Wij zijn bezig een huis aan het bouwen en hebben daarvoor een bouwdepot bij Triodos. In eerste instantie was deze bank een prettige partner en alles liep vlotjes. Totdat we de lening hadden en deze door Stater.nl beheerd wordt. Wat een drama tent. Declaraties via mail raken kwijt, interne communicatie die niet loopt. Maar anyways, de vraag was over de rente die we krijgen over het tegoed wat in het bouwdepot staat. Bij de uitleg hoe een bouwdepot werkt (van Triodos) kregen we de indruk dat deze rente gewoon op onze rekening gestort werd zodat de lasten van de hypotheek in eerste instantie niet zo hoog was. Maar bij navraag bij Stater blijkt dat deze rente in het bouwdepot gestort wordt. Dit is voor ons niet echt handig.
In de algemene voorwaarden van Triodos vind ik hetvolgende over het bouwdepot en de rente die je krijgt:
In de algemene voorwaarden van Triodos vind ik hetvolgende over het bouwdepot en de rente die je krijgt:
Daar staat dus niets in over waar de rente naartoe gaat. Maar aangezien je die rente ook moet opgeven bij de belasting, is het toch niet onredelijk om te verwachten dat de rente op mijn rekening gestort wordt. Volgens Stater kunnen we deze rente wel uitgekeerd krijgen, maar dat moet per maand aangevraagd en door hun beoordeeld worden.Over een tegoed op de bouwrekening ontvangt geldnemer een rentevergoeding. Het rentepercentage dat geldt voor de berekening van de vergoeding is gelijk aan het rentepercentage voor de
geldlening. Indien er meer leningdelen zijn, hanteert geldgever voor de berekening van de rentevergoeding het gemiddelde van de rentepercentages van de afzonderlijke leningdelen (inclusief een eventueel overbruggingskrediet)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD