Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-07 19:24
Beste allemaal,

Sinds een paar dagen ben ik bezig met het schakelen van lampen via de Raspberry Pi met een (nieuw) setje stopcontacten van de Action (merk 'Eurodomest'). Het gaat dan om een setje van deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/33114425/2014-10-18%2015.11.08.jpg

Op deze Tweakblog komt deze set ook naar voren. Inmiddels heb ik het geheel werkend, maar ik kan slechts kiezen uit twee opties: schakelen met de Pi of met de afstandsbediening. Nu was het idee om de afstandsbediening te koppelen en daarna gewoon met de Pi te bruteforcen op alle combinaties.

Het probleem is alleen dat ik geen idee heb welke letter- en cijfercombinaties er mogelijk zijn. Als ik G 30000 doe, dan leert het stopcontact nog steeds. Het kan toch niet zo zijn dat er zo gigantisch veel combinaties mogelijk zijn?

Heeft iemand misschien een idee van een range (A - H en 0-999 bijvoorbeeld) of iets dergelijks? Als ik een script wil schrijven om te bruteforcen moet ik wel de grenzen kennen.

Of misschien heeft iemand anders een oplossing? :)
Ik heb helaas geen RF ontvanger, dus dat is geen optie helaas.

Ik gebruik de library van de Tweakblog (wiringPi) en deze zender.

Ik hoor graag van jullie!

Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Een echte tweaker blijft natuurlijk niet stilzitten. :)
Ik heb een HTML + PHP script (quick & dirty) in elkaar gegooid dat alle combinaties langsgaat, maar de schakelaar gaat niet aan, hoewel volgens deze manual de range goed zou moeten zijn.

HTML, op de client:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
    </head>
    <body>
        <iframe id="frame" style="display: none"></iframe>
        <span id="status"></span>
        <script>
        var letters = [ 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 'A', 'B', 'C', 'D', 'E', 'F', 'G', 'H' ];
        var baseUrl = 'http://192.168.0.28/';
        var currentNumber = 0;
        var currentLetter = 0;
        var startNumber = 0;
        var endNumber = 16;

function loadPage()
        {
            document.getElementById('status').innerHTML = 'Trying ' + letters[currentLetter] + ' ' + currentNumber;
            document.getElementById('frame').src = baseUrl + '?letter=' + letters[currentLetter] + '&number=' + currentNumber;

currentNumber++;

if (currentNumber > endNumber)
            {
                currentNumber = startNumber;
                currentLetter++;

if (currentLetter >= letters.length)
                {
                    document.getElementById('frame').removeEventListener('load', loadPage);

document.getElementById('status').innerHTML = 'Done trying.';
                }
            }
        }

window.onload = function()
        {
            document.getElementById('frame').addEventListener('load', loadPage);

loadPage();
        }
        </script>
    </body>
</html>

PHP, op de Pi:
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?php
if (isset($_GET['letter']) && isset($_GET['number']))
{
    echo exec('sudo /var/wiringPi/wiringPi/lights/kaku ' . $_GET['letter'] . ' ' . $_GET['number'] . ' on');
}
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kun je de stekkerdozen niet gewoon koppelen aan beide devices (Pi en AB)? Dat kan met de KlikAanKlikUit ontvangers wel.

Ik heb die Intertek ontvangers ook trouwens, gebruik ze met Domoticz + RFXCOM transceiver. Ik stuur ze via het 'ARC', dat is het oudere KlikAanKlikUit protocol (die met instelwieltjes op de ontvanger). In principe is daarmee het aantal mogelijkheden beperkt, geloof tot 255 ofzo.

Misschien heb je wat aan deze post: http://www.domoticz.com/f...=17&t=3326&p=24384#p26224

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Bedankt voor je reactie. Het probleem is dat wanneer ik een stopcontact in learning modus zet, dan kun je de afstandsbediening koppelen, óf de Pi, want na een ontvangen signaal gaat het stopcontact weer uit de learning modus. Op deze manier kun je gewoon maar één device tegelijk koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Zijn er misschien nog andere mensen met ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Kun je de afstandsbediening niet ontvangen op de Pi, en de Pi vervolgens het gewenste commando laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Ik denk dat dat wel mogelijk is. Met deze ontvanger zou dat i.c.m. Pilight moeten werken. Het vervelende is alleen dat precies deze ontvanger hier staat en daarbij staat dat de range zeer beperkt is, terwijl op iPrototype zelf staat dat onder ideale omstandigheden (die je nooit bereikt) het bereik 150m is. Wat moet ik geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Geen idee, ik heb een RFXCOM transceiver waarmee ik die Action units aanstuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Zou je me die link kunnen sturen waar ik dat eventueel zou kunnen kopen?

Edit: n.v.m., dit is een apart apparaat. Het liefst heb ik een receiver die ik rechtstreeks op de Pi kan aansluiten.

[ Voor 45% gewijzigd door Alphyraz op 22-12-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Zoek op Google even op 'rfxcom rfxtrx433e'. Niet schrikken van de prijs :X Werkt echter wel perfect. Ik gebruik het met Domoticz - Open source domotica systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je pilight gebruikt kan je gewoon het raw commando van de afstandsbediening opvangen.

Is dat niet precies wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Dat is inderdaad exact wat ik wil, maar ik heb alleen een zender en geen ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een ontvangertje op ebay kost geen pukkel (zorg dat je een super heterodyne versie hebt). Knoop deze aan je pi, installeer pimatic en je kunt alles doen wat je wilt.
Persoonlijk vind ik KaKu beter reageren dan deze goedkope ontvangers. Heb met deze meer misses, met KaKu nooit last van.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Heterodyne versie. Ik ben niet echt een pro op dat gebied. :p
Om het simpel te houden, denk je dat degene van iPrototype voldoet, of raad je me dit af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Kun je met pimatic/pilight niet een slave device toevoegen? Bij Domoticz kan dat wel, zie blz 27/28 van de handleiding: http://www.domoticz.com/DomoticzManual.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Hmm, ik zie de transmitter (gewoon een iPrototype dingetje) niet tussen de supported apparaten staan.
Zou dit dan wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Niet rechtstreeks, al kan het volgens mij wel, zie de posts van Matis: Domoticz - Open source domotica systeem

Maar het ging mij meer om het principe. Dat als je de afstandsbediening op je Pi ontvangt, dan kun je met de Pi weer een commando uitsturen waar je ontvanger naar luistert. Zoiets moet ook vast zelf met pimatic/pilight ofzo te maken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alphyraz schreef op woensdag 24 december 2014 @ 18:48:
Heterodyne versie. Ik ben niet echt een pro op dat gebied. :p
Om het simpel te houden, denk je dat degene van iPrototype voldoet, of raad je me dit af?
Die van iprototype doet het wel, maar voor minder geld heb je betere bij ebay.
Gewoon zoeken op RF 433 super Heterodyne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Bedankt voor jullie advies. Domoticz laat ik liever even achterwegen, ik maak liever iets helemaal zelf voor dit project. :)

Kunnen jullie me raad geven over deze ontvanger?
http://www.ebay.nl/itm/Su...ain_0&hash=item4169210e8a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Niet smis mee, zo te zien een standaard receiver

Pagina: 1