Verander audio source bij Scart Output

Pagina: 1
Acties:

• jossedk
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
Hallo!

ik heb al een tijdje deze tv: de Samsung T27B300EW. pricewatch: Samsung Syncmaster T27B300EW Zwart

Leuk TVtje, maar er zit geen audio out op. Blijkbaar is het eigenlijk een PC monitor waarop ook TV aansluitngen zitten. Dit was mij toen niet duidelijk aangezien de mediamarkt het verkocht als een volwaardige TV

Ik moet zeggen dat ik het geluid niet eens zo heel slecht vind, maar ik heb al een tijdje een ongebruikt 2.1 boxsetje staan die ik er graag op zou willen aansluiten.

Nu vond ik vanavond een oplossing, namelijk dat je via een scart output naar tulp alsnog een audio out kan creeëren. Ik natuurlijk uittesten, en inderdaad, ik krijg geluid door mijn boxjes!

Mijn probleem is echter, dat de scart out alleen het geluid detecteert van de main source, namelijk de coax kabel. Wanneer ik de source verander naar de hdmi ingang of de tulp ingang, blijft de scart output het geluid afspelen van de coax kabel.

Ik had al een topic gevonden van iemand die een soortgelijk probleem had, maar aangezien deze gebruiker wel een een audio out heeft, was het alternatief vrij snel gevonden --> topic: TV output geen hdmi audio via scart

Dus... iemand enig idee hoe ik de audio source voor de scart output kan veranderen?

Groetjes!