In feite komt het er op neer dat een aantal mensen (imo is het ook deels nieuws maken, dan dat er nieuws is!) het 'raar' vinden dat Jumbo weer geld uitgeeft aan mensen die an sich redelijk wat geld hebben onder het mom van 'kijk ons de voedselbank helpen'.De drie minuten durende kerstreclame van Jumbo is erg wisselend ontvangen. In de commercial zingen een tal van bekende Nederlanders, waaronder Jan Smit, René Froger en Ruth Jacott, 'Samen vieren we Kerst'. De boodschap van de reclame is dat er met kerst voor mensen, die het iets minder hebben, moet worden gezorgd. Toch valt de reclame niet bij iedereen goed.
Weer een ander deel vindt het een goede actie.
Nu kwam ik weer het artikel tegen waarin René even los gaat: http://www.ad.nl/ad/nl/10...ef-Jumbo-commercial.dhtml
In zekere zin had ik zoiets van; waar maakt iedereen zich druk om maar na het artikel van Rene heb ik zoiets.. wat praat je allemaal?
Ja doe het zelf eens een keer met je dikke villa heb ik dan. Ik heb maar weinig BNers of 'rijke' mensen iets goeds zien doen zonder dat ze daar zelf beter van worden. O.a. Rene heeft aan dit soort programma's mee gedaan, net zoals Geer en Goor. Uiteindelijk krijgen ze ook gewoon betaald en zullen ze heus niet even elke maand een paar % van hun super inkomen afstaan. Overigens telt Nederland vele vrijwilligers (misschien niet genoeg) maar ga dan aub niet zulke uitspraken doen.Ik zou zeggen: stop met zeiken en steek de handen - net als Jumbo - eens goed uit de mouwen om de maatschappij met concrete maatregelen een beetje te verbeteren.'
Waarschijnlijk zo'n bedrag waar ik 4-5 maanden voor moet werken. Lul gewoon niet, doe je het voor het goede doel of voor jezelf?Hij herhaalt het nog maar eens. ,,De BN'ers hebben amper iets gekregen voor hun deelname aan het spotje. Het gaat om een verwaarloosbaar klein bedrag dat een aantal artiesten ook nog heeft overgemaakt aan een goed doel. Heus, het is zo verschrikkelijk jammer al die negativiteit
Uit ervaring weet ik dat veel voedselbanken het moeilijk hebben. Hier en daar helpen lokale supermarkten voor wat voedsel. De Jumbo? Niet echt. Pak gewoon even random 10 voedselbanken erbij, deze worden altijd wel geholpen door de Plus of elk andere supermarkt. Niet de Jumbo in elk geval.
IMO is deze actie zeer zeker gedaan voor het eigen gewin, niet de voedselbank. Zeker, het gaat nu een periode helpen maar na 3 maanden loopt het weer spaak.
In elk geval dit is mijn mening, ben wel benieuwd naar die van jullie