Gaming toetsenbord + muis

Pagina: 1
Acties:

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-01 09:46
Ik speel sinds deze week DayZ en ik zoek voor mijn kerst-cadeau een gaming toetsenbord + muis
Ik heb er zelf weinig verstand van dus ik weet niet goed waar ik op moet letten. Ik weet wel dat Razer over het algemeen het beste merk is. Welk gaming toetsenbord + muis raden jullie mij aan om te kopen?
Het liefste zo goedkoop mogelijk natuurlijk, ik blijf een Nederlander :>

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Er is genoeg te vinden, eerst even je huiswerk doen voor je hier je vraag neerdumpt:

Het grote mechanische toetsenborden topic

Gamingmuizen [Deel 2]

en zo zijn er nog wel meer topics op tweakers en google is ook ideaal! ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 10-12-2014 17:50 ]

39

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Razer zou ik heden ten dage niet meer als beste keyboardmerk zien, gezien ze toch echt goedkopere switches gebruiken dan de concurrentie (of je moet nog ergens een 2013 model op de kop tikken met echte Cherry MX).

Voor betaalbaar mechanisch, kijk eens naar Ducky of Cooler Master.

• GluonC
Fietsbel schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:49:
Er is genoeg te vinden, eerst even je huiswerk doen voor je hier je vraag neerdumpt:

Het grote mechanische toetsenborden topic

Gamingmuizen [Deel 2]

en zo zijn er nog wel meer topics op tweakers en google is ook ideaal! ;)
Heb beide teksten nagelezen, maar het is voor mij allemaal code-taal, ik begrijp er vrij weinig van.
Heb nog steeds geen idee waar ik nou precies op moet letten. |:(
TERW_DAN schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:56:
Razer zou ik heden ten dage niet meer als beste keyboardmerk zien, gezien ze toch echt goedkopere switches gebruiken dan de concurrentie (of je moet nog ergens een 2013 model op de kop tikken met echte Cherry MX).

Voor betaalbaar mechanisch, kijk eens naar Ducky of Cooler Master.
Dankjewel (Y) van het merk Ducky heb ik nog nooit gehoord, zegt misschien genoeg over hoeveel verstand ik ervan heb:')
Ik denk dat ik deze week beter eens langs de Mediamarkt kan gaan, en me iets beter verdiepen want het zit allemaal wat ingewikkelder in elkaar als ik had gedacht.

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-02 19:48
ik heb zelf eens een gebruikte Logitech G5 gekocht die beviel zo goed dat ik een G500 (opvolger) gekocht heb, deze bevalt mij nog steeds erg goed.
Ik het een corsair K70 toetsenbord maar die beveel ik niet per definitie aan, voor gamen is het wel fijn maar voor chatten en kantoorwerk is het wat minder vind ik. Je kan het beste even naar een grote computerwinkel gaan (die waar Louis van Gaal ooit reclame voor maakte) en kan probeer je het even uit door er met je vingers op te klikken en iets te typen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zo goedkoop mogelijk en mechanisch gaan niet echt lekker samen. Het zal zeker prettig typen, maar, of het nou een meerprijs van minimaal 50 euro waard is, hangt echt van persoon tot persoon af.

Muizen zijn zeer persoonlijk, oa. door je grip, grootte van je handen, licht of zwaar etc etc. Voel er gewoon eens een paar in de Mediamarkt ofzo. Logitech maakt overigens wel muizen die 90% van de mensen kan waarderen qua grip.

Wil je echt lekker weinig aan jezelf besteden, dan is pricewatch: CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo een erg leuk setje voor de prijs. Verlicht tobo en een niet al te afschuwelijke muis.

People as things, that’s where it starts.

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02-2025
Waarom heeft iedereen het over een mechanisch toetsenbord? Hij zegt duidelijk dat hij het zo goedkoop mogelijk wil hebben, dan moet je niet richting mechanische toetsenborden gaan kijken, zijn over het algemeen vrij prijzig.

Razer is trouwens al lang niet meer "het beste merk" als het dit überhaupt ooit geweest is. Verschrikkelijk gehypet en onbetrouwbaar spul + nog eens veel te duur voor wat je krijgt. Het ziet er wel altijd leuk uit, maar dat is geen garantie voor kwaliteit jammer genoeg.

Logitech is altijd heel degelijk en heeft zeer goede garantie service. De pricewatch: Logitech G500 muizen zijn zeker een aanrader. Je kan hiervan zelf het gewicht aanpassen en de ergonomische vorm is voor heel veel mensen de ideale grip.

