Ik ben net langs de MM geweest en heb een aantal muizen en toetsenborden bekeken en een beetje gevoeld wat ik nou precies het fijnste vind. Het aanbod was niet heel groot maar ik denk dat ik nu wel ongeveer weet wat ik wil hebben.
Bij de muizen ben ik eigenlijk meteen naar de Logitech muizen gegaan, ik heb de andere (waaronder Razer) wel in mijn handen gehad. Maar aangezien ik zelf en ook op internet heel veel goede ervaringen lees over de Logitech muizen, ben ik die dus gaan bekijken.
Deze muizen lagen in de winkel:
Logitech G502 Proteus Core Tunable
Logitech G402 Hyperion Fury
Logitech G600 MMO Gaming Mouse
En nog een paar draadloze, maar die heb ik overgeslagen.
De Logitech G502 vond ik het fijnste in de hand liggen, er zitten aardig wat knopjes aan maar dat vond ik niet storend. Ik vond het imo fijner in de hand liggen als de G402. Wat best raar lijkt aangezien er op de G502 meer toeters en bellen op zitten. Maar dit kan lijkt mij alleen maar goed van pas komen als ik me er niet aan stoor en regelmatig games speel op mijn PC.
De G600 vond ik niet relaks, al die knopjes aan de zijkant vond ik niet fijn. Is ook meer een muis voor een MMO speler denk ik.
Dan heb je nog natuurlijk de G5 G500 en de G500S, die lagen beide helaas niet in de winkel. Als ik een keuze tussen de G5 en G500 moest maken, zou ik voor de G500 gaan. Alleen omdat er iets meer knopjes (en omdat hij volgens mij iets nieuwer is?) De G500S lijkt me dan weer minder omdat de knopjes aan de zijkant imo te dicht op elkaar zitten, en ik denk dat als ik ben aan't gamen en ik zou die knopjes gebruiken ik heel snel het verkeerde knopje induw.
Dan moet ik dus een keuzen gaan maken tussen de G500 en de G502. Als ik nu zelf moet kiezen zou ik gaan voor de G502, ik vond hem lekker in de hand liggen en de knopjes die eraan zaten vond ik niet storend en het leek me zelfs wel handig allemaal. Zoals gezegd heb ik de G500 niet in mijn hand kunnen nemen maar ik vind de G502 er ook wat mooier uit zien.
Toetsenborden vind ik nog steeds wat lastiger. Ik weet ook even niet meer goed welke toetsenborden ik nu allemaal getest heb, maar ik vond het allemaal wel lekker typen eigenlijk. Ik denk dat het mij niet zoveel uitmaakt wat voor een switch erop zit. Ik denk dat een middenmaatje om het zo maar even te noemen ideaal is voor mij. Dat zou ik dus moeten gaan voor de brown switches denk ik?
De Corsair Vengeance K70 lijkt me een leuk toetsenbord, maar als ik dan bijv. kijk hier op tweakers.net:
http://tweakers.net/categ...ytIjVUSooykxO9c3MU7IyqAUA
Dan zie ik 2 verschillende versie's staan, Cherry MX Brown en Cherry Red. Zoals ik net al zei denk ik dat ik beter voor de brown switches kan gaan. Maar ik zie dat er geen reviews bij staan en dat de meeste dus voor de Cherry Red gaan, en dat brengt me dan weer meteen heel erg aan het twijfelen.
De K95 lijkt me ook weer een leuk toetsenbord, vooral de extra knoppen aan de linker-kant kunnen weer goed van pas komen onder het gamen, maar dan ben ik weer bang dat ik me daaraan ga storen op een gegeven moment. De K65 heeft geen numpad, ik zei eerder dat me dit niet heel veel zou uitmaken maar ik vind het toch fijner als dit er wel op zit. Dan zou mijn keuze dus vallen op een van de K70's
De Ducky DK9008 Shine 3 vind ik persoonlijk iets minder mooi als de Corsair K70 en is volgens mij ook iets prijziger. Ik zou dan dus eerder voor de Corsair gaan afgaande op de ervaringen die ik tot nu toe gelezen heb. De toetsenborden van Cooler Master vond ik ook minder mooi, ik vind het er te simpel uit zien:P klinkt stom maar ik heb liever een toetsenbord met wat meer design.
Nogmaals sorry dat ik zo onduidelijk ben geweest, ik heb het idee dat ik jullie het gevoel gaf dat ik niet zo veel wou uitgeven omdat ik zei zo goedkoop mogelijk. Maar zo bedoelde ik het niet, ik heb dus best een redelijk budget en ik hoop dat jullie me nu een beetje goed kunnen helpen met mijn keuze.
Voor nu zou ik dus gaan voor de Corsair K70 (welke versie moet ik nog even uitvogelen), en de Logitech G502.