TV output geen hdmi audio via scart

Pagina: 1
Acties:

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-01 19:58
Hallo

Ik heb een oude toshiba 32av605pq TV
Deze heb ik via scart en hdmi verbonden aan mijn surround (scart aangezien mijn hdmi poorten op mijn TV uiteraard enkel input zijn)
Via deze opstelling kan ik mijn gewone TV (via de kabel) audio naar de surround sturen.

Nu zou ik graag echter ook het geluid van mijn PlayStation zo naar mijn surround krijgen. Mijn PlayStation is verbonden via hdmi met de TV (surround heeft geen passthrough). Helaas werkt dit niet. Wanneer ik de TV naar de hdmi zender zet blijft hij via de scart gewoon de audio versturen van de laatste TV zender waar hij opstond.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Voorlopig is de enige oplossing om via de 3,5mm output van de TV naar de surround te gaan maar dit is slechts 2ch audio + nog maar eens een extra kabel...

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Scart is ook slechts 2ch dus er zit verder geen nadeel aan behalve het extra kabeltje.

Dat het niet werkt heeft met hdcp te maken gok ik. Kopieer beveiliging

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Probeer eens een gewone audiokabel aan te sluiten op de headdphone-aansluiting in plaats van de Scart. Laatstgenoemde kun je dan weghalen. Of, beter nog, een optische S/PDIF-kabel, maar ik weet niet of deze wordt ondersteund door je speakerset. Dan heb je in ieder geval geen extra kabel en als je je TV op Hdmi zet zou het geluid gewoon van de Playstation naar de speakerset moeten gaan.

Hoe dan ook, in geen van de gevallen ga je echt surround krijgen, maar dat heb je nu ook niet. Wellicht heb je een soort upmixing aanstaan op je speakerset, maar composiet audio zoals deze op Scart zit (of over een normale audiokabel kan worden verstuurd) heeft nu eenmaal slechts 2 kanalen.

De enige manier om echt fatsoenlijk surround te krijgen is direct een optische S/PDIF-kabel te trekken van al je apparaten waarop je surround-geluid wilt direct naar de speakerset. Eventueel met een optische schakelaar ertussen om van bron te verwisselen. Als je TV geen optische output heeft zul je uit je TV nooit echt surround krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door HarmoniousVibe op 08-12-2014 08:00 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Bavardia
Mijn TV heeft geen s/pdif uitgang en mijn speakerset geen ingang.
Maar ik wist niet dat scart ook maar 2ch was dus dan is er niet echt een reden om hem niet te vervangen door een simpele audio kabel

Bedankt!

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Behalve dan dat je zegt dat je het geluid van je PS niet naar de speakers krijgt? Trouwens, als je speakerset geen S/PDIF-ingang heeft, wat voor ingangen heeft hij dan wel? Er moet een surround-ingang op zitten, anders heeft zo'n surroundset weinig zin :P

Dus of S/PDIF (coaxiaal dan wel optisch, aka Toslink) of hdmi (zal wel niet) of 3 van die normale 3,5mm-audiostekkers (zoiets: http://www.tweaknews.net/reviews/z5500/img/z6.JPG)

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Ik herinner me vroeger had een kennis een alles in 1 dvd set. Dus de speler was ook de versterker en had een scart voor de tv en slechts een aux (2ch) om zijn pc aan te hangen.
Gezien ts hem via scart en hdmi heeft, gok ik dat het aardig op leeftijd is en 'moet' deze geen ingang voor surround hebben.

Edit: grappig dat ik meteen ads krijg over nieuwe generatie surround sets :+

[ Voor 11% gewijzigd door Mikayu op 09-12-2014 10:01 ]

• Bavardia
Inderdaad wat mikayu zegt. Enkel scart, 3,5mm en hdmi (maar dat is enkel een uitgang) en nog een digital media adapter.
Mijn PlayStation stuurt nu dus het geluid naar de TV die via de koptelefoon uitgang verbonden is aan de surround.
Het is natuurlijk wat je oud noemt. Dit is mijn meest recente geluidsinstallatie heb er nog 1 staan die enkel via RCA en composiet verbonden kan worden. (Geen hdmi, geen 3,5mm, etc) geluidskwaliteit van dat ding is ongeëvenaard maar de interfaces zijn helaas zwaar verouderd

Pagina: 1