Toetsenborden zijn wat lastiger er is hier heel veel keuze en hangt veel af van wat je verwacht. Wil je veel macro toetsen? Wil je een numpad? Moet er verlichting inzitten?

Misschien makkelijk om wat meer informatie te geven over je wensen en eisen, dan kunnen we wat gerichter met je meezoeken.

Trouwens ik zou sterk afraden om iets in de Mediamarkt te kopen of hier om advies te vragen. De medewerkers in de Mediamarkt hebben hun eigen targets en producten die ze moeten promoten. Ze gaan geen objectieve mening kunnen geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Ubahnub op 11-12-2014 09:07 ]

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Mechanisch is leuk, maar betaalbaar/degelijk, bijvoorbeeld een Quickfire + Alcor/Mizar (prijs-kwaliteit van CM blijft uitstekend, veel product met die 2 dingen) ga je alsnog richting de 120 euro. Een Devastator zoals hierboven genoemd is een goedkoop alternatief wat er wel game-y uit ziet, maar pak dan direct de Octane, net een betere muis en meer key rollover op het kb.

De vraag blijft wat je uit wil geven, want een goede muis is goud waard, maar kost je gewoon wat centen.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:53

NoFearCreations

3DPrint the world!

Volgens mij vraagt de TS nergens om een mechanisch toetsenbord? Voor casual gamen is dat ook nergens voor nodig.

---RAWE CEEK!!!---

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
NoFearCreations schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:46:
Volgens mij vraagt de TS nergens om een mechanisch toetsenbord? Voor casual gamen is dat ook nergens voor nodig.
klopt. maar geeft ook nergens aan dat hij casual gamer is. misschien is hij wel hardcore gamer heeft een uitkering en doet niets anders dan gamen eten en slapen. wie weet. en hij heeft ook niet echt een budget misschien kan hij makkelijk 150 euro voor de keyboard en 100 voor de muis. alleen is goedkoper wel fijner. dus een incomplete OP. tja dan duurt het lang eerst een goed antwoord krijgt.

[ Voor 36% gewijzigd door loki504 op 11-12-2014 11:56 ]

• GluonC
Sorry ik ben inderdaad een beetje onduidelijk geweest.
Ik ben best bereid om te veel te betalen voor een toetsenbord + muis. Voor een toetsenbord zou ik maximaal €150 willen uitgeven, en voor een muis €100. Maar het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Als er bijv. een toetsenbord is van €80, die maar net ietjes minder is dan een toetsenbord voor €150. Dan zou ik eerder voor het wat goedkopere toetsenbord gaan. Ik game wel heel veel, voornamelijk op de console maar ook best veel op de PC. Ik zit ook veel op forum's enzo, dus het moet wel een beetje lekker kunnen typen.
Ik heb niet echt heel veel eisen eigenlijk. Als het maar gewoon lekker speelt, maar zoals jullie zelf eigenlijk al aangeven is dat ieder voor zich. In principe ben ik wel tevreden over het toetsenbord wat ik nu heb, alleen de muis reageert niet meer zo goed. Ik gebruik nu deze: http://support.logitech.com/en_us/product/3481
Ik weet niet of dat een gaming toetsenbord + muis is:p Maar ik heb er wel 3jaar plezier van gehad. Maar nu vind ik het tijd voor iets anders, zeker nu ik dagelijks DayZ speel en ik vooral een fatsoenlijke muis wil hebben. Numpad gebruik ik eigenlijk niet zo heel veel, ik zou het dus denk ik niet héél erg vinden als dit er niet zou opzitten, maar heb het liever wel erop. Denk meer omdat ik het gewend ben en altijd een numpad op mijn toetsenbord heb gehad. Terwijl ik het zoals ik al zei niet tot nauwelijks gebruik. Verlichting in het toetsenbord zou ik wel leuk vinden, toch een leuke extra. Maar ik zou het dan ook fijn vinden als er de optie zou zijn om de verlichting aan te passen, en/of uit te schakelen. Ik kijk ook heel veel films via mijn PC en ik kan er dan niet tegen als er LED-licht brand, daar stoor ik me dan heel snel aan. Dus het zou fijn zijn als ik de verlichting van het toetsenbord dan kan uitschakelen. Ik heb tot nu toe al heel veel aan jullie advies gehad, maar ik hoop jullie zo een beetje meer geïnformeerd te hebben over wat ik nu precies wil en wat mijn eisen zijn. Ik ga morgen wel nog even langs de MM, niet om advies te vragen (want daarvoor kan ik beter op tweakers.net zijn, en vragen aan mensen die er echt verstand van hebben), maar puur & alleen om even te kijken en te voelen wat ik nou precies het fijnste vind. Een gaming muis waar heel veel knopjes aan zitten lijkt me dan bijvoorbeeld weer niet zo heel fijn, terwijl ik dat op een toetsenbord altijd wel handig vind.

