra videokaart, of je deze wel of niet nodig bent qua bewerken, aangezien de Intel i7 processor ook al over een grafische chip beschikt.

Verwijderd

Topicstarter
Apart, dit ziet er spannend uit.
Ik speel nog met de gedachte om een Nvidia k2200 te plaatsen.
Als er een montage klaar is, en ik doe de nabewerking met Sony hitfilm. Ik moet dan 'live' de montage kunnen zien. Momenteel monteer ik in HD, maar 2K komt eraan.
Will

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
K2200 is weggegooid geld, je hebt geen pro koort nodig voor vegas

specs

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:13:
K2200 is weggegooid geld, je hebt geen pro koort nodig voor vegas
Ook niet voor hitfilm? Dat zou aardig wat schelen😄😅

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De tech specs zeggen:
GPU-accelerated video processing and rendering requires an OpenCL™-supported NVIDIA®, AMD/ATI™, or Intel® GPU with 512MB memory; 1GB for 4K.
Gewoon een gamekaart in zetten dus. Meer power voor je geld.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 14-12-2014 22:39 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel, ik ga aan de slag.
Super reacties en erg leerzaam😄
Will

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2014 07:58 ]

Pagina: 1