• Ubahnub
Ik wist niet dat je zo'n groot budget had! :D Dat maakt het een stuk makkelijker.

Voor 250 euro kan je een hele leuke combinatie muis/toetsenbord hebben.

Qua muis hoef je echt niet iets te nemen van 100 euro. Muizen rond de 50-60 euro zijn meestal goed zat. Als gamer zou ik wel aanraden een laser muis te nemen in plaats van een optische, heeft meestal een wat betere respons tijd. Zoals al eerder aangegeven in deze thread, zijn de G5 en G500 muizen van Logitech enorm goed. Ik gebruik zelf toch al een dikke 8 jaar G5 of G500 muizen en heb ze altijd heel fijn gevonden.

Een G500 heeft een goede ergonomische vorm en een goede laser erin zitten. Hij heeft ook de optie om van DPI te veranderen door een makkelijk te bereiken knop (kan handig zijn als je aan het snipen bent bijvoorbeeld, ik gooi dan altijd mijn DPI even omlaag). De G500 heeft ook 3 toetsen aan de zijkant die je apart kan instellen en makkelijk te bereiken zijn met je duim.

Voor toetsenborden kan je met een budget van 150 euro al kijken naar een mechanisch bordje. Persoonlijk raad ik een Ducky Shine 3 aan, ik heb er zelf eentje met MX Cherry Blue switches. Je kan ook kiezen voor een Corsair K70 of K60. Ik vind persoonlijk de Corsair bordjes mooier, maar die hadden ze destijds niet met een blue switch.

De switches moet je echt even zelf ervaren. De ene zweert bij Blue, de andere bij Red en weer andere bij Brown of Black. Ik houd zelf enorm van de tactile feedback van Blue switches en dat deze vrij zwaar zijn. Red switches zijn weer heel licht en geven minder feedback, maar voelen wel heel soepel aan. Blacks zijn heel zwaar en hebben weinig tactile feedback. Brown is een beetje een middenmotor, niet heel zwaar, niet heel licht en een beetje feedback.

Vraag eens bij de MM of ze een paar bordjes hebben liggen die je kan proberen. Als ze het bij de MM niet hebben, kijk dan of er een computer zaak in de buurt is waar je kan testen.

• GluonC
Ik ben net langs de MM geweest en heb een aantal muizen en toetsenborden bekeken en een beetje gevoeld wat ik nou precies het fijnste vind. Het aanbod was niet heel groot maar ik denk dat ik nu wel ongeveer weet wat ik wil hebben.

Bij de muizen ben ik eigenlijk meteen naar de Logitech muizen gegaan, ik heb de andere (waaronder Razer) wel in mijn handen gehad. Maar aangezien ik zelf en ook op internet heel veel goede ervaringen lees over de Logitech muizen, ben ik die dus gaan bekijken.
Deze muizen lagen in de winkel:
Logitech G502 Proteus Core Tunable
Logitech G402 Hyperion Fury
Logitech G600 MMO Gaming Mouse
En nog een paar draadloze, maar die heb ik overgeslagen.
De Logitech G502 vond ik het fijnste in de hand liggen, er zitten aardig wat knopjes aan maar dat vond ik niet storend. Ik vond het imo fijner in de hand liggen als de G402. Wat best raar lijkt aangezien er op de G502 meer toeters en bellen op zitten. Maar dit kan lijkt mij alleen maar goed van pas komen als ik me er niet aan stoor en regelmatig games speel op mijn PC.
De G600 vond ik niet relaks, al die knopjes aan de zijkant vond ik niet fijn. Is ook meer een muis voor een MMO speler denk ik.
Dan heb je nog natuurlijk de G5 G500 en de G500S, die lagen beide helaas niet in de winkel. Als ik een keuze tussen de G5 en G500 moest maken, zou ik voor de G500 gaan. Alleen omdat er iets meer knopjes (en omdat hij volgens mij iets nieuwer is?) De G500S lijkt me dan weer minder omdat de knopjes aan de zijkant imo te dicht op elkaar zitten, en ik denk dat als ik ben aan't gamen en ik zou die knopjes gebruiken ik heel snel het verkeerde knopje induw.
Dan moet ik dus een keuzen gaan maken tussen de G500 en de G502. Als ik nu zelf moet kiezen zou ik gaan voor de G502, ik vond hem lekker in de hand liggen en de knopjes die eraan zaten vond ik niet storend en het leek me zelfs wel handig allemaal. Zoals gezegd heb ik de G500 niet in mijn hand kunnen nemen maar ik vind de G502 er ook wat mooier uit zien.

Toetsenborden vind ik nog steeds wat lastiger. Ik weet ook even niet meer goed welke toetsenborden ik nu allemaal getest heb, maar ik vond het allemaal wel lekker typen eigenlijk. Ik denk dat het mij niet zoveel uitmaakt wat voor een switch erop zit. Ik denk dat een middenmaatje om het zo maar even te noemen ideaal is voor mij. Dat zou ik dus moeten gaan voor de brown switches denk ik?
De Corsair Vengeance K70 lijkt me een leuk toetsenbord, maar als ik dan bijv. kijk hier op tweakers.net: http://tweakers.net/categ...ytIjVUSooykxO9c3MU7IyqAUA
Dan zie ik 2 verschillende versie's staan, Cherry MX Brown en Cherry Red. Zoals ik net al zei denk ik dat ik beter voor de brown switches kan gaan. Maar ik zie dat er geen reviews bij staan en dat de meeste dus voor de Cherry Red gaan, en dat brengt me dan weer meteen heel erg aan het twijfelen.
De K95 lijkt me ook weer een leuk toetsenbord, vooral de extra knoppen aan de linker-kant kunnen weer goed van pas komen onder het gamen, maar dan ben ik weer bang dat ik me daaraan ga storen op een gegeven moment. De K65 heeft geen numpad, ik zei eerder dat me dit niet heel veel zou uitmaken maar ik vind het toch fijner als dit er wel op zit. Dan zou mijn keuze dus vallen op een van de K70's

De Ducky DK9008 Shine 3 vind ik persoonlijk iets minder mooi als de Corsair K70 en is volgens mij ook iets prijziger. Ik zou dan dus eerder voor de Corsair gaan afgaande op de ervaringen die ik tot nu toe gelezen heb. De toetsenborden van Cooler Master vond ik ook minder mooi, ik vind het er te simpel uit zien:P klinkt stom maar ik heb liever een toetsenbord met wat meer design.

Nogmaals sorry dat ik zo onduidelijk ben geweest, ik heb het idee dat ik jullie het gevoel gaf dat ik niet zo veel wou uitgeven omdat ik zei zo goedkoop mogelijk. Maar zo bedoelde ik het niet, ik heb dus best een redelijk budget en ik hoop dat jullie me nu een beetje goed kunnen helpen met mijn keuze.

Voor nu zou ik dus gaan voor de Corsair K70 (welke versie moet ik nog even uitvogelen), en de Logitech G502.

• Ubahnub
Ik heb persoonlijk ervaring met de K70 met Red Switches. Ondanks dat ik eigenlijk zelf zware Blue Switches het fijnst vind, vond ik dat bordje enorm lekker typen.

Het is wel echt wennen, zeker in het begin. Red Switches zijn heel erg licht gevoelig en in het begin heb je de neiging per ongeluk toetsen in te drukken. Zodra je hier aan gewend bent zijn het zeker voor gaming wel hele fijne toetsenborden.

Persoonlijk ga ik niet meer afstappen van de G500, behalve als er een directe opvolger van deze lijn gaat komen. De G502 ziet er flashier uit, maar het comfort van de G5 en G500 gaat voor mij boven alles. Maar dat is erg persoonlijk natuurlijk. :) De G502 is ook geen laser muis, maar een optische. Mijn voorkeur gaat uit naar laser, omdat deze toch nauwkeuriger zijn voor mijn gevoel.

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-01 17:32

royced

Hello!

Ik gebruik op het moment nog de 2013 versie van de Razer Blackwidow, echt een goed ding.
Maar, als ik nu een ander keyboard moest kopen zal ik denk ik voor de Corsair K70 gaan.
Ook heb ik gehoord dat DAS-Keyboarden erg goed zijn. Misschien kan je daar is een kijkje nemen.

• GluonC
Ubahnub schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:00:
Ik heb persoonlijk ervaring met de K70 met Red Switches. Ondanks dat ik eigenlijk zelf zware Blue Switches het fijnst vind, vond ik dat bordje enorm lekker typen.

Het is wel echt wennen, zeker in het begin. Red Switches zijn heel erg licht gevoelig en in het begin heb je de neiging per ongeluk toetsen in te drukken. Zodra je hier aan gewend bent zijn het zeker voor gaming wel hele fijne toetsenborden.

Persoonlijk ga ik niet meer afstappen van de G500, behalve als er een directe opvolger van deze lijn gaat komen. De G502 ziet er flashier uit, maar het comfort van de G5 en G500 gaat voor mij boven alles. Maar dat is erg persoonlijk natuurlijk. :) De G502 is ook geen laser muis, maar een optische. Mijn voorkeur gaat uit naar laser, omdat deze toch nauwkeuriger zijn voor mijn gevoel.
Oke goed dat je het zegt, dan ga ik duidelijk voor de G500.
Heb ook even naar de DAS toetsenborden gekeken maar die vond ik best prijzig en ik hoor ook meer positieve verhalen over de Corsair K70. Ook over de DAS toetsenborden lees ik veel positieve reviews maar heb wel het idee dat de Corsair wat bekender is, en dat vertrouw ik dan weer iets meer.
Heb ook even naar de Logitech toetsenborden gekeken, en daarvan vond ik de G910 & G19 wel interessant. Maar denk dat ik toch eerder voor een Corsair toetsenbord zou gaan omdat ik daar vele goede verhalen over hoor.
Dan blijft er nog een vraag over, welk type Corsair ga ik halen?
Ik zie heel veel verschillende versie's van de Corsair K70 en de prijzen lopen flink uit een van €130 naar €180. Ik twijfel tussen deze 4:
Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red, €180
Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown, €180
Corsair Gaming K70 Cherry MX Blue, €142
Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red, €132
Ik zie dat de K70 RGB duurder is, maar wel een USB 3.0 aansluiting heeft maar verder zou ik niet weten wat het verschil is tussen de toetsenborden. De K70 Cherry MX Blue lijkt me het meest geschikt voor te gamen als ik naar de toetsen kijk. En ik weet ook niet of ik me ga storen aan de verschillende lichtjes die op de RGB zitten. (kan ik dit aanpassen naar één kleur? dat lijkt me imo een stuk prettiger).
Vind de keuze nog altijd best moeilijk, ik denk dat het in principe niet zo veel uitmaakt voor welk toetsenbord ik ga. Aan de andere kant denk ik weer, als ik €180 voor een toetsenbord uit ga geven ik misschien niet beter voor de Logitech G19 of G910 kan gaan? Het is vind ik leuker om een muis & toetsenbord van hetzelfde merk te hebben, en bij Logitech heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad en weet je meestal wel dat je goed zit. Ik vind de toetsenborden van Logitech dan ook weer net wat mooier.

• Ubahnub
Voor het budget zou ik zeker niet voor een G19 gaan. Dit is namelijk geen mechanisch toetsenbord. De G910 heb ik geen ervaring mee, maar ziet er inderdaad wel gaaf uit. Maar dan ben ik bang dat het een beetje hetzelfde als Razer gaat zijn... Er heel gaaf uitzien, maar uiteindelijk ondermaats presteren.

De DAS toetsenborden zijn zo prijzig omdat deze verdomde goed zijn. Het zijn no-nonsense toetsenborden die heel goed gebouwd zijn.

Ik zou echt voor de K70 gaan in jou geval. Er zijn inderdaad veel versies, maar dat heeft ermee te maken dat het toetsenbord in 2 kleuren beschikbaar is, namelijk in het zwart en in het silver. Dit maakt verder geen verschil voor de kwaliteit van het bord, is enkel de behuizing die er anders uit ziet.

Dan over de switches.. Een RGB switch kan je in vrijwel iedere kleur die je wil laten oplichten. Het is dus perfect mogelijk om deze allemaal dezelfde kleur te geven, of dat je delen van je toetsenbord anders laat oplichten (denk bijvoorbeeld aan WASD en je 12345 toetsen bijvoorbeeld). Dat kan omdat er bij een RGB switch een ledlampje in de switch zit ingebouwd die meerdere kleuren kan weergeven. Heeft dus weer met smaak te maken. :D

Als je gewoon een goed toetsenbord wil, dat er nog goed uitziet ook, ga dan voor een standaard K70 (zwart of silver kan je zelf kiezen), met een switch die je aanspreekt. Zelf raad ik Blues of Reds aan. Let ook niet teveel op die USB3.0 support, in de realiteit ga je dat niet merken/gebruiken.

• GluonC
Oke top ik denk dat ik wel voldoende geïnformeerd ben :)
Ik ga er dit weekend nog over denken, een aantal reviews en filmpjes bekijken en maandag een bestellen.
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie handige tips info & advies (Y)
Pagina: